• babyojag

Sommarbebisar i Malmö

Hej alla gravida!

Jag väntar en flicka med BF 18 augusti. Om några veckor flyttar jag och sambon från Stockholm till Malmö och jag hade tyckt att det var kul att få kontakt med lite andra mammor/blivande mammor i området.

• Svar på tråden Sommarbebisar i Malmö
  • SandraElias

vår andra pojke blir 2 år den 11e augusti=) så här kommer det bli två augusti barn förhoppningsvis! jag bor i limhamn

• babyojag
    SandraElias skrev 2012-04-13 19:14:56 följande:

vår andra pojke blir 2 år den 11e augusti=) så här kommer det bli två augusti barn förhoppningsvis! jag bor i limhamn

Jag tänker mig att det är perfekt med 2 års skillnad

Hur har ni andra mått i era graviditeter?  Själv börjar jag äntligen må bra efter en massa illamående och sjuklig trötthet . Hoppas kunna njuta ett tag nu!
  • SandraElias

Jag kräktes de första 14 veckorna och nu mår jag bra! förvånad då jag kräktes och hade foglossningar med min son i 7 månader

• babyojag
    SandraElias skrev 2012-04-16 18:29:11 följande:
    Jag kräktes de första 14 veckorna och nu mår jag bra! förvånad då jag kräktes och hade foglossningar med min son i 7 månader
    Men usch vad hemskt, stackare! Skönt dock att det inte blev som förra gången då.

Idag kände jag mig för första gången lite svullen om fötterna och funderar på om jag har börjat samla på mig vatten redan?! Hoppas inte, då kan det bli en lååång sommar

Jobbar du nu eller är du mammaledig med din första pojke? 
  • LovyDovy

Hoppar in här då med!

25 år och väntar första barnet 30 juli! Bor vid möllan

• babyojag
    LovyDovy skrev 2012-04-17 16:01:33 följande:
    Hoppar in här då med!

25 år och väntar första barnet 30 juli! Bor vid möllan
    Åh vad kul med fler Malmömammor
  • Karse
    babyojag skrev 2012-04-13 20:10:05 följande:
    Jag tänker mig att det är perfekt med 2 års skillnad

Hur har ni andra mått i era graviditeter?  Själv börjar jag äntligen må bra efter en massa illamående och sjuklig trötthet . Hoppas kunna njuta ett tag nu!

Jag hade det prima i starten men fick urinvägsinfektion och smärtfulla sammandragningar i vecka 21. Sen hade jag en lång period där allt var ok men nu känner jag mig som en elefant. Har vätska i benen och i fingrarna och magen (som i övrigt kliar jääääättemycket) är i vägen hela tiden, kan inte sova på rygg längre pga andnöd och måste ligga på sidan, suck. Men nu är det inte länge kvar (är ju i vecka 34+0). Puh. Blir skönt när han kommer ut.

Ska bli kul att flytta till Malmö dock. Vill gärna gå til babysim och babyrytmik (det ska va bra har jag hört) och har börjat kolla lite på olika hemsidor. Finns det förresten några bra babybutiker i Malmö? Vi måste köpa ett skötbord till nya lägenheten.

Kul att det kommer blivande Malmö-mammor på.

Kram kram!!
  • babyojag
    Karse skrev 2012-04-18 22:55:05 följande:
    Jag hade det prima i starten men fick urinvägsinfektion och smärtfulla sammandragningar i vecka 21. Sen hade jag en lång period där allt var ok men nu känner jag mig som en elefant. Har vätska i benen och i fingrarna och magen (som i övrigt kliar jääääättemycket) är i vägen hela tiden, kan inte sova på rygg längre pga andnöd och måste ligga på sidan, suck. Men nu är det inte länge kvar (är ju i vecka 34+0). Puh. Blir skönt när han kommer ut.

Ska bli kul att flytta till Malmö dock. Vill gärna gå til babysim och babyrytmik (det ska va bra har jag hört) och har börjat kolla lite på olika hemsidor. Finns det förresten några bra babybutiker i Malmö? Vi måste köpa ett skötbord till nya lägenheten.

Kul att det kommer blivande Malmö-mammor på.

Kram kram!!
    Håll ut!! Låter jobbigt det där din stackare!

Jag har tyvärr lite dålig koll på babybutiker i Malmö men ser fram emot att spana in utbudet så fort det bara går. Jag vill också går på babyrytmik och babysim så dela gärna med dig om du hittar några bra hemsidor
  • Annaojohnny

Hej,

Jag dyker in i tråden, 31 år och ska få mitt första barn - en flicka den 11/7. Bor i Slottstaden och känner inte heller några andra mammor. Det hade varit skönt att träffa några man kan umgås med under mammaledigheten!

/Anna-Karin 

• babyojag
    Annaojohnny skrev 2012-04-19 18:13:45 följande:
    Hej,

Jag dyker in i tråden, 31 år och ska få mitt första barn - en flicka den 11/7. Bor i Slottstaden och känner inte heller några andra mammor. Det hade varit skönt att träffa några man kan umgås med under mammaledigheten!

/Anna-Karin 
    Hej Anna-Karin

Så känner jag också! Fika, ta promenader och kanske hitta någon öppen förskola tillsammans! 
    Har du bott i Malmö länge?

Svar på tråden Sommarbebisar i Malmö