• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LindaM

Mustikka: grattis till äggen! Skönt att det gick så bra för dig, att det kan vara så olika, jag hade jätteont när dom tog ut och sedan flera dagar efter.
    Hoppas allt går som det ska och du får till baka ett guldägg på lördag och resten till frysen.

Vet inte om crinone är samma som du nämnde men det är ju progesteron iaf:)
    Skulle testa i går kväll men när jag gick på toa hade det kommit lite mörkt brunt och det kändes helt kört:( men jag vet inte, det kommer inget färskt blid utan bara mörkt så kanske testar jag i kväll iaf om det inte kommit något mer.

• Emilotta

Mustikka: åh vad många ägg, jättebra!! vad skönt att det inte gjorde ont!

LindaM: tänk på att vissa blöder och ändå är det ingen fara. förstår att det måste kännas jättejobbigt men försök hålla hoppet uppe.

För mig var det vul idag och  jag har ca 20 blåsor så det kändes bra. dom har tydligen växt väldigt snabbt så jag har ÄP redan på måndag!! känns väldigt spännandeSkrattande jag ska sänka sprutdosen ännumer till 75 idag och 50 imorgon. lite rädd bara att jag ska bli överstimmulerad, min mage är väldigt svullen redan nu.

turtle hur gick det på ditt vul idag?

• Sofiali77
    Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprayar

Sprutar
    * Mustikka (första IVF)
    * Emilotta, (första ivf)
    * Turtle01, första ivf.

Väntar på äggplock

Ruvar
    LindaM testdag 27/5
    Sofiali testdag 12/6

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Sofiali77

LindaM : Hoppas det går vägen!

Mustikka: Grattis till lyckat äggplock! Du tog ut lika många ägg som jag. Hoppas guldägget finns där!

Emilotta: Grattis till många blåsor. Låter lovande!

Inväntande: Nu är det allt din tur!

Jag fick tillbaka ett embryo i toppklass idag. Känns kanon! De andra odlar de vidare på. Får se vad det ger.

• turtle01

Mitt vul idag gick inte så bra... fick ju höja dosen till 225 i förrgår eftersom blodprovsvärdet inte var tillräckligt. Idag hittades endast 5 blåsor vid vul-undersökningen. Jag ska fortsätta med 225-dos över helgen, och ska på nytt vul nu på måndag. Känns inte så lovande direkt, kom mig inte för att fråga om det kommer hinna bli några fler blåsor..... nån som vet? 

• Mustikka
    LindaM: Det behöver absolut inte vara kört! Kan ju även vara ett tecken på graviditetGlad

Emilotta: Grattis till 20 blåsor, låter ju toppen!Glad Håller tummarna att du slipper överstimulering!

Sofiali77: Härligt att embryot var i topklass och de odlar vidare på de andra!Glad Önskar det går lika bra för mig.

Turtle: Oroa dig absolut inte!! Titta hur det gick för mig. Hade ju bara 6 blåsor på mitt första vul, sen 7-8 på det andra (plus några små) och vid ÄP idag 17 blåsor och 10 ägg!!!!Skrattande

• A79
    LindaM! Ja håller tummarna att det är gravidtetstecken!!Solig

Mustikka. Hur känns det nu? snart snart ruvare!! Skrattande

Idag ska  man skriva in sig hos BM!
    Känns lite mera verkligt nuSkrattande
  • Emilotta
    Sofiali77: Åh vad härligt! spännande väntan nu=)

turtle01: fårstår verkligen att det inte kändes roligt men precis som Mustikka sa så kan det absolut hinna växa fram fler, hon fick ju massa ägg!!

A79: vad roligt med inskrivning!! hur mår du? har du mycket gravkänningar?

inväntande: härligt att vara ruvare! skriv gärna in dig i listan!
  • A79
    Emilotta skrev 2012-05-25 08:49:37 följande:
    Sofiali77: Åh vad härligt! spännande väntan nu=)

turtle01: fårstår verkligen att det inte kändes roligt men precis som Mustikka sa så kan det absolut hinna växa fram fler, hon fick ju massa ägg!!

A79: vad roligt med inskrivning!! hur mår du? har du mycket gravkänningar?

inväntande: härligt att vara ruvare! skriv gärna in dig i listan!
    Jaa!!! Nu känns det mycket bättre!!!! Barnmorskan lyckades lugna mina nerverSkrattande
    Hon tog några blod prover kissprov & kollade blodtrycket & allt ser superbra ut!Solig
    & dessutom mår jag ju bra förutom ryggont &huvudvärk varje dag...
    Inga grav sympton dock???
    Vilket ja tycker är så märkligt..
    ja har verkligen ingenting förutom lite stickningar där nere
    vilket var helt normalt ..
    Ja minns hur otroligt trött jag var med min först födda för 10 år sedan
    & nu ingen trötthet alls!!
    barnmorskan tyckte bara att jag skulle skatta mig lycklig som mår så bra!
    Vägde 65kg!!!!!!!!!!!!!!!!
    I vanliga fall väger jag 55 ju!!
    10 kg har jag gått upp mest pga mina otroligt svullna äggsblåsor.
    Inte underligt att man har ryggont när man går upp 10kg på bara någon vecka ...
     med mitt yrke som lokalvårdare dessutomGlad 

& snart ska du göra äggplock!! tycker det är så spännande & höra hur det går för alla !
    Hoppas du slipper bli lika svullen som jag.. var oxå redan svullen innan äggplock & sedan bara ännu mer & fortfarande inte blivi mindre!! Inte meningen att skrämma dej, för det behöver ju inte bli så för dejGlad 
    Ja e bara less på att gå omkring som en ballong & folk frågar mig vilken månad jag är i likssom... vill ju hålla hemligt än ju!!! Då har du helgen att ladda inför plock på måndag!! Hoppas det går bra!!
Svar på tråden IVF Umeå