• Juliette F

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Vi som av olika skäl väljer att göra embryoadoption (EA) har här möjligheten att diskutera i en egen tråd. Hur vi kom fram till att göra EA, vart vi vänder oss, våra tidigare erfarenheter av att försöka bli gravida - allt kan diskuteras här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-31 20:53
    Lägger till att denna tråd är en uppföljning på en annan tråd: www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-7-147/m63331148.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-04 15:56
    Använder numera begreppet embryodonation, ED allt oftare i stället för embryoadoption EA, då många tycker ED är den korrekta benämningen. Många IVF-kliniker använder dock termen embryoadoption, så båda termerna förekommer därför i denna tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-13 16:16
    Ursäkta att jag varit borta så pass länge från tråden. Anledningen till det är att min man har drabbats av en allvarlig sjukdom, och min tid går åt till att hjälpa och stötta honom. Tankar om barn ligger alltså väldigt långt borta just nu.

• Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption
  • 4everHope
    Angels skrev 2012-05-21 08:55:06 följande:
    Jag tror inte själv på det och inte sambon heller. Har annan värk i magen idag än tidigare dagar, vilket även det talar emot. Men kul i alla fall att få se två streck även om det inte är sant egentligen. Tillhör ju inte vanligheterna i mitt liv. Att jag ens testade var för att jag igår hittade ett test som blivit över från förra året.
    Men tänk att nu är det ju inte som vanligt i ditt liv. Du har fått två fina embryo som förmodligen har bättre förusättningar än vad du är van vid Glad Hoppet är det sista som överger en...
  • jagäraf

Jag håller alla tummar jag har!

Obs! Det är du själv som visat mig tråden...

• Angels
    jagäraf skrev 2012-05-21 10:47:38 följande:
    Jag håller alla tummar jag har! Obs! Det är du själv som visat mig tråden...

Håll bara truten så! Det tillhör vuxenlivet att kunna bära någons hemlighet. Än är det långt kvar och mycket som kan hända. För er som fattar nada, så låt mig presentera min barnvagnssamlande mor, som väntar på att jag ska föda fram ett helt fotbollslag, som hon sen kan köra omkring i sina barnvagnar. Ju fler, desto bättre.
  • jagäraf
    Angels skrev 2012-05-21 11:47:17 följande:
    Håll bara truten så! Det tillhör vuxenlivet att kunna bära någons hemlighet. Än är det långt kvar och mycket som kan hända. För er som fattar nada, så låt mig presentera min barnvagnssamlande mor, som väntar på att jag ska föda fram ett helt fotbollslag, som hon sen kan köra omkring i sina barnvagnar. Ju fler, desto bättre.
    Jag ska försöka hålla min stora trut... Inte så lätt med mitt virriga huvud, du vet!

Ett helt fotbollslag behöver du inte föda fram men gärna några stycken! Resten överlåter jag till dina syskon
  • 81linneaa

Åh! Du har alltså testat ett plus!? Jag skulle definitivt tro att det stämmer! Tror inte att sprutan sitter kvar såpass länge. Nästan så jag vågar mig på att säga grattis... Solig

Man orkar det man måste
  • 4everHope

Liten rapport från mig.. Varit på ul idag vilket var positivt. Cystan borta :) slemhinnan 7,5 mm och fint 3-skiktad :) enl Gyn var slemhinnan normal för tiden och har dessutom en vecka till att tjocka på sig ytterligare. Unica var nöjda och på mån runt lunch är det dags för två små embryon att flytta in... Nu dags att boka flyg och hotell.

• Juliette F
    4everHope skrev 2012-05-21 22:11:05 följande:
    Liten rapport från mig.. Varit på ul idag vilket var positivt. Cystan borta :) slemhinnan 7,5 mm och fint 3-skiktad :) enl Gyn var slemhinnan normal för tiden och har dessutom en vecka till att tjocka på sig ytterligare. Unica var nöjda och på mån runt lunch är det dags för två små embryon att flytta in... Nu dags att boka flyg och hotell.
    Grattis, och lycka till på måndag!! Hoppas det går smidigt att hitta flyg o hotell. Skrattande
  • Juliette F
    Angels skrev 2012-05-21 07:45:13 följande:
    Hade ni vågat lita på ett test gjort 1 vecka efter insättning med 5-dagarsembryo? Eller ska man tro att resultatet beror på något annat?
    Håller tummarna att plusset håller i sig Angels!
  • 4everHope
    Angels skrev 2012-05-13 20:56:25 följande:
    Äntligen på hotellet. Vi bor på ett litet fint hotell i utkanten av Prag. Det tog ett tag att hitta hotellet, men till slut så och det är nära till tunnelbanan och inte långt från busstationen. 575 SEK för två nätter och två personer. Ok, inte sant. Har varit runt i Prag och tittat idag och i morgon åker vi till Brno.

Hotell Troja, vilken site bokade du på? Jag hittar inga så billiga priser, kostar 99?/natt... Tacksam för snabbt svar då vi bör boka inom de närmaste dagarna, drar på sön :)
  • 4everHope
    Juliette F skrev 2012-05-21 22:12:39 följande:
    Grattis, och lycka till på måndag!! Hoppas det går smidigt att hitta flyg o hotell.

Tack Juliette :) by the way. Har du tips på bra och prisvärt boende i Prag?
Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption