• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Frökenankare

Minus idag på rd 9. Kan någon ge mig något typ av hopp? Har haft en känsla hela tiden av det inte tagit sig..

• Micro
    Frökenankare skrev 2017-04-09 13:01:25 följande:

Minus idag på rd 9. Kan någon ge mig något typ av hopp? Har haft en känsla hela tiden av det inte tagit sig..

Jättetråkigt, lider verkligen m dig, många peppkramar<3 Du kan ju vara låghormonare, rd 9 är tidigt m 2 dagars. Jag är på rd 5 m en 5 dagars blasto o har oxå känt så hela tiden, att d inte tagit sig. Samma känsla som vid mina tidigare minus. För tidigt att testa än så jag får snällt vänta. Fy va jobbigt d är att ruva:( Hoppas så att det vänder o vi får plus.
  • PetiteCherie

Hej! Två till frysen för oss. Är det bra eller? Vet inte om man ska vara glad eller om det är väldigt lite?? Vill bara att det ska gå vägen. Är på "ruvdag" 3 idag. Känner såklart ingenting hittills men hoppas såklart. <3

• Micro
    PetiteCherie skrev 2017-04-09 17:50:02 följande:

Hej! Två till frysen för oss. Är det bra eller? Vet inte om man ska vara glad eller om det är väldigt lite?? Vill bara att det ska gå vägen. Är på "ruvdag" 3 idag. Känner såklart ingenting hittills men hoppas såklart. <3

Håller tummarna. 2 till frysen är väl helt ok, kunde varit sämre:)
  • Ivf-ulrika
    PetiteCherie skrev 2017-04-09 17:50:02 följande:

2 är ju bra! Jag hade bara två blåsor Men de innehöll bara ett ägg som blev befruktat och insatt!
  • U Bet I Am

Uppdatering!

Av 10st befruktades 8st. Ett sattes in direkt och 7st gick till frysen. RD 13 idag och sedan igår kommer det rosa/brun flytning. Har även ont till och från. Har testat negativt. Är så bottenlöst ledsen.....

• PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-04-12 10:34:16 följande:

Uppdatering!

Av 10st befruktades 8st. Ett sattes in direkt och 7st gick till frysen. RD 13 idag och sedan igår kommer det rosa/brun flytning. Har även ont till och från. Har testat negativt. Är så bottenlöst ledsen.....

När har du testdag? Kan ju fortfarande vara positivt. Men om inte... 7 till frysen är ju jätte jättebra!!!
  • LottaU
    U Bet I Am skrev 2017-04-12 10:34:16 följande:

Uppdatering!

Blir så ledsen för dig. Hoppas det bara är en fulblödning och att det blir ett plus ändå. <3

Om inte så har ni ju ett riktigt fint lager i frysen. :)
  • LottaU

Har tjuvtestat positivt!

Testade först att otrivellen gått ur kroppen och några dagar senare var det ett jättesvagt streck. Igår var det ett svagt streck men utan tvekan ett positivt. Så himla glad och nervös på nytt sätt.

Riktiga testdagen är först nästa vecka, vet nån om det som redan fäst sig och ger utslag få för sig att släppa så snabbt? Åh hjälp, trodde ju jag skulle bli lugn av ett positivt test. :D

• U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-04-12 17:33:13 följande:

När har du testdag? Kan ju fortfarande vara positivt. Men om inte... 7 till frysen är ju jätte jättebra!!!

LottaU skrev 2017-04-12 17:42:11 följande:

Blir så ledsen för dig. Hoppas det bara är en fulblödning och att det blir ett plus ändå. <3

Om inte så har ni ju ett riktigt fint lager i frysen. :)

Jag har testdag den 18:e.

Men idag kom det riktigt blod (rött). Trodde att jag skulle gå sönder. Satt och tjöt på jobbtoaletten.

Jo visst har vi. Men vi har försökt så länge. Och jag är så less på att bli besviken. Detta pendlade mellan hopp och förtvivlan tar död på mig. Jag är 30 och manen några år äldre. Vi är ju i den åldern, runt omkring oss blir folk gravida och får barn till höger och vänster. Efter så många år av egna försök och då ägg/spermier/livmoder såg så bra ut, alla världen, ja ALLT såg så bra ut enligt papper. Och det ändå inte funkar. Jag är helt knäckt psykiskt. Vet inte hur jag ska orka. Vill bara skita i allt men samtidigt vill jag inget hellre. Förtvivlad!