• choklaa

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

LängtansBlåaBlomma. Jag körde en kur. Men grejen var att vul visade att jag skulle ha ägglossning inom 1-3dagar efter VUl men sen kom den inte förrän efter 10 dagar hade slutat testa med ägglossnigsstikorna. Och trott att de inte skulle bli någon ägglossningen Sen kände jag typiska ägglossningssymyom testa och sen snabbt hem efter jobbet för att inte missa ägglossningen och då tog de sig.

• choklaa

Pepsi vad är det jag läser :) tårarna bara kom av sig självt! Vilken lycka! Ska ej säga grattis förrän du varit på vul men kan ej hålla mig grattis underbara du :) när är vul?

• choklaa

Pepsi: underbart!!! Lycka åååhhhh kommer ihåg när jag plusade förra året 1/6 hihi... Vilken lycka. Och var inte negativ allt kommer gå finemang ska du se.

Men se till att vila nu. Stressa inte. Skit i allt. Gå köp dig folsyra om du inte knaprar på dom redan.
    Då kommer ni få er lilla bebis någon gång hmm 25januari däromkring? Så underbart.

När är vul?

Är helt överlycklig för er :) gumman vad lycklig jag blir :)

Sen när den lilla/lille har kommit får vi träffas i real life vore häftigt efter att ha följs här i då nästan 1,5år :)

• choklaa

Underbara pepsi grattis tjejen :) vad glad jag blir för din skull o du ska veta vilken spännande tid som nu är framför dig. Och framför allt när du får din skatt då börjat ett nytt liv.

• choklaa

Mizzi: under min graviditet gjordes 2 vul och minst 10st ultraljud de är ej farligt. Frågade samma sak tre olika läkare och de sa att vul kan vara lite känsligt därför ska man vars försiktig men ul har inga risker. Lycka till med allt och allt kommer gå bra. Beklagar din sorg :(

• choklaa

Rue: säger samma sak som jag sagt till pepsi. Stressa inte ta det lugnt både på jobb och privat. Och grattis njut av tiden.

• choklaa

Fragmin är sprutor medan trombyl och warsn är samma sak. Trombyl äter man en dos på 75mg eller 150mg och man gör inga Provtagningar som man behöver med waran. Man kan säga båda är samma sak men verkar lite olika samma gäller fragmin. Fragmin brukar man i vanliga fall få efter operationer för att minska risken för blod proppar i stället för att sätta in tabletter som tar längre tid att verka är det bättre med injektion. Men i helhet så är blodförtynnsnde som blodförtunnande lie små olikheter har som utifrån uppsättningen aktivt ämne i sig men o helhet är dom till för att verka mot att tunna ut blodet och motverka blodproppar. Har visat sig ha en bra effekt när man haft missfall hjälper att genomgå en hel graviditet :)

• choklaa

Pepsi är du medlem i Folksam? Gällande hemförsäking? I så fall finns ett nummer som man kan ringa sitter barnmorskor och svarar på frågor man frågar helt anonymt och är inte samma sak som 1177. För där går dom bara efter sina idiotiska mallar oftast och man framstår som en idiot att man ens frågat om något basic. Det är väldigt bra att ringa dessa bm om man undrar om något när bebis är född också. Super hjälpsamma och nöjd blir man enligt de i vår föräldrar grupp som berättade att se använde sig av dessa barnmorskor under oh efter graviditeten. Själv har jag en bästa vän som är bm på spec. Förlossningen så henne har jag frågat massor. Du kan skicka annars frågor till mig så frågar jag henne om det är något och nu har även jag blivit väldigt påläst efter graviditeten :)

• choklaa

Pepsi: det bör ej vara någon fara med flytningarna hade likadant. Dock sa bm att om de börjar lukta äckligt ska man kolla de. Be dom kolla insamband med inskrivningen så att du ej behöver fundera mer.

Själv tror jag att jag är gravid på nytt. Förlåt om jag säger de men inget planerat. Jag som alltid haft oregelbunden mens och tagit pergotime och provera. Och innan dess haft oskyddat i över två år. Så ska de bli så här. Första gången efter att sonen föddes som vi hade och jag helammar ändå. Sen två dagar tillbaka ömma bröst, ont i Tjejmagen trött som sattas illa mående och spytt två gånger och förslår men fasar för att vara gravid igen :(

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)