• choklaa

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Cupcakedream: ja jag fick en blödning i början. Sköra slemhinnor är väldigt vanligt och de kan ge små flytningar med rosa rött i. Försök att låta bli samlag under i alla fall första veckan nu då du har rosa flytningar de var de som vi fick rekommenderat av vår gynekolog. Som är hur duktig som helt och som hjälpt massor av par att lyckas bli gravida.

• choklaa

Kom igen tjejer nu vill jag se massor av plus och ännu mer plus denna månaden. Så innan vår bebis kommer att den här tråden blir stängd och övergår till alla vi som blivit gravida av pergotime eller något i den stilen hihi... Jag vet att det går att bli gravid av person jag vet att det fungerar suveränt och jag vet att ni alla kommer att lyckas. Så se till att mysa där hemma och även när ni inte tror ni haft ägglossning eller när set visar noll mys. Försök få till det var annan dag så ska ni se det går.
    Håller tummarna och nu ska jag inte tjata mer :)

Cupecakedream: undrar du något om graviditeten eller så hör bara av dig. Så ska jag försöka hjälpa dig så gott de går.

Pepsi: hoppas hoppas nu, jag brukar ha rätt när set gäller saker och ting så jag hoppas min önskan till dig går i uppfyllelse :)

• choklaa

Pepsi: om jag inte mins helt fel så blev det ägglossning för oss också på dag 23 :)
    Maken var febrig och jag vrål förkyld. Hehe vilket sammanträffande.

Cupcakedream: peppar peppar, men jag mådde aldrig illa. Kräktes inte en enda gång. Dock fick jag kväljningar vid totalt 5 gånger under graviditeten. Den dagen jag förstod att jag måste vara gravid eller så är jag sken gravid igen så gick jag till soprummet och börja hulka av doften. Så då var de bara att gå ut. Senaste gången jag hulka var i helgen pga doften av ett par illa luktande strumpor. Så jag har nog haft väldigt tur. Mått prima. Däremot har jag varit väldigt trött.

• choklaa

En sak som jag hoppas det är: och som jag kände av precis som du beskriver det är när ägget fäster. De sker ca 1 vecka efter ägglossnings pluset på Stickan.

Så vem vet en bebis på gång förhoppningsvis. Ska hålla tummarna nu för er :)

• choklaa

Snosan: jag hoppas det håller tummarna.

Ser fram emot att snart se den här tråden stängas igen då ni alla plusat snart :) håller tummar och tår :)

• choklaa

Jag håller tummarna för er :) nu vill jag se en massa plus förhoppningsvis :)

Cupcakedream: måste bara fråga dig, har du förbrukat alla dina pergotime tabletter? Eller har du kvar på recept?

• choklaa

Cupcakedream: ne fick inte mer än för en gång.

Ni som ska testa. Försök att inte tänka på blir det ett plus eller inte. Väldigt svårt att låta bli. Men jag testade på ÄL+10 och de visade negativt. Testade igen på dag 12 och ingenting. Blev bara besviken och tänkte när jag kände av värken och framför allt när jag knappt kunde hålla upp ögonen. De är väll mensen som är på väg och tröttheten relaterade jag till mycket jobb sista tiden. När jag sedan fick kväljningar på dag 14 tänkte jag nu testar jag en sista gång och då var de positivt. Så spara och testa inte förrän dag 14 eller 15 för att inte bli besvikna i onödan.

När det gäller ultraljud. Så kan de vara nästintill omöjligt att se en graviditet så tidigt.

• choklaa

Tjejer det är för tidigt att teSta helt enkelt. Testade själv från måndag ända tills jag fick pluset på fredagen. Men då höll jag på att kräkas av doften av sopor och tänkte nu har jag blivit mega knäpp som är så här sken gravid. Men då kom de där jäkla pluset som man väntat och väntat och längtat och längtat efter. Så se de som förtidigt. Och kom ihåg STRESSA INTE dessa dagar.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)