• Jiie

december bebis 2012

Jemi: ja man undrar ju hur deras rutiner funkar...mitt ärende som jag trodde skulle ta en evighet eftersom jag blivit av med jobbet och sånt gjorde de klart hur fort som helst och det ringde en jättetrevlig (!!!) kvinna och ställde några frågor sen stängde hon ärendet, fix färdigt!
    Satt och gapade en bra stund efteråt, av chock haha...

Rebecca: vagn köpte vi på halvtidsdagen hihi... kändes skitkonstigt att köra in den från parkeringen till förrådet på tomten! Undrade nästan vem som skulle ha den
    Önskar jag kunde fixa sängen nu men vår säng måste flyttas lite plus att jag måste ta bort mitt sängbord och det känns lite onödigt att göra det redan! Men det kryper bra mycket i fingrarna hehehehe

• Jiie

Va i Ullared igår... Behöver jag säga hur trött jag är idag??

• Jiie

50 dagar kvar idag :))

Fasiken att man inte kan ladda upp bilder via ajfånen!! Köpte ju massa söta grejer till lillebror!!

• Jiie

Axelandras: min son är född 27/12! Fast 2007 hade bf 13/12... Och har bf 13/12 denna gången med
    Vad är oddsen?

Vecka 34 idag och jag är i värsta gnällstadiet!!
    Mår halvilla, lillebror trycker på revbenen, har svårt att andas typ hela tiden, sover dåligt, börjat svullna rejält, har svårt att knyta händerna, sura uppstötningar och dessa sammandragningar sen vecka 9 är jag sååååå trött på!!!!!

• Jiie
    Axelandras skrev 2012-10-28 13:10:03 följande:
    Jiie va spännande och var mycket du gick över första gången hoppas du slipper det denna och den lille vill komma ut i tid. 

Fy, måste kännas riktigt otäckt när man upplever besvär med andningen. Ännu värre om man har haft kramper från vecka 9 kan inte förstå alls hur det känns då jag har haft turen och må riktigt bra förutom dem 6 första veckorna. Vet ni vad det blir för kön denna gång? 

Ja det hoppas jag att jag slipper denna gången!
    Min magkänsla säger att han kommer innan bf, det brukar stämma så hoppas det gör så även denna gången!
    Men nån gång ska det ju inte stämma hehe
    Jag har mått bra i övrigt, inte en spya liksom... men som sagt, jobbigt att inte kunna andas ordentligt emellanåt
    sweetbird skrev 2012-10-29 18:22:04 följande:
    Vart inne på förlossningen med sammandragningar och ont och blöder är hemma nu , men jag har tid för TUL då han inte växt på 2 veckor och är väldigt väldigt liten :( han väger 1914 g .

Men jisses då
    Det var allt en liten plutt, hoppas verkligen han kommer igen och lägger på sig lite!
    Men bra att dom har koll på dig och skrutten nu! När ska du in på TUL då?
  • Jiie

Ja då är väl risken att dom plockar ut honom direkt va?
    Antagligen bättre så han får i sig näring och växer till sig istället för att ligga i magen och inte växa och inte få i sig näring...
    Håller tummen stenhårt för att det kommer gå kanonbra för din lillfis!!

Själv ska jag på aurorasamtal nr 2 imorgon, får väl se hur det går...

• Jiie
    Annzofie skrev 2012-10-29 22:05:35 följande:
    Jiie: får jag fråga om varför du går på Aurora samtal? Du kanske har skrivit det, men jag har tyvärr missat det:( anledningen till varför jag undrar är för jag ska själv på samtal om en vecka pga min rädsla... Känner mig väldigt rädd och orolig.

Jag har ju gjort det en gång innan och det är inte det att jag är rädd för förlossningen i sig, jag vägrar bara göra om det en gång till efter förra gången.

Annars har man faktiskt inte så mycket att vara rädd för.
    Miljontals kvinnor har fött barn innan oss och klarat sig och miljontals kvinnor kommer göra det efter oss.
    Bara man kommunicerar med barnmorskan, uttrycker vad man vill och inte vill, inte vara rädd för att öppna munnen liksom! Dom är där för DIG och för att hjälpa DIG och ditt barn att komma till världen.
    Det är normalt att vara lite rädd första gången, man vet faktiskt inte vad som väntar, men man är så fruktansvärt stark och man får snudd på övernaturliga krafter när man ligger där!
    Visst fan gör de ont, men det går över. Det finns sååå mycket fin smärtlindring att få dessutom...
    Så fort plutten är ute så är varenda krämpa borta.
    Du behöver inte vara rädd för förlossningen, det är faktiskt en helt fantastisk upplevelse! Och även om min första var lång och utdragen osv så skulle jag inte vilja byta bort den!
Svar på tråden december bebis 2012