• Älva1973

Tips om dhea

susmar72 skrev 2013-01-24 22:44:21 följande:
    Tack älva1973. Jag går i Falun
    Falun verkar ju vara riktigt bra här i sverige. Lycka till Glad

Har nu varit på mitt besök på kliniken och det är på tok för många äggblåsor så det finns risk att jag blir överstimulerad. Men vi fortsätter fram till ÄP och därefter ser vi hur jag mår. Just nu mår jag bra men känner mig lite svullen, fast inte så jag tycker det är jobbigt på något sätt. Jag har fått andra mediciner nu för att det inte ska bli värre. Bland annat en tablett som heter Dostinex. Samt en annan spruta för att släppa äggen istället för Ovitrelle.
    ÄP blir på söndag kl 8.30. 

Om de gör ET på mig så blir det bara ett för annars så blir det en katastrof med överstimuleringen om ägget fäster.

MissBoring: Hur går det för dig nu, känner du något? Så spännande att du har två i ugnen för bakning Solig
  • Älva1973
    susmar: Gratis till positiva besked och lycka till på onsdag.

Mina ägg ska plockas i morgon. Det lät som att jag kommer var nedsövd medan de gör det. Är det vanligt? Kanske är för att jag har så många blåsor nu som de ska göra så?

Tycker att min mage blivit trött och trög, känner mig förstoppad. Har väldigt bar aptit men det kommer inte ut lika mycket som det går in Skäms. Brukar man bli det före ÄP? Jag har försökt googla lite men hittade inte så mycket bra svar. 

I dag ska jag bara vara på hotellrummet och ta det lugnt så att jag inte riskerar att bli uppsvälld som en ballong igen. Tycker att jag mest blir det på eftermiddagen när jag rört på mig mycket. 
  • Älva1973

Tack snälla för alla lyckönskningar i morgon. Har legat hela dagen i sängen nu och bara längtar tills det ska bli över. Det spänner och trycker massor. Fick som tur var göra lite behov tidigare i förmiddags, men det var ju trögt som sagt. Nu är det bara 13 timmar kvar så är det över och nästa fas inleds. 

Tänk vad man utsätter sig för, och ni alla som kämpat så många omgångar, jag beundrar er massor Solig

• Älva1973
    MissBoring skrev 2013-01-27 10:22:54 följande:
    Älva Hoppas allt gått bra!
    Det har gått bra, skönt att få bli av med alla äggen nu faktiskt. Det var nästan olidligt trångt i buken i natt då jag skulle sova. De plockade ut 24 st !!!

Nu ligger jag på hotellrummet och vilar, vilket jag skulle göra nu i två dagar. Har hämtat ut medicinen som jag behöver nu efteråt samt handlat lite smått och gott att äta. Hade ganska ont efter äggplocket då jag vaknade upp, men fick intravenöst smärtstillande.

På onsdag ska de testa och se hur många fina embryon vi kan få ut av det här. På fredag är det preliminärt sagt att vi ska få göra ET. Så nu hoppas jag bara att jag inte utvecklar den där överstimuleringen.

Jag hoppas också att allt är bra med germany, man tar ju lite olika långa pauser från FL ibland Glad
  • Älva1973
    MissBoring skrev 2013-01-27 15:13:42 följande:
    Jag kände det ca 4 dagar efter så du kabske får räknq med upp mot en vecka.. men så är det ju väldigt individuellt så det kanske går över fortare också
    Ah ok, då vet jag. Blir bara så rastlös att ligga inne på hotellrummet hela tiden.
    Skulle ta det lugnt idag och i morgon sa läkaren. Då håller jag mig till det. Finns så mycket fint här i Brno som man vill utforska också Skrattande
  • Älva1973

Tack germany Solig
    Så fint att du orkar uppdatera lite. Men så tråkigt att du mår som du gör, men det är ju ett kvitto på något bra. Så bra att du blivit sjukskriven och att du ska få prata med någon.

Jag kommer också att ha svårt för gravidtrådar i en eventuell framtid. Man har så mycket mer i bagaget att de, som försökt så kort tid eller lyckas utan att få missfall, inte förstår allt man känner.

ET blir på fredag om jag har tur och inte blir nekad pga överstimuleringen som jag hade när de plockade. 

Ta väl hand om dig, kram Hjärta 

• Älva1973

Usch, jag har så ont att jag bara vill gråta nu. Är mest ont uppe i mellangärdet. Det pulserar som en svidande och brännande känsla. Det är så jobbigt att ha ont. Jag brukar ha så hög smärttröskel, men nu känns det riktigt jobbigt. Ska ringa kliniken och fråga.

• Älva1973

Jag håller med cff, jag uppskattar de som stannat kvar fastän de blivit gravida.

Jag har ju haft två graviditeter tidigare, men inte mått så där dåligt. Har två pojkar. Men jag har läst att det inte spelar så stor roll vilket kön man bär på, det kan var individuellt för varje kvinna hur dålig man blir.

Jag ringde kliniken och fick komma på undersökning. Allt såg normalt ut efter att ha plockat så många ägg samt haft hyperstimulering. Om det inte blir värre så blir det ET på fredag kl 10. Jag fick en spruta smärtstillande i skinkan innan jag åkte tillbaka till hotellrummet. Men eftersom jag är lite nojjig och kan jaga upp mig så mycekt så blev jag yr och höll på svimma då vi skulle gå ivög till spårvagnen. Det var jätteläskigt då snön lyste lika starkt som en glödlampa i ögonen och de mörka partierna fick en konstig kontrast i sig. Kansek var det sprutan jag fick...vet inte. Men nu ligger jag på hotellrummet i alla fall och vilar...igen.

Jag frågade om statusen på äggen och det var 17 som blivit befruktade. Nu vet jag inte om de gjorde ICSI eller om de fick simma själva. Utav dessa är det 11 som är på väg att gå vidare för tester. Men ska ring mer på onsdag och fråga. Man kan ringa ett numer och få information om tillväxten. 

• Älva1973

Måste bara fråga er om ni fått östrogen efter äggplock utöver progesteron?
    Jag funderar på det är så att min onda mage (den övre magen) beror på biverkningar av medicinen. Det känns precis som magkatarr med lätt illamående. 

Svar på tråden Tips om dhea