• babyojag

Sommarbebisar i Malmö

Hej alla gravida!

Jag väntar en flicka med BF 18 augusti. Om några veckor flyttar jag och sambon från Stockholm till Malmö och jag hade tyckt att det var kul att få kontakt med lite andra mammor/blivande mammor i området.

• Svar på tråden Sommarbebisar i Malmö
  • SandraElias

hej jag är en tjej på snart 26 år som väntar vår andra pojke BF 26e augusti=)

• babyojag
    SandraElias skrev 2012-04-11 19:34:40 följande:
    hej jag är en tjej på snart 26 år som väntar vår andra pojke BF 26e augusti=)
    Åh vad roligt! Hur gammal är din första pojke?

Jag fyller 29 i maj och det blir vårt första barm!

• cesse26

Fast jag inte bor i Malmö hoppas det okej :) Bor i Eslöv så inte så långt ifrån 
    Vi ska få en liten gosse som är beräknad till 29de juli
    Har 2 tjejer sedan innan :) 

• Karse

Hej hej,
    Jag är 30 år och flyttar till malmö i juni och känner inte någon där än.
    Bf 31 maj, vi väntar en pojke och det är vårt första barn. Vore jättekul att lära känna andra kommande mammor i malmö. Jag ska föda i köpenhamn (vi bor där nu) och så flyttar vi några veckor efter när det är lite mer ro på.  

• babyojag
    cesse26 skrev 2012-04-12 11:06:45 följande:
    Fast jag inte bor i Malmö hoppas det okej :) Bor i Eslöv så inte så långt ifrån 
    Vi ska få en liten gosse som är beräknad till 29de juli
    Har 2 tjejer sedan innan :) 
    såklart! Eslöv är ju nära!

Vad roligt med en liten kille när ni redan har 2 tjejer. Tycker systrarna att det är spännande?
  • babyojag
    Karse skrev 2012-04-13 01:59:53 följande:
    Hej hej,
    Jag är 30 år och flyttar till malmö i juni och känner inte någon där än.
    Bf 31 maj, vi väntar en pojke och det är vårt första barn. Vore jättekul att lära känna andra kommande mammor i malmö. Jag ska föda i köpenhamn (vi bor där nu) och så flyttar vi några veckor efter när det är lite mer ro på.  

Då är vi ju lite i samma situation Jag har förvisso en del vänner i Malmö men inga mammakompisar!

Vart i Malmö ska ni bo?

Vi håller på och letar för fullt och hoppas att vi ska hitta ngt bra att köpa ganska centralt!

31 maj är inte alls långt bort...!!
  • cesse26

Nej det är inte så långt :) Tyckte det kan vara kul och komma i kontakt med andra som ska ha barn i närheten

Ja dem tycker det är väldigt spännande spec den äldsta hon älskar att leka och ta hand om mindre barn så hon längtar precis  som vi :)

• Karse

Hej hej igen,

Ja dte börjar närma sig med födsel och jag är faktiskt mammaledig redan nu (känns jättekonstigt men mysigt såklart). Lill-killen ska nog tas med kejsarsnitt 1 vecka innan bf -så han blir med största sannolikhet ett maj-barn.
    Vi ska flytta till västra hamnen så det är väl ganska centralt?
    Vart bor ni andra?    

• babyojag
    cesse26 skrev 2012-04-13 10:11:08 följande:
    Nej det är inte så långt :) Tyckte det kan vara kul och komma i kontakt med andra som ska ha barn i närheten

Ja dem tycker det är väldigt spännande spec den äldsta hon älskar att leka och ta hand om mindre barn så hon längtar precis  som vi :)

Det förstår jag! Mysigt
    Är du ofta i Malmö? 
  • babyojag
    Karse skrev 2012-04-13 16:47:19 följande:
    Hej hej igen,

Ja dte börjar närma sig med födsel och jag är faktiskt mammaledig redan nu (känns jättekonstigt men mysigt såklart). Lill-killen ska nog tas med kejsarsnitt 1 vecka innan bf -så han blir med största sannolikhet ett maj-barn.
    Vi ska flytta till västra hamnen så det är väl ganska centralt?
    Vart bor ni andra?    
    Vad skönt att vara ledig lite innan, själv är jag ledig från midsommar och ser fram emot det jättemycket.

Ja, Västra Hamnen ligger bra till! Vi har precis köpt en lägenhet vid Drottningtorget så det är också centralt! 
Svar på tråden Sommarbebisar i Malmö