• Älva1973

Hemulen: tack för omtanken, men jag vet inte, känner mig förvirrad. Svårt mäta då jag haft två av lite olika test. Väntar hem en leverans med 4st First respons som jag tagit tidigare.

Tog faktiskt ett test i morse, samma som den stav jag tog i lördags då jag bara skymtade det där jättesvaga strecket som knappt fastnade på bild. Det visade fortfarande svagt, men tydligare om man säger så. Det hade få gått fyra dagar mellan de testerna. Har ett CB digitalt kvar som jag ska ta senast fredag hade jag tänkt.

Har inga speciella symptom annat än trötthet på kvällen.

• Älva1973

Tänk att det bara ska vara hinder. Nu pratade jag med min gyns sköterska och det lät som att det kan vara svårt få utskrivet det jag behöver här i sverige. Hur svårt ska det vara med östrogen och progesteron????
    *sucka*
    Väntar svar från min klinik i Tjeckien nu. Känner mig stressad då jag bara har så det räcker till imorgon  Rynkar på näsan

• Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-13 11:51:05 följande:
    Tack för input, (som ni märker hag jag svårt att koncentrera mig på jobbet och kikar in här hela tiden). Det som talar mot barnalbyl för mig är att jag har så ruskigt känslig mage och redan äter full dos omeprazol. Har hört att Trombyl är snällare mot magen, men vet inte om det stämmer?
    Jag har också svårt koncentrera mig för tillfället, tittar också in allt för ofta Flört
    Jag funderar också på barnalbyl/trombyl. har ju haft ett MA som avstannade i v6+3.
    Kan det vara farligt på något sätt eller är det bara bra?? 
  • Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-13 20:08:40 följande:
    Älva, hur har det gått med medicinerna? Skumt att det verkar svårt här i Sverige, så typiskt med krångel.

Cff, hur mår du? Har du landat efter turbulensen kring ÄP?

MsBoring tänker på dig och hoppas att du håller dig över ytan.
    Ja det verkar som det gått bra, fick till slut recept från Tjeckien. Har mejlat det samt att jag skannat in medicinaskarna så de ska kunna läsa det verksamma ämnet.

Jag blev även rekommenderad av IVF-kliniken att ta ett blodprov för att bekräfta graviditet. Tänk att den privata kliniken inte tänker på att "ordinera" det. Så nu vet jag inte om jag får något utskrivet. Jag skulle få meddelande om det i morgon. Jag får så dåliga vibbar av min gyn. Hon är inte den som ler i onödan eller säger saker. Tycker mest hon har varit pessimistisk till mitt val av att göra IVF nu istället för att fortsätta göra egna försök och prova pergo. Men nu är jag lovad få komma på ett tidigt VUL i början av mars så jag får väl bita ihop.
    Jag är helt slut efter den här dagen Rynkar på näsan
    Så otroligt mentalt påfrestande. Vet inte hur många gånger jag gråtit för mig själv.

Hade inte kissat på en evighet så då tog jag ett test då jag kom hem... slösade den sista digitala och den visade fortfarande gravid 1-2. Men tester med streck visar inte allt för stor styrka. Väntar hem fler digitala och First respons så jag kan jämföra tester längre fram. Men jag känner ingen egentlig glädje än, bara oro... trodde inte jag skulle göra det.

germany: åååh så härligt att få se en gymnast :) (jag längtar tills jag får uppleva det...om jag får uppleva det)
  • Älva1973

Nu har receptet löst sig, men det var inte min privata klinik som levererade. Den läkaren skulle bara skriva ut porgesteron till v.9 och inget östrogen för det såg hon ingen anledning till då det saknades motivering.

Får man bara göra så? Då frångår hon ju min läkares ordination jag fick från tjeckien. Om de nu vill ge mig östrogen så måste jag ju få det.

Ringde sedan till sjukhusets kvinnoklinik och fick prata med en supergullig barnmorksa som lovade att läkaren deras skulle ringa upp. Vilket hon gjorde efter bara 20 minuter. Hon var väldigt trevlig och tvekade inte en sekund med att skriva ut allt jag behövde. Hon tyckte dock att jag hade en hög dos med östrogen, men skrattade mest och sa "stackare" FlörtSå nu finns receptet digitalt på apoteket.
    Min privata skrev att jag kunde hämta deras recept om 2-3 dagar. Så väldigt dålig service. inte att de erbjöd sig att faxa in det till ett apotek när de visste att jag var utan. Kommer mejla dem till svar att det inte behöver besvära sig mer för min skull. För just så känns det... att jag är till besvär.

• Älva1973

Den ena gråten avlöser den andra. Kom hem från jobbet och jag hade känt att det molde lite i magen. Känner att det rinner till en droppe och går på toaletten. I trosskyddet ser jag en klarröd blodfläck stor som en femkrona. Ropar på sambon och visar. Vi har legat på sängen nu och gråtit i varandras armar en bra stund. Bara inse att det är kört, det jag känt hela tiden ;(

• Älva1973
    MissBoring skrev 2013-02-15 13:37:10 följande:
    Germany, det gör inget att du tycker synd om mig för det gör jag med!! Grattis till lyckat kub.

Vi4, Grattis till nytt och starkare plus.
    Det går lite upp och ner, men jag förösker att sova mycket och inte tänka lika mycket..

Älva, din ruvninga har gått så fort.. hoppas det bara va en lite "nu skulle mensen kommit blödning" och att du får ett starkare plus snart!

Ruva lugnt till er som gör det!

Kram
    Tack för omtanken, jag hoppas verkligen att det inte är något fel.
    Allt skulle ju vara perfekt nu hade jag tänkt. Jag beundrar verkligen er som orkat försöka så länge. Jag har ju "bara" försökt i 15 månader och fått ett MA. Men det känns som en evighet.

Jag har ett konstant molvärkande i magen och hoppas att det ska vara något bra.
    Inget mer blod eller brunt nu när jag varit på toaletten. Testet jag tog i morse var starkare än i tisdags.

Så roligt att du tittar in, hoppas du har det bra trots allt. Kram!! 
  • Älva1973
    cff skrev 2013-02-14 19:36:59 följande:
    Älva - jag förstår att du blir rädd och ledsen om du blöder, men det är inte ovanligt att blöda lite (och ibland till och med mycket) även när man lyckas. Så jag fortsätter att hålla tummarna för er.

Vad gäller recepten - jag tror faktiskt inte läkarna har någonsom helst skyldighet att skriva ut svenska recept istället för utländska. En läkare måste ta ansvar för den medicin de skriver ut - även om hon eller han bara "översätter" ett utländskt recept. Met ett utländskt recept kan du normalt (iaf om det är nordiskt, förmodligen alla europeiska) hämta ut medicin på svenska apotek, men då får du inte del av läkemedelsförmånen. Många har svårt att få medicin utskrivet av svenska läkare för behandlingar som ordinerats av utländska.

Säg inte till din svenska läkare att strunta i att skriva receptet även om du just nu är lite irriterad på henne - det skadar inte att ha fler recept till hands (du behöver ju inte hämta ut medicinen och recepten är giltiga ganska länge) - du vet inte om du i framtiden kan ha glädje av receptet. 
    Jag har hejdat mig och inte mejlat någit svar ännu. Kan ju vara bra med ett "extra" recept som du sa Flört
    Nu är mitt recept inte nordiskt utan tillhör EU i alla fall. Man kan  ju hopps att de tar något beslut i den europeiska samvåden snart så det ska bli enklare att få vård mellan länder inom EU.

Har fått upp hoppet lite nu när test blivit starkare samt att det inte blödit något mer och det bruna skräpet avtagit.

Vilken ruvardag är du på nu? När har du din testdag? Ska hålla mina tummar för dig Solig
  • Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-15 16:48:29 följande:
    Vill bara svara Älva lite snabbt, molvärk är jättevanligtvid graviditet, jag har det nu med. Det betyder då oftast att livmodern växer lite. I mina grav har jag haft ganska stark sådan värk, särskilt i början, så pass att jag blivit riktigt orolig. Håller tummarna hög att det var sista blodsdroppen på länge!
    Hoppas, hoppas, hoppas att det är så.
    Usch.. trodde aldrig jag skulle bli så här nojjig Obestämd
Svar på tråden Tips om dhea