• choklaa

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Pepsi skrev 2012-07-20 10:31:22 följande:
    Okej, något hugg över äggstockarna har jag inte. Men mensvärk på eftermiddagarna! Det har jag :P
    Men skönt att det kanske går över om ett par veckor! Men det är såå värt det <3 Men skönt att man vet att det är normalt och ha så :)

När ringde du o skrev in dig hos barnmorskan?
    Ska man ringa gyn och få graviditeten  bekräftad? Tänkte ta ett CB-digital i helgen så man är helt säker för att det är ju fortfarande helt overkligt. haha :D
    Jag plusade pa fredagen och ringde till gyn pa mandagen. Fick sen inte tid till gyn forran i vecka 7. Da man vill vanta tills dess for att se det lila hjartat sla.

Sen pa onsdagen ringde jag till bm och fick tid for halsosamtal i vecka 5 och inskrivning i vecka 8.
  • choklaa
    emtfb skrev 2012-07-20 19:49:42 följande:
    Hallå tjejer! Här hoppar jag in om de är ok :) Jag har ätit min första enkelkur med pergotime, (tog sista tabletten för en vecka sen precis) & idag va jag in på VUL & de såg ett ägg, som dom räknade ut att de borde släppa mellan den 23-24:e.

Är det någon av er som plussat efter första enkelkuren? Tänkte om det fanns nån som helst chans för mig. Känns jäkligt bra, men tror inte man ska ha förstora förhoppningar, men jag vet inte jag?  
    Jag plusade pa fosta kuren. Korde med agglossning stickor da gyn trode agget skulle slappa dag 14-16 men icke slappte fost pa dag 21-23 nagon gang.

Sa vist kan man bli gravid pa fosta kuren. Hade ocksa bara ett moget agg.

Sa mitt tips testa med stickor tank pa att de inte alltid ar sakra. Da jag fick aldrig nagon glad gubbe pa det digitala fran clearblue. och pa acos eller apoteets de som ar fran rsfus agglossningstest visade bara svagt en enda gang och de pa dag 21.
  • choklaa
    lantisen02 skrev 2012-07-22 16:19:46 följande:
    mens på dag 26 här, jag blir så trött. Behandlingsfri månad och kortare cykel än med pergo... vi som låg som kaniner... men men nya tag i augusti...
    måste fråga er andra som blivit gravida? har ni haft sex före under och efter ÄL, denna gång hade vi 6 före och under, men fick inte till det lite efter ÄL..kan detta spela in tror ni? jag börjar snart bli desperat vad man gör för FEL eller vad F... det är, Äl hade jag ju i Juli....
    Under var pergokur sa hade vi extrem otur da maken var sjuk. Sa vi hade sex under tva helger. Helgen innan agglossninge. Samt lordagen da jag sag ett svagt plus pa agglossningsstickan och sen pa sondagen natten efter.

Sa vi hade nog mega tur.
  • choklaa
    Sofia1981 skrev 2012-08-02 11:14:43 följande:
    Hej alla måste fråga , det är så att jag fick ÄL av pergotime april och maj, men det tog sig inte( har ätit pergotime sen i dec och det var först i april de visa) hade uppehålls mån i juni nu, och nu har jag börjat igen, är nu på cd 17 men ingen ÄL , har gått upp två kilo och tagit några cigg kan de bero på de? Eller kan de lätt bli så efter uppehålls mån?
    Tror absolut inte det kan bero pa det. Sjalv blev jag sa ledsen nar gyn hade sagt pa dag 11 att min agglossning skulle ske innan dag 15, sa jag testade varje dag. Nar jag paserat dag 17 sa var jag helt forstord och kopte mig ett paket ciggareter. Rokte 2-3 paket mellan dag 17 och fram till dag 32. Pa dag 21 hade jag ett svagt streck pa agglossningstestet och vi myste till viste inte om det stamde testet eller ej.

Sen plussade jag pa dag 33-34 eller nagot liknande. Slangde ciggen samma dag.
  • choklaa
    Pepsi skrev 2012-08-08 12:03:56 följande:
    Tack för att ni finns tjejer!

Känns så skönt och kunna skriva av sig, pratar mycket med sambon, men när han inte är hemma det är då det mörka kommer ifatt en. Och prata med mamma tex, det går inte...blir bara arg och irriterad. Stackars mamma :P

Ja, hur går det? Jag blöder fortfarande men mycket lite, efter i måndags kan det inte vara mycket kvar och blöda ut.. Så det går åt rätt håll iallafall. Ibland ser man det positivt, att det liksom inte var meningen för att det var nått fel på´t men sen blir jag så less för att jag var så himla glad och lycklig och det raserades på bara en timma i söndags. Det saknar jag!

Nu har jag börjat peppa mig med att jag inte fick ägglossning på första försöket, men det gick på andra. Så att det är likadant med detta! Att andra gången ska gå bra! Kan ju hoppas att man har rätt!

Har varit hemma från jobbet, jobbar som undersköterska och då måste man ju alltid vara på topp, och har inte direkt känt sig på topp. Så imorgon ska jag jobba en natt sen ledig 3 nätter. Känns lite lagom.
    Mina arbetskamrater visst inget om graviditeten. Så vet inte om jag ska berätta om missfallet. Får se hur jag gör.
    Underbara Pepsi, tanker pa dig.
    Jag haller tummarna for dig att det kommer ske ett mirakel. Kan saga att jag borjade bloda nar jag var i vecka 4-5 ca en vecka efter att jag plusade. Kom en dag sen var jag nojjig och fick vanta till vecka 7 da VUL skulle goras och dar inne lag den lilla krabaten.
    Sa ge ej upp. Det kommer ga bra for dig gumman,.
  • choklaa
    lantisen02 skrev 2012-08-18 09:45:06 följande:
    uppdatering på dag 28:
    ingen mens i sikte....har mer molvärk som kommer och går,
    vakna i natt och hade asont i magen och trodde att mensen skulle komma med en störtblödning, men blev en fis istället, är mkt gasig och lite svullen i magen...
    i morgon ärdet dax för ett gravtest, shit nervöst, om det är ett minus så har kroppen verkligen spelat ett spratt, men men....   
    Hade exakt samma kansla den veckan som jag plusade, hade vral ont i magen pa natten, uppsvalld och gasig och mensvark som aldrig forr. Testade da pa tisdagen och testet var negativt. Sen holl mens varken i sig som kom och gick fram till fredagen och da var jag redan 3 dagar efter beraknad mens och sa tog jag ett gravtest da jag blivit extremt trott ocksa och da var det positivt.

So don't give up! Haller tummarna for dig :) och alla andra
  • choklaa
    Pepsi skrev 2012-08-18 15:57:55 följande:
    Hej tjejer! Då har jag avslutat min andra dubbelkur pergotime. Jag hoppas att kroppen sköter sig och gör som den ska! Känns lite konstigt att inte behöva gå till gyn för o kolla om det växt till sig, kanske är därför man är lite orolig. Vad vet jag?? :) Lantisen!! Håller tummarna för ett plus imorgon!!
    Du ska se att det blir ett pluss denna manaden :) vem vet kanske tvillingar :)
  • choklaa

Det blev jag i samband med ägglossningen och sen höll de i sig testade positivt och sen har jag varit trött mycket och lite, till och från under dessa veckor går i dag in i vecka 18+0. Så vem vem en graviditet på gång??? Lycka till alla jag följer er i de tysta och ser fram emot att se att fler av er plussar denna månaden :)

• choklaa

Innan jag plussade visade clearblue stickor helt negativt. Mesan apotekets visade positivt. Pga clearblue höll vi på missa ägglossningen.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)