Tips om dhea
MissBoring: lycka till imorgon :)
MissBoring: lycka till imorgon :)
MissB: jag ska tänka på dig och dina små frön :)
Hur många dagar efter ET säger läkarna att man har testdag vid IVF?
Nyss kommit tillbaka från mitt VUL på dag 7. Det ser onekligen ut som jag har pco-äggstockar. Ca 20 blåsor i höger och 15 i vänster och några större men ej över 10,4 mm. Hoppas verkligen att jag inte blir överstimulerad eller att jag måste avbryta.
Jag ska väl vara tacksam att jag kan producera massa blåsor men det är inget som säger att jag går ett gäng bra och mogna ägg av det hela.
så länge du inte behöver avbryta och inte blir allt för dålig så har jag hört att många får plus när dom blir överstimmulerade
När är nästa vul beräknat?
)Bad även att få bilder så man ser strukturen på blåsorna (då jag ska meddela kliniken)
Så här såg de ut (men det är svårt se hur det egentligen ser ut då allt ligger huller om buller i olka nivåer):

Lagomt är ju bäst sägs det, inte bra med för få och inte för många. Min läkare i Tjeckien verkade ju lite förvånad att jag svarade så bra på stimuleringen för min ålder. Men jag hade säkert kunnat förvarna om jag fått veta av min gyn här i sverige att jag hade PCO. Men som vanligt så säger de inte så mycket här i sverige. Tycker i alla fall de jag kommit i kontakt med inte säger så mycket, de är nästan rädd att dra slutsatser eller ställa diagnoser. Jag fick dra orden ur munnen på henne idag när jag undersöktes. PCO-patienter har väl lättare att bli stimulerad?
. Och man blir så glad och lättad när det finns något där (jag har tyvärr också varit med om att det inte funnits ens en liten, liten, ynka follikel i ena äggstocken - trots höga doser hormoner - då kände jag mig helt tom inom bords - men sen dess har faktiskt den äggstocken vaknat igen
).

Hejsan... tittar in här lite hastigt och uppdaterar.
Nu är jag på plats i Tjeckien och ska på mitt första besök på kliniken i morgon. Jag har ju som sagt fått en tendens till överstimulering. På mitt andra VUL i Sverige på dag 9 hade jag 15+20 blåsor varav de flesta var kring 10mm samt några på 11, 12 och 13. De har sagt att vi inte avbryter något nu utan de anpassar medicineringen och allt efter VUL-resultatet. I morgon på dag 11 får jag se vad de säger. Lite skraj är jag för att blåsorna inte växer till rätt storlek, att de ska vara tomma och utan ägg eller att alla gör det och så går det åt skogen. Jag är fortfarande lite chockad att mina äggstockar reagerar så här, men ska nog vara glad för det.
Sedan måste jag erkänna att en nål i skruttan känns väldigt skrämmande, men jag försöker att inte tänka på det och hoppas att de har gott om lugnande saker att ge 
susmar72: Hoppas du får ett bra besked imorgon
Vart är det du ska åka sedan om man får fråga?
Har inte läst in på allt, men spännande att läsa att det är fler på gång med sprutor