• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • PetiteCherie

[quote=77558456][quote-nick]Frökenankare skrev 2017-04-03 14:09:33 följande:[/quote-nick]

Heja! Bra jobbat. Håller tummar för imorgon. Själv är jag på väg till kliniken för en liten koll då jag kanske är överstimulerad..

[/

Tack! :) Hur gick det för dig??

• LottaU
    PetiteCherie skrev 2017-04-03 13:40:48 följande:

Sådärja. Äggplock gjort. 8 st. Hoppas på fina ägg. Dem ringer imorgon och berättar hur befruktningen gått. Håll tummar

Håller tummarna för att de blir befruktade och växer fint!
  • LottaU

Idag stoppade de in ett 8 cells embryo och jag är så himla glad. Och nervös. Hoppas det fäster och vill stanna i min mage! <3

• PetiteCherie
    LottaU skrev 2017-04-03 18:52:39 följande:

Idag stoppade de in ett 8 cells embryo och jag är så himla glad. Och nervös. Hoppas det fäster och vill stanna i min mage! <3

åh vad härligt... är 8celligt typ det "bästa" ? låter väldigt bra iaf... all lycka till!!
  • Frökenankare
    PetiteCherie skrev 2017-04-03 18:37:23 följande:

[quote=77558456][quote-nick]Frökenankare skrev 2017-04-03 14:09:33 följande:[/quote-nick]

Heja! Bra jobbat. Håller tummar för imorgon. Själv är jag på väg till kliniken för en liten koll då jag kanske är överstimulerad..

[/

Tack! :) Hur gick det för dig??

Lätt överstimulerad och sjukskriven 14 dagar. Ont överallt, lite vätska i buken som trycker på organen. Bara hoppas att lilla embryot klarar sig.

Måste bara få säga hur fantastiska dom är på kliniken, alla bryr sig verkligen och försöker hjälpa. <3
  • LottaU
    PetiteCherie skrev 2017-04-03 19:55:59 följande:

åh vad härligt... är 8celligt typ det "bästa" ? låter väldigt bra iaf... all lycka till!!

Tack! Jag vet egentligen inte alls om det är bra eller inte. Bara att embryologen sa att det såg fint ut. :)

Har du hört hur det gick med dina ägg? Håller fortfarande tummarna! :)
  • PetiteCherie

Av 8 ägg blev alla befruktade! Så himla glad. Får hoppas nu att delningen går bra osv. Återför onsdag eller torsdag

• PetiteCherie
    LottaU skrev 2017-04-04 14:45:13 följande:

Tack! Jag vet egentligen inte alls om det är bra eller inte. Bara att embryologen sa att det såg fint ut. :)

Har du hört hur det gick med dina ägg? Håller fortfarande tummarna! :)

Okej! Håller tummarna för dig med!!
  • LottaU
    PetiteCherie skrev 2017-04-04 14:51:56 följande:

Av 8 ägg blev alla befruktade! Så himla glad. Får hoppas nu att delningen går bra osv. Återför onsdag eller torsdag

Wow! Så himla skoj! Grattis!!!