Jojolita skrev 2012-05-08 11:28:57 följande:
Hej,
Först och främst: Lu89Th, GRATTIS!! Det ger än hopp!
Och Choklaa: Nej Alvedon ska inte vara några problem vid ÄL för det är tabletter som innehåller ibuprofen som är antiinflamatoriska som kan ta bort "inflammationen" som blir vid en ÄL.. Så Alvedon och Ipren är t.ex OK..
Jag tog min andra pergotablett idag.. Kunde knappt sova i natt och vaknade med värk i magen och jag hade svettningar flera gånger..
Jag tror dock det är placeboeffekter för jag har läst biverkningslistan 10 ggr och jag gissar på att man inte ens kan få bieffekter efter 1 tablett bara, eller vad tror ni?
Hur fort kan man få bieffekter egentligen?
Jag ska inte göra något VUL i samband med ÄL som det verkar som ni alla får göra (?), min gyn sa inte ett ljud om det. Bara köra med stickor för att se om jag får nåt omslag..
Sen om man måste gå in på 3:e kuren så måste man kolla upp slemhinnan så det inte blir en motsatt effekt.
Är det nån av er som inte ska på VUL som jag?
Och ni som ska på VUL, är det era första kurer?
Ciao så länge!
Tack för ditt svar. Dock klarade jag mig utan alvedon. Maken är fortfarande tyvärr kraslig.
Köpte digital test i går för ägglossning och visar ingen stregring i dag heller.
Så hoppas på en glad gubbe i morgon :)
VUL gör man för att gynekologen vill se så att det inte finns fler mogna ägg samtidigt då man vill undvika gravititeter med flerbörda vilket kan lätt hända. Trillingar, fyrlingar. De var förklaringen till varför man gör VUL.
Så för min del kan jag få göra ett försök till innan sommaren, då gynekologen låter mig ej få en tredje kur då ingen möjlighet finns för henne att göra ett VUL i juli för då har hon semester.