• Jiie

december bebis 2012

Kan man inte så... Då får man mer tänka på vad man stoppar i sig!

• Jiie

Nä såklart inte. Min kompis hade som ursäkt att hon åt för två, skröna... Och att det är tillåtet att toksvulla för att man är gravid och att hon kommer "ändå amma bort allt"....
    Sa till henne att hon kommer ångra sig...
    Jodå, amningen funkade inte direkt och hon gick upp 25 kilo och typ alla sitter kvar
    Det ska ju helst bort igen...jag försöker tänka på att inte äta massa onyttigt och sånt! Vissa dagar går det bra, vissa dagar...inte så bra

• Jiie

Skönt att man inte är ensam

92 dgr kvar och enligt appen Babycenter så är det "dags" att hitta på namn.
    Jo tjena... Vi är på varsin sida haha
    Enda sedan plusset har det bara funnits ett namn för mig, Benjamin. Ingen aning om varför... Mannen är inte alls på min sida
    Jag kom med ny förhandlingsteknik nu hehe
    Han vill ha vitt hus och jag grått.
    Ok sa jag. Du får vitt hus och jag får Benjamin
    Det går sådär

• Jiie

Vi har några som vi gillar båda 2 men jag vill komma på ett namn som man bara känner "DET" för direkt. Som Benjamin
    Vi har även Charlie, Kian, Felix, Casper...Jag gillar faktiskt Kalle oxå! Lite småcoolt.
    Finns massa coola namn...Milo, Neo, Tino, Tim...
    Ska passa med storebrors namn tycker jag, dessutom ska det ju harmonisera med efternamnet!

• Jiie

Apropå aptit...
    Nåt har hänt med min:/ blir sådär vrålhungrig men äter inte så mycket innan de inte smakar gott längre!
    Och magen, baaaah va kass jag är i magen!!

• Jiie

min bm tycker jag ska ringa östra sjukhuset om de minskade rörelserna fortsätter, trots att jag hör hjärtljud med dopplern så får jag inte mer aktivitet i magen så bör jag ringa... jag ska inte själv behöva ansvara för att hjärtljuden låter bra samt att det också ibland behöver följas upp under längre tid....
    Lite stressande
    Vi ska bort ikväll, inte ett dugg sugen på att va social...

• Jiie

Var på Östra Sjukhuset i tisdags. De satte ctg så fick jag ligga där i en kvart med svettningar och illamående och bakdomnad bakdel... Skulle trycka på en knapp när jag kände rörelser.
    Fick en ok-stämpel och "nu ser du att bebisen mår bara bra" och 4 x"är det första barnet"... Inget ul, ingen som helst förklaring (fattar ju själv att han kan ligga och röra sig inåt)... Men kände mig inte lugnare och va mest irriterad när jag åkte därifrån!

• Jiie

Lite tröttsamt, känns som man inte blir tagen på allvar!! Hon sa mest att han fortfarande har gott om plats för inne...
    Ska prata med min BM på mvc på onsdag!

Svar på tråden december bebis 2012