• Spazy

Adolf Hitler vs Josef Fritzl

Två sjuka män, som gjort förfärliga saker och blivit känd. 

Vem av dem tycker du är värst?
    Motivera nedan varför du tycker så. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Adolf Hitler vs Josef Fritzl
  • Dorian Ertymexx
    AmandaoIsabelle skrev 2012-04-03 22:36:02 följande:
    Jomen t.ex efter det i Frankrike så stog poliser utanför dagiset, har fått tagit omvägar hem för att jag vägrar gå igenom en nynazistisk demonstration... Har blivit spottade på för att jag är smustig som har fått barn med en jude, har blivit slagen för att jag är tillsammans med en...  Hemskt att det fortf finns!

Vaddå nynazister, de vill ju skydda judarna från de onda araberna vet du väl... Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Buscemi skrev 2012-04-03 22:38:16 följande:
    Ja, det är fruktansvärt! 
    Tyvärr så är det vad man får leva med i en värld full av religon. 

Knappast. Det var inte som att det var RELIGIONEN Hitler var ute efter, utan "rasen" judar. Helt oavsett vilken religion de hade. Han utrotade ju lika glatt ateistiska kommunister, jehovas vittnen, romer och kristna som var emot honom. Visst kan man anklaga religion för mycket, men inte andra världskriget.
  • AmandaoIsabelle
    Buscemi skrev 2012-04-03 22:38:16 följande:
    Ja, det är fruktansvärt! 
    Tyvärr så är det vad man får leva med i en värld full av religon. 
    Jo det är hemskt ... Tyvärr! :(
    Dorian Ertymexx skrev 2012-04-03 22:38:22 följande:
    Vaddå nynazister, de vill ju skydda judarna från de onda araberna vet du väl... Obestämd
    Jajo, för båda parten är ju så snälla...
  • Spazy

Offrens ursprung eller antal är inget viktigt.. Vi vet alla att det var alldeles för många. 
    Man vet ju aldrig exakt hur många som omkom, det kan ju bara uppskattas.

Var Hitler verkligen värst?
    Jag mena, han dödade fruktansvärt många och drev många till hans galna påhitt, men rent tekniskt sett så var det ju inte han som dödade alla. Han hade massvis med soldater, och många svalt. I grund och botten orsakade han deras död, men det var inte bara han som dödade alla.  

Josef Fritzl våldtog sin dotter, ljög för alla i staden, för sin fru och sina barn.
    Det är ett mycket lägre antal inblandade men det var bara han som utsatt dem för brottet. Det pågick under flera år, mycket längre än Hitler höll på. Fritzl ljög om det som pågick, Hitler berättade öppet och försökte få fler till att hjälpa honom. Josef lät dem överleva, vilket gör att hans barn/barnbarn, hans fru och alla andra i omgivningen kommer lida av detta. Hitler orsakade många år av sorg och spänning mellan länder. En stor del av världen blev inblandad. 

Jag tycker faktiskt att båda situationerna är LIKA hemsk, men på olika sätt. 
    Jag kan inte uttala mig om vilket som skulle vara värre, då jag tycker att de gjort nästan samma sak men på olika sätt.  

• Dorian Ertymexx
    AmandaoIsabelle skrev 2012-04-03 22:40:00 följande:
    Jo det är hemskt ... Tyvärr! :(

Jajo, för båda parten är ju så snälla...

Araber har per se inget emot judar. Det finns araber som ogillar judar, onekligen, men man kan inte anklaga hela arabvärlden för att vara judefientlig. Nazister försöker idag omgruppera sig som "judeförsvarare" mot islam och araber. Det är ju inte "PK" att angripa judar just nu, och araber är ju också semiter... Men, ja, det är sällan det är kul att vara av judisk börd.
  • Dorian Ertymexx
    Spazy skrev 2012-04-03 22:40:24 följande:
    Offrens ursprung eller antal är inget viktigt.. Vi vet alla att det var alldeles för många. 
    Man vet ju aldrig exakt hur många som omkom, det kan ju bara uppskattas.

Var Hitler verkligen värst?
    Jag mena, han dödade fruktansvärt många och drev många till hans galna påhitt, men rent tekniskt sett så var det ju inte han som dödade alla. Han hade massvis med soldater, och många svalt. I grund och botten orsakade han deras död, men det var inte bara han som dödade alla.  

Josef Fritzl våldtog sin dotter, ljög för alla i staden, för sin fru och sina barn.
    Det är ett mycket lägre antal inblandade men det var bara han som utsatt dem för brottet. Det pågick under flera år, mycket längre än Hitler höll på. Fritzl ljög om det som pågick, Hitler berättade öppet och försökte få fler till att hjälpa honom. Josef lät dem överleva, vilket gör att hans barn/barnbarn, hans fru och alla andra i omgivningen kommer lida av detta. Hitler orsakade många år av sorg och spänning mellan länder. En stor del av världen blev inblandad. 

Jag tycker faktiskt att båda situationerna är LIKA hemsk, men på olika sätt. 
    Jag kan inte uttala mig om vilket som skulle vara värre, då jag tycker att de gjort nästan samma sak men på olika sätt.  

För mig handlar det om ren och skär numerär. Det Fritzl gjorde mot sin dotter är hemskt, men det skedde miljoner gånger om på Hitlers order i koncentrationslägren, på östfronten i polska och ryska byar. Fritzl är ingen ängel, men jämfört med Hitler är han bara en frontsoldat.
  • Buscemi
    Dorian Ertymexx skrev 2012-04-03 22:39:51 följande:
    Knappast. Det var inte som att det var RELIGIONEN Hitler var ute efter, utan "rasen" judar. Helt oavsett vilken religion de hade. Han utrotade ju lika glatt ateistiska kommunister, jehovas vittnen, romer och kristna som var emot honom. Visst kan man anklaga religion för mycket, men inte andra världskriget.
    Sorry, my mistake.
    Jag menar naturligtvis världen vi lever i nu. Utan Hitler.
    Den är inte mycket bättre.  
  • AmandaoIsabelle
    Dorian Ertymexx skrev 2012-04-03 22:43:04 följande:
    Araber har per se inget emot judar. Det finns araber som ogillar judar, onekligen, men man kan inte anklaga hela arabvärlden för att vara judefientlig. Nazister försöker idag omgruppera sig som "judeförsvarare" mot islam och araber. Det är ju inte "PK" att angripa judar just nu, och araber är ju också semiter... Men, ja, det är sällan det är kul att vara av judisk börd.
    Ja håller med dig fullt ut! Jag själv är av "kristen börd" men min sambo har levt med det hela sitt liv och det är sorgligt att det är som det är ... :(
  • RS89

ska man motivera varför Hitler var värre än Fritzl? HAHAHA... Solig

det är snarare dem som röstar tvärtom som gärna får motivera.

Svar på tråden Adolf Hitler vs Josef Fritzl