Tips om dhea
Pippi: Underbar sambo du har. Stor kram till han som tog tag i luren. Vi orkar ju inte hur mycket som helst. Berätta hur det går sedan. Kram
Min BM kunde som inte så mycket, men hon är en underbart varm och förstående människa. Hon lyssnade och var väldigt intresserad av vår IVF. Hon sa att jag skulle ringa Gyn och berätta om mina blödningar och att jag har molvärk. Fick lämna blodprov också. Så får väl reda på det i början av nästa vecka.
Jag har dessutom pratat med Gyn och jag fick en bra kontakt med den sköterskan som var ganska saklig och hon förstod att jag förstod en hel del trots att jag var ledsen och kände mig förtvivlad. Hon erbjöd mig till och med en tid idag nu direkt, men jag tackade faktiskt nej till den då det är så att man ändå oftast inte kan se något och kanske blir ännu oroligare. Det tyckte hon var förståndigt av mig. Fick därefter boka om min tidigare tid i v.8+1 till v.7+1 så den 4 mars kl 8 ska jag få komma på tidigt VUL.... om det fortfarande inte börjar blöda. Hon ordnade dessutom så att jag skulle få träffa samma läkare som skrev ut receptet åt mig

Hon erbjöd mig även samtal med en kurator och jag tackade ja till det. Hon sa att jag kunde själv bestämma när och hur jag ville samtala, men att det finns en som stöd när man känner att det är jobbigt.
Så något mer än detta kan jag inte göra. Nu gäller det bara att hantera dagarna mellan alla olika tidpunkter.
Funderar fortfarande om det är bättre ta suparna i stjärten istället för vaginalt? Någon som vet? Jag glömde fråga.
(hatar för övrigt den där magkänslan, önskar att jag kunda amputera bort den)
, men det är ju lättare sagt än gjort)
Kan vara skönt komma ifrån och ladda batteierna för nya försök. Hur verkar det för dig med IVF? Har ni några nya planer?