• Älva1973

Tips om dhea

Cff, det låter lovande... håller massa tummar här Glad

Jag fick precis meddelande om att jag har två i frysen nu. Men jag undrar vad min gradering på dessa betyder. Har googlat men hittar andra typer av graderingar än de jag fått. (1x är nog antalet)
    1xFHB/2
    1xHB/2 
  • Älva1973

Cff: åååååå tack, jag hittade bara det med hjärtljudet. Men då kan man ju undra vad HB betyder, om det också betyder Hached blastosyst och om det är snäppet innan.

Hoppas du får bra delning på dina imorgon. Tar du båda på en gång om du får två?

• Älva1973

Cff, det låter som en bra plan :)

Vi4, jag är på rd8 och jag tog nyss ett test och ser världens svagaste streck!!!!! Sitter bara och skakar. Det var inte en billig sticka på 10 mIU utan en stav på 20 mIU. Har nyss doppat en på 10 också och väntar resultatet. Som ser ut att bli väldigt svagt.

Det är lustigt för jag har sovit ganska oroligt i natt med konstiga svettningar och en konstig dröm om olika ultraljud.

• Älva1973
    Vi 4 skrev 2013-02-09 10:19:28 följande:
    Älva, låter helt fantastiskt lovande! Hur gick det med 10-stickan? Håller tummarna stenhårt!!!
    Jo den visade också världens svagt streck Skrattande
    Kan slänga upp en bild, men det syns ganska dåligt när man fotar.

Så underbart skönt det skulle vara om nu allt gicks om det skulle. Men med mitt MA i bagaget så känns det väldigt oroligt. Men nu ska jag försöka njuta av stunden.

Min fundering går lite kring om man skulle behöva något lätt blodförtunnande för att minska risken för små blodproppar, med tanke på ålder och att jag blev lite överstimulerad under behandlingen och efter ÄP. 

Tack Pippi Solig
    cff, nu tänker jag på dig så det knakar ska du veta Hjärta
  • Älva1973
    Kattflickan skrev 2013-02-09 10:59:09 följande:
    Grattis Älva! Vad är du på för ruvardag?

Jag har fått graviditetsklåda, Hepatos. Är glad över att jag googlade när det började klia i handflatorna för ett par dar sen. Insåg att det kunde vara hepatos, tog prov igår morse, fick svaret efter lunch (tacksamt att bo i Uppsala där vi har Akademiska). Gallsyrorna ska visa under 10 för att det ska vara ok, jag hade 16. Men om det inte överstiger 40 så övervakar de bara, gör inget. Jag är jätteorolig nu. RIsken för att barnet ska dö är betydligt större nu eller få skador av syrebrist. Är rädd att värdet ska stiga snabbt. De är inte heller så pigga på att sätta igång förlossningen i förtid, vilket jag hellre skulle göra. Är snart i vecka 36 och enligt TUL igår så väger barnet redan 2.8 kg, över medelkurvan, så hon skulle klara sig fint utanför magen. 

Jag vet att det här är fel tråd att lufta det här i, sorry.

Cff: Håller verkligen tummarna för att det blir ET idag. 
    Tack så mycket Glad Ruvardag 8 med ett 5-dagars.

Graviditetsklåda har jag inte hört talas om, och att det ska vara farligt för barnet. Hoppas det löser sig och att du kanske får snitts eller sättas igång i förtid om det är det du vill. 
  • Älva1973
    Kattflickan skrev 2013-02-09 12:46:23 följande:
    Älva: Då är det fortfarande tidigt och det kan vara därför strecket är svagt. Jag testade på dag 12 med blastocyst och då var strecket tydligt. Håller tummarna för att det ska gå vägen.

Jag vill absolut bli igångsatt om värdena ökar. Bättre att få ut ett levande barn några veckor i förtid än att hon dör eller blir skadad. Hon får inte dö, det här är antagligen min sista chans att få barn.
    Tack, ja det är väldigt svagt och kan bli vad som helst av det.
    Du får verkligen stå på dig kring detta nu, det är för många som mist sitt barn i magen på slutet för att det ska vara värt. Grina, tjata, böna och be på dina bara knän om det så behövs Skrattande

Nu ska jat ta tag i vardagen här hemma och njuta av solen som skiner in på mina skitiga fönster Solig
    Det är en vacker dag idag. 
  • Älva1973
    cff skrev 2013-02-09 13:24:36 följande:
    Två ägg tillbaka, ett 4-cellers (som det ska vara) och ett 2-celler (som mao delar sig lite långsamt).
    ????
    Underbart...nu hoppas vi att de borrar ner sig ordentligt Solig

Bambi2: Nepp, bor inte i Stockholm Flört, bor 100 mil norrut.
    Får skotta en hel del snö också kan jag meddela, men det är så vackert när solen lyser på den vita snön. Nu närmar sig en ljus och vacker årstid.
  • Älva1973

Jag är intresserad av och skulle vilja veta vad ni blivit ordinerade för progesteron och dosering vid era IVF-behandlingar.

Jag tar just nu 4x100mg vaginalt (små vita kulor)  morgon och kväll. Det läkemedlet  heter Utrogestan
    www.okokchina.com/p/Vitamins-Hormones/Utrogestan-soft-capsules-270655.html
    Fick det utskrivet när jag var i Tjeckien, hämtade ut det på ett apotek där så att jag skulle ha de förta två veckorna efter ET.

Jag äter även östrogen (Estrofem 2mg). 3 ggr per dag.
    www.inhousepharmacy.biz/p-166-estrofem-2mg.aspx
    Undrar lite vad som är vanligt att få här i Sverige. 

• Älva1973
    cff skrev 2013-02-11 15:28:12 följande:
    Estradiol: 2 mg progynon morgon och kväll (ibland från ÄP, denna gång från ET)
    Progesteron: Crinone Vaginalgel 8% (90 mg progesteron) morgon och kväll (börjar dagen efter ÄP)
    Mao lite lägre doser än vad du blivit ordinerad. 
    Det verkar som att Progynon motsvarar Estrofem så där finns en bra ersättning.
    Det borde ju finnas många olika typer av progesteron-vaggisar?
    kattm skrev 2013-02-11 15:39:56 följande:
    Huddinge har sänkt dosen av Crinone till en gång om dagen efter studier som säger att det ska räcka. För mig funkade det ju bra senaste IVF:en. Embryot hann fästa in (normalt har jag kort lutealfas). (Sedan blev det ju tyvärr MA.)
    Jag vill vara säker på att jag har nog med progesteron i kroppen innan moderkakan tar över den funktionen. Jag har ju också haft ett MA i v.10 som hade slutat växa i v6+3. Mina tankar har ju gått kring att det var kromosomfel till att jag inte haft nog med progesteron. 

Jag har googlat runt och det verkar som det är vanligt att fortsätta med progesteron och östrogen fram till v 12 och sedan trappa ner. 

• Älva1973

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter med progesteronet.
    Ska få en telefontid med läkaren på min VC angående medicinerna för att få recept på det.
    Jag har läst de som får Progesteron MIC 400 mg som suppar också, kanske är den som motsvarar det jag har nu. Sedan tror jag att Progynon 2mg är den tablett som motsvarar min östrogentablett.

Mitt test har inte blivit starkare idag, är på RD11. Känns lite hopplöst, tror inte det kommer gå vägen. Kan inte koncentrera mig ordentligt på jobbet. Tog ett test nu på morgonen och det visade samma styrka som i söndags. Sitter med tårarna brännandes bakom ögonen hela tiden och när de väller fram får jag smita iväg på toaletten Gråter
    Jag är så orolig och rädd att det inte ska lyckas, nu när vi haft de allra bästa förutsättningarna känns det som. 

Det här var dagens ångest och tårar från mig nu på morgonen ....

Svar på tråden Tips om dhea