• Jiie

Välkommen Anemonee:)
    Jag har bf 13/12, väntar en lillebror!
    Hoppas din lillfis stannar ett bra tag till!!!
    Mitt första mål va v12, sen v22 och nu är det v30, men ju längre desto bättre såklart!
    Dock ingen risk att de kommer nåt för tidigt här hehe... Spelar ingen roll vad som går i släkten
    Namnförslag finns de gott om!
    Jag sa redan första "gravdagarna" att det är en Benjamin i magen och det har fastnat ! Dock är inte mannen alls i närheten av min sida ;) annars ligger Charlie och Kian och Felix långt upp. Ska ju passa med vårt efternamn och med storebrors namn (Alexander)! Jag är jääääättepetig!!

• Jiie

Tycker oxå de!!
    Men min man bara "det är ju så långt och det kommer bara bli att man kallar honom Benji"... Ja och? Vi säger ju alltid Alex till Alexander... Inte fan döper vi om honom för det

• Jiie

Jag var hos läkaren och han gjorde en undersökning och tappen var lång, han sa först 4-5 cm var en önskan och det var 6 cm och opåverkad.  Så ingen "åtgärd".

Förstår inte heller hur han inte kan gilla Benjamin....men hade han kommit på namnet så hade de nog varit annat ljud i skällan haha... tror lite det handlar om att han inte vill ha ett namn bestämt ett namn till punkt och pricka innan, och inte redan nu! Så var det med Alexander. Svårt att ändra på det sen liksom när man är indoktrinerad med namnet hehe
    Men namn är svårt, Kian tycker jag är himla fint...och Charlie, Milo, Neo... alla de funkar ju internationellt oxå och här hemma blir det ändå inte komplicerat för barnet och kompisarna med namnet. Det tror jag är viktigt!

Oh ja det finns massa idiotläkare!!Träffade ett riktigt pucko när jag var på gynakuten för missfall...förstår inte hur han kan få jobba med det han gör!!

• Jiie

Vi håller tummarna för att allas bebisar stannar till MINST vecka 30 och att vi alla får må relativt bra iaf!

• Jiie

Och jag ska dra ut visdomstanden om en timme... Längtar inte jättemycket om man säger så

• Jiie

Vecka 25 imorg och ser fram emot att de snart ska börja på en 3a istället

• Jiie

Och allt jag tänker på är vad jag ska äta men i vilken ordning

Denna veckan är det BM-besök på onsdag:)
    Får se vad värdena säger... Har lite symptom som stämmer med lindrig havandeskapsförgiftning men hoppas de e övergående!
    Ska bli kul att mäta magen! Läste att livmodern ska gå ca 2-3 cm ovanför naveln...det gör INTE min typ 8 cm :D
    Har stooor kula hehe

• Jiie

Hoho... Vart är alla??

V 27 idag, var hos BM i måndags. Sockret högt och blodvärdet lågt:(
    Hon började prata om glukosbelastning, men det försökte jag göra förra gången men gick sådär om man säger så...

Sf-måttet va i 25+4 28 cm... En bit över normalkurvan om man säger så
    I fredags frågade receptionisten på Audi: nu är det inte många veckor kvar va?
    Hmm, joooooo!!

Svar på tråden december bebis 2012