• Älva1973

Tips om dhea

Pippi: Underbar sambo du har. Stor kram till han som tog tag i luren. Vi orkar ju inte hur mycket som helst. Berätta hur det går sedan. Kram Hjärta

Min BM kunde som inte så mycket, men hon är en underbart varm och förstående människa. Hon lyssnade och var väldigt intresserad av vår IVF. Hon sa att jag skulle ringa Gyn och berätta om mina blödningar och att jag har molvärk. Fick lämna blodprov också. Så får väl reda på det i början av nästa vecka.

Jag har dessutom pratat med Gyn och jag fick en bra kontakt med den sköterskan som var ganska saklig och hon förstod att jag förstod en hel del trots att jag var ledsen och kände mig förtvivlad.  Hon erbjöd mig till och med en tid idag nu direkt, men jag tackade faktiskt nej till den då det är så att man ändå oftast inte kan se något och kanske blir ännu oroligare. Det tyckte hon var förståndigt av mig. Fick därefter boka om min tidigare tid i v.8+1 till v.7+1 så den 4 mars kl 8 ska jag få komma på tidigt VUL.... om det fortfarande inte börjar blöda. Hon ordnade dessutom så att jag skulle få träffa samma läkare som skrev ut receptet åt mig Glad

Hon erbjöd mig även samtal med en kurator och jag tackade ja till det. Hon sa att jag kunde själv bestämma när och hur jag ville samtala, men att det finns en som stöd när man känner att det är jobbigt.

Så något mer än detta kan jag inte göra. Nu gäller det bara att hantera dagarna mellan alla olika tidpunkter.

Funderar fortfarande om det är bättre ta suparna i stjärten istället för vaginalt? Någon som vet? Jag glömde fråga. 
  • Älva1973
    cff: Men neeej... vad beror det på? Vad menar de på att nivån var för låg? Är den inte väldigt låg i början? RD11 är ju väldigt tidigt. Jag plussade ju supersvagt i början. Men har de bekräftat det så vet de ju vad de pratar om.

Hannah: Ja den tanken har faktiskt slagit mig. Nu när jag verkar ha det ganska bra ändå. Men jag tror inte att mina ägg håller världsklass i kvalité. 
  • Älva1973
    germany skrev 2013-02-21 15:13:29 följande:
    Älva - Bra att du tagit hcg. Men det ska inte ta en vecka innan du får provsvar. Ring i morgon och kolla om svaret har kommit (för jag antar att du menar hcg prov?). Men tror bestämt du kan vara lugn när du fick +3 på gravtestet :)

Jättebra att du tackade ja till att få prata med kurator / psykolog. Jag blev också erbjuden detta och går nu på samtal som känns riktigt bra. Man väljer ju själv om man är i fortsatt behov av det eller ej. Jag törs inte släppa kontakten riktigt än, får så mkt stöd i det mesta gällande min graviditet vilket känns väldigt tryggt.

Du ska kunna ta vagitorerna i baken istället för vaginalt. Dock så skulle jag nog valt att fortsätta ta ta dom vaginalt för inbillar mig att det ger bästa effekt ändå.
    Ja hcg menade jag. Det verkar vara snigelpost här för det skickas från VC till sjukhuset.

Känns dock oerhört kört för min del, bland annat molvärk i rygg nu som känns.
    Ja det känns bra att ha tackat ja till kurator och vetat att stödet finns och att man får det när man känner att man behöver betyder mycket.

Jag inbillade mig att det var vaggisarna som störde slemhinnan och gjorde blödning. Men min inre känsla säger ju att det kommer från livmodern. Tyvärr Rynkar på näsan (hatar för övrigt den där magkänslan, önskar att jag kunda amputera bort den)

Ha en välförtjänt paus nu från FL och rå om varandra ordentligt. Kram Hjärta 
  • Älva1973

Tack cff, det var snällt sagt :)
    Det är ju svårt veta innan man tagit alla prover. Men vi har så många andra saker gemensamt och jag uppskattar verkligen den här tråden, för här lär man sig av allt och alla. Hopas att jag kan bidra med något också :)

Nu har jag som gått in i ett vacum, en dag i taget, ett kisspapper i taget.

• Älva1973
    cff: Jag håller fortfarande tummarna för dig, "it ain't over until the fat lady sings"
    (kanske borde säga det till mig själv också Obestämd, men det är ju lättare sagt än gjort)

Kattflickan: Känns skönt höra att andra upplevt samma, men sedan kan man ju definiera en värk på så många olika sätt. De kan kännas lite annorlunda. Nu hade jag även lite värk bakom svanken i kombination med molandet. Ja du märker att man letar alla detaljer som finns. 

Hoppas det går bra på igångsättandet, samla alla dina krafter nu och packa väskan ordentligt Skrattande 

Bambi2: Hoppas att ni får en jättehärlig semester i solen Solig Kan vara skönt komma ifrån och ladda batteierna för nya försök. Hur verkar det för dig med IVF? Har ni några nya planer?

Det är skönt läsa tankar från de som inte är mitt inne i det hela med blödningar. Jag försöker att inte stressa upp mig i onödan med det jag känner i form av värk och blödning. I dag är det mindre på pappret, men det kan ju komma mer framåt eftermiddagen.

Jag kan meddela nu att min underbart omtänksamma BM ringde mig nyss och berättade resultatet på HCG-provet, det gick väldigt snabbt att få svar tyckte jag. Snabbare än den där privata gyn hade sagt.

Nu ska ni få höra, jag kan ju inte mycket om det värdet, men hon gav mig lite referensvärden också att jämföra med. Jag hade 2639 och var då i v.5+4 (hon hade räknat ut 5+2 från mensens första dag, jag räknar ÄP som 2+0).
    Enligt henne var medelvärdet för v.5 1398 och för v.6 3359.
    Men att i v.5 så kunde det vara normalt med allt mellan 300-7000. Och efter vecka 9 så avtar hcg-värdet.

Vad har ni för erfarenheter kring HCG?? 
  • Älva1973

Germany: alltid lika intressant höra om andras upplevelser, uppskattar dina lugnande ord. Jag hoppas kunna få uppleva möjligheten att få lugna andra i framtiden. Pass it on.

Då har jag lite lägre hcg än dig då jag hade gått in i v.5 en bit. Men nivån ligger inom normalonrådet, så det är bra. Tror inte jag kommer ha lika högt som dig nästa vecka. Borde finnas någon sida som kan räkna ut förväntad hcg efter en viss tid utifrån ett värde. Ska googla efter det när jag har datorn i knät, tittar in från mobilen. Tänk så jag kan snöa in på detaljer.

Kattflickan, hur gick det med provsvaren? Frånvaro antar jag innebär igångsättning :)

Vi4, hur mår du idag? Testat digitalt än?

Cff, kraaaam!

Skickar även en stor kram till er andra som kämpar nu :)

• Älva1973

Vi4, jag var lugn i några dagar till jag började oroa mig för att jag blivit piggare och känner mig smal (ej svullen). Har ingen matlust och äter dåligt. Gråter mycket och sambon är helt förstörd för han tycker det är jobbigt när jag är ledsen då han inget kan göra. Han är säkert lika orolig men hanterar det bättre. Det är bara så jobbigt med all väntan.

Jag är så säker på att vi kommer få dåliga besked på VUL på måndag.

Har ringt VC nu för att fråga om jag får lämna hcg idag i stället, klarar inte vänta mer. Hörde att provet "bara" kostar 61 kr så det är ju inget dyrt prov. Jag kan lätt betala för det själv om jag måste.

• Älva1973

Stort grattis kattflickan, skönt höra att allt gick bra :)

Jag fick lämna blodprov nyss och fick samtidigt världens största kram av min BM. Efter kl halv fem kan jag få ringa och höra resultatet. Vad jag ska göra med det sedan vet jag inte. Men nu är det gjort i alla fall.

• Älva1973

12908 var det nu efter 5 dagar. Jag började storböla av glödje när sköterskan berättade resultatet. Vet inte om det är bra eller dåligt. För nu kommer min tanke om att det kan ha slutat växa typ igår.

Har fortfarande trådigt brunt slem och tappen känns mjuk och öppen. Jag har som en tendens att tro det värsta.

Min sambo blir knäpp på mig så dom jag åker berg och dalbana ned min oro.

• Älva1973
    germany: Jo jag vet, men kommer ju åt den då jag stoppar in vaggisen Rynkar på näsan
    Men nu har jag gjort om den till en supp stället och tar den rektalt. Orkar inte med att ha känslan att jag sabbar något inne vid tappen eller i slemhinnan. Har fortfarande lite slemmigt brunt/rött när jag torkar mig. Vanligast är det faktiskt på morgonen och då jag gjort nr 2.

VUL på måndag, vet inte vad jag ska tro. Har ju börjat hoppas ganska mycket igen. Har sedan igår börjat få en diffus känsla av illamående...men bara ytterst svag. Kan tillägga att jag har kräkfobi så min hjärna är programmerad att inte känna efter på sånt.

vi4: Ja i vecka 9 borde man se rätt bra och gör man inte det så...ja du vet....
    Men det bara måste gå bra för oss nu tycker jag.

cff: så bra att du undkom X, hoppas och hejjar på dig inför dina nästa försök. 

Tack bambi, kram till dig med Solig
Svar på tråden Tips om dhea