Pepsi skrev 2012-07-13 11:46:32 följande:
Hej på er!
Hoppas ni alla mår bra!
Här sitter jag och väntar på att dagarna ska gå så att man antingen kan testa sig eller att man får mensen.
Lovade mig själv att jag inte skulle gå och känna efter och tänka på det, men det går ju inte att låta bli :(
Har en känsla av att det inte tagit sig denna gång.
Egentligen känner jag mig så töntig som gnäller över det här, det är ju första gången jag hade ett moget ägg och förhoppningsvis ägglossning. Till skillnad från er som försök länge och inte lyckats.
Nu kommer ett par frågor som jag inte heller ville ställa men som snurrar i huvudet hela tiden.
Jag är inne på min 25:e dag, hade utslag på ägglossningstestet dag 16, min läkare trodde att det skulle släppa någon gång under dag 19-21. Och det stämmer med storleken på ägget och utslaget på ägglossningstestet.
När ska man nu testa sig? Enligt mina beräkningar ska jag testa tidigast nästa fredag, då är det två veckor sedan eventuell ägglossning. Kan det stämma? När brukar ni testa er?
Nu till en annan sak, hade ni några känningar innan ni plussade?
Vet att det är så att man inte ens märker att man är gravid i en del fall, men undrar bara lite om ni som blivit gravida har märkt något innan ni plussade?
Nu har man skrivit av sig lite iallafall... :)
Foljer med spanning ocg haller tummarna for dig att du plussar denna manaden. Jag hade agglossning 19 maj pa dag 23 tror jag att de var. Trots att gyn hade sagt dag 13-15 enligt storleken pa agget.
Testade den 29 maj visade sig negativt. Den 2 juni testade jag igen och da var det plus :)
Hur madde jag? Molande vark i tjejmagen borjade runt den 26-27. Kandes som mensen skulle komma varje sekund, den 30 var jag vresig och gnallig helt pa tok formycket. Somnade den kvallen kl 20.00. Nasta dag var trottheten obeskrivlig och den 2 juni tankte jag att de maste vara nagot fel pa mig, men sen nar jag gick ner till soprummet och fick kvallningar forstod jag. Aven om de var negativt dagarna innan.
Sa da testade jag och de var positivt.
Sa vanta tills det gatt 14 dagar fran att du fatt utslag pa stickan.