• Anonym

Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!

Sanningen, för den kommer troligen fram ändå om du skulle få jobbet, och vad säger du då?

• Anonym

Säg sanningen...kommer bli värre om du ljuger

• Anonym

Antagligen så kommer dom att begära ett uttdrag från brotts/belastningsreg och då kommer dom ju att se.....
    så ärlighet varar ju längst.. 

Sedan att ha suttit inne för dråp är ju ingen bra merit, men de flesta människor är ju värda en annan chans  

• Anonym

Varför inte säga att du var arbetslös under den tiden? Vi var många som var det under de åren!

• Anonym

Men syns det fortfarande? Domen kom 1999, det är mer än 10år sen?
    Får man fråga hur det hela gick till? Är det något som går att ha förståelse över om du berättar det tror du?
    Om du ska berätta för dom så måste du nog utveckla det och försöka få dom att förstå vad det var som hände.

• Anonym
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 19:05:05 följande:
    Nej, de kommer inte begära ett utdrag från kriminalregistret... det vet jag redan.

Jag bor inte i samma stad som jag gjorde då, så risken att det kommer fram är näst intill obefintlig...

Men om jag ska vara ärlig så kommer jag ALDRIG få jobb... och det är INTE rättvist när jag har jobbat så hårt med mitt liv    
    Det är ju en del av straffet tycker jag...Straffet är inte slut för att man kommer ut ur fängelset.

Om de inte kommer att begära utdrag så behöver du ju inte heller berätta.
  • Anonym

vet inte hur gammal du var under åren i fängelse men var du relativt ung kan du ju alltid dra till med att det var "ungdomsåren". att du hade ströjobb, reste etc. 

grattis till att du skaffat dig en utbildning och tagit tag i tillvaron! lycka till på intervjun.  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-28 19:08:05 följande:
    Men syns det fortfarande? Domen kom 1999, det är mer än 10år sen?
    Får man fråga hur det hela gick till? Är det något som går att ha förståelse över om du berättar det tror du?
    Om du ska berätta för dom så måste du nog utveckla det och försöka få dom att förstå vad det var som hände.
    Det som finns i registret stannar väll där.
  • Anonym

De flesta dråp sker väl under inverkan av alkhol. Har du tidigare missbruksproblem?

• Anonym
    Anonym (Va?) skrev 2012-03-28 19:19:00 följande:
    Dråpet var jag som stack kniven i min sambo när han misshandlade mig..... efter 5 års fysisk och psykisk misshandel så fick jag nog....

Eftersom jag stack den i ryggen på honom sa åklagaren att det var uppsåtligt.....  jag var nykter och drogfri....
    Men gud, oavsett hur mycket misshandel man går igenom så lämnar man, man mördar inte. Då
Svar på tråden Anställningsintervju - fängelsedom för dråp!!