• Juliette F

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Vi som av olika skäl väljer att göra embryoadoption (EA) har här möjligheten att diskutera i en egen tråd. Hur vi kom fram till att göra EA, vart vi vänder oss, våra tidigare erfarenheter av att försöka bli gravida - allt kan diskuteras här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-31 20:53
    Lägger till att denna tråd är en uppföljning på en annan tråd: www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-147/m63331148.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-04 15:56
    Använder numera begreppet embryodonation, ED allt oftare i stället för embryoadoption EA, då många tycker ED är den korrekta benämningen. Många IVF-kliniker använder dock termen embryoadoption, så båda termerna förekommer därför i denna tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 16:16
    Ursäkta att jag varit borta så pass länge från tråden. Anledningen till det är att min man har drabbats av en allvarlig sjukdom, och min tid går åt till att hjälpa och stötta honom. Tankar om barn ligger alltså väldigt långt borta just nu.

• Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption
  • Angels

Sitter nu på flyget ner. Nervöst värre. Ska se om jag kan hålla er uppdaterade.

• 4everHope
    Angels skrev 2012-05-13 15:22:29 följande:
    Sitter nu på flyget ner. Nervöst värre. Ska se om jag kan hålla er uppdaterade.

Häftigt :) Jag känner mig lite nervös jag med, hoppas du hinner hålla oss uppdaterade :) By the way, såg att du fått progesteron tabl ist, skönt så du slapp de stickmomenten... Passa på och ta ett gott glas vin till middagen ikväll ;)
  • Angels

Äntligen på hotellet. Vi bor på ett litet fint hotell i utkanten av Prag. Det tog ett tag att hitta hotellet, men till slut så och det är nära till tunnelbanan och inte långt från busstationen. 575 SEK för två nätter och två personer. Ok, inte sant. Har varit runt i Prag och tittat idag och i morgon åker vi till Brno.

• Nicali

OHHHH Vad spännande Angels!!! Håller tummarna DDD

• Juliette F
    Angels skrev 2012-05-13 20:56:25 följande:
    Äntligen på hotellet. Vi bor på ett litet fint hotell i utkanten av Prag. Det tog ett tag att hitta hotellet, men till slut så och det är nära till tunnelbanan och inte långt från busstationen. 575 SEK för två nätter och två personer. Ok, inte sant. Har varit runt i Prag och tittat idag och i morgon åker vi till Brno.

Precis så gjorde vi också i somras :). Vi bodde på ett mysigt hotell i utkanten av Prag, kostade inte heller många slantar. Har du varit på Karlsbron Angels? Ni kommer att få en trevlig tur till Brno - bekväma bussar och ett jättefint landskap. Så passa på att njuta av vackra Tjeckien! Skål
  • Angels

Godmorgon! Uppe med tuppen. Hunnit duscha och snart ner och äta frukost och sen far vi. Mamma sover än, kan inte fatta hur hon klarar det med tanke på vilket liv jag far, men hon är väl härdad efter alla år med barn. Inte varit vid Karlsbron, men träffade ett svenskt par som skulle dit igår och ville ta en titt på vår karta. Får se om vi hinner dit idag, beror på hur lång tid Brno tar. Måste säga att öppettiderna på affärerna förvånar mig. Till 18 och 19 på helger och minst till 20 på vardagar. Vanliga shoppingaffärer alltså. Måste vara tack vare oss turister. I övrigt glatt överraskad att min svenska mobilladdare fungerar här. Helt klart plus i kanten. Kram till er och ha en bra dag. Ps: välj ett hotell med gratis wi-fi. Guld värt!!

• 4everHope
    Angels skrev 2012-05-14 06:04:57 följande:
    Godmorgon! Uppe med tuppen. Hunnit duscha och snart ner och äta frukost och sen far vi. Mamma sover än, kan inte fatta hur hon klarar det med tanke på vilket liv jag far, men hon är väl härdad efter alla år med barn. Inte varit vid Karlsbron, men träffade ett svenskt par som skulle dit igår och ville ta en titt på vår karta. Får se om vi hinner dit idag, beror på hur lång tid Brno tar. Måste säga att öppettiderna på affärerna förvånar mig. Till 18 och 19 på helger och minst till 20 på vardagar. Vanliga shoppingaffärer alltså. Måste vara tack vare oss turister. I övrigt glatt överraskad att min svenska mobilladdare fungerar här. Helt klart plus i kanten. Kram till er och ha en bra dag. Ps: välj ett hotell med gratis wi-fi. Guld värt!!
    Tänker på dig massor idag, så spännande.
    Tar gärna alla dina tips om boende, buss, trevliga resturanger och shopping... Du banar vägen för mig ;)
    Kram och lycka till tjejen...
  • Angels

Sitter nu på mc donalds i Brno i väntan på bussen tillbaka till Prag. Trötta men nöjda med dagen. Två små embryon vilar i min mage så nu får vi hoppas på att de fäster. En otroligt lång dag har det varit och det dröjer länge till dess vi är tillbaka i Prag. Berättar mer när vi är tillbaka i Sverige.

Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption