• elith

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Alltså även fast man får äl så kan det ju ha andra orsaker varför det inte tar sig. Mannens spermier kan ju vara för få eller simma långsamt...
    Sen har jag läst att kvinnans ägg kan ha för hårt skal så spermierna inte tar sig in. Sen är det ju så att för vissa tar det sig bara inte.

Pepsi, jag förstår hur du känner, det är som att jag skulle skrivit det själv. Visst jag är bara 22 och har tid men när alla omkring en börjar få barn och man känner sig ensam så känns det stressigt... :(
    Jag blir galen rent utsagt på baby boomen som sker här jag bor, och folks kommentarer: är det inte er tur snart? Suck...............

• elith

Hihi ja pepsi jag förstår hur du menar! Du ska bara veta hur många gånger jag tänkt lägga upp bild på positiva äl test på fb ;) det är lockande! Ja tänk om man kunde få en sån julklapp!!

• elith

Fick sms från min läkare idag, så nu väntar vi på röret så vi kan göra sperma prov, och sen våran remiss!
    Känns på något vis lite skönt att inte äta pergo nu, och slippa känna stressen och kunna njuta av att vi kan sexa utan att känna tvånget. Fast det är lite ironiskt att vi har mer sex nu när vi inte är "tvungna" men jag tänker försöka släppa hoppandes och bara slappna av och vänta och ser vad vi ska ta för steg härnäst.

• elith

Fasen, nu har mensen kommit... Trodde inte den skulle komma alla, har ju inte känt av något. Och i vanlig fall får jag världens värk men jag känner ingenting...

• elith

Jag hade också äggblåsa Som var 11 mm på cd 12 jag fick sen äl på cd 30 :) så ingenting är omöjligt!

• elith

Sperma prov var ok! Nu väntar vi på tid i januari hos läkaren, så ska vi då få remiss till ivf :) funderar nu på när man får remiss skickad från privat klinik står landstinget för ivf:en då? Nån som vet?

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)