• choklaa

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

gipsybird skrev 2012-06-07 00:05:17 följande:
    vad härligt att höra!!! och grattis tjejen... ja jag ska inte ge upp de känns skönt att läsa såna goda erfarenheter det ger mej hopp. vilken vecka e du i?
    Ne, man ska ej ge upp. Min gyn sa det var kört då hon tydligt sett att jag skulle ha ägglossning inom 2-3 dagar men inget hände kom i stället en ägglossning 11 dagar senare. Och jag trode att jag missat den då med då jag svagt plussade på lördag kväll och sen på söndagen var det inget.

Jag är enligt gyn i vecka 4 (3+5) men enligt familjeliv så är jag i vecka 5 (4+5).

Ska på VUL 25/6 så det ska bli intressant och se både pyret och vilken vecka jag verkligen är i :)
  • choklaa
    Annie Sc skrev 2012-06-09 09:47:45 följande:
    Har ätit andra kuren pergotime. I måndags började jag känna molvärk i magen och några hugg i sidan, så jag började vänta in mensen på onsdagen som var BIM.... men den kom inte. Tänkte att det måste vara värk inför mensen, för jag tänkte att så här känns det väl ändå inte att vara gravid trodde jag.

Ville inte testa på torsdag eller fredag eftersom jag skulle jobba, men gud vad jobbigt att låta bli!! Försökte intala mig själv att mensen visst skulle komma för annars skulle jag bli så besviken när testet ändå visade negativt.... men i bakhuvudet började jag tänka att TÄNK OM...     Särskilt som jag läste i några trådar här om andra som haft liknande känningar och varit gravida.

Idag testade jag, efter att jag legat länge och funderat i sängen och dragit på det, och det står att jag är GRAVID!!! )

Nu känner jag för att ligga nerbäddad i 3 månader. Är så orolig att något ska hända nu i början....

Hoppas det ger hopp till andra här i tråden som oxå snart får plussa!!
    För oss tog det ca 1 år att få det här plusset.
    Ett stort grattis. Om du är i vecka 2-3 enligt de testet så är vi ganska lika gånget. :) Så mysigt :) 

Håller med dig om att det känns väldigt konstigt att symtomen är det samma i princip som innan mens. Men de kommer och går. Vi plussade för en vecka sedan då jag skulle haft mensen förra lördagen men som tack och lov uteblev med sin frånvaro :) och i stället lyste ett fint plus vecka 1-2. Så nu är jag i vecka 2-3 eller rättaresagt vecka 5-6 när jag lagt in de på uträkningen på familjeliv.

Njut av varje dag som går för varje dag är speciell. Själv har jag perioder då jag blir nästan helt hysterisk då jag ej känner av ömma bröst eller molningarna i magen medans andra är man hur lugn som helst.

Så njut av varje dag och sekund :)

• choklaa
    SVH skrev 2012-06-09 12:14:42 följande:
    Hej!

Nu har jag följt den här tråden ett tag och känner mig redo att hoppa på den själv.

Jag är 27 år och jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år. Vi har försökt bli gravida sedan hösten -11, men fick hjälp efter 6 mån från barnlöshetsmottagningen eftersom jag sedan tidigare har en känd PCOS och väldigt sällan mens. Är nu i slutet av första enkelkuren Pergotime efter att ha ätit Provera. Har BIM 16/6 så det är väl bara att vänta och se. Har inte använt ägglossningstester eftersom jag inte litar på att mina hormonnivåer ligger rätt.

Hur som helst, som svar på Elsimas fråga så har vi berättat för de allra närmaste (min och hans familj, samt några nära vänner). Eftersom vi inte är i något "krisläge" nu eller känner oss "akut barnlösa" så sa vi ungefär att vi vill att dom ska veta att vi försöker bli gravida, så ifall det blir jobbigt om något år så vet de redan. I övrigt säger vi till om något händer, så de behöver inte fråga. Men vi har haft en ganska öppen och avslappnad dialog.

På jobbet tycker jag dock att det börjar bli j-vligt enerverande att varje vecka få frågan om inte vi är sugna på barn. De är kvinnorna i övre medelåldern som frågar lite skämtsamt och en driver typ en kampanj känns det som (som om dom skulle ha möjlighet att påverka?). Jag brukar bara skämta bort det och säga att "inte än", men ibland funderar jag på att säga att jag faktiskt inte kan få barn och hoppas att det kväver alla skaffa barn-övertalningar....

Vad gäller sexet så har vi ju inte försökt så farligt länge och ingen av oss är väl heller riktigt stressade, varför det fortfarande känns ok. Dessutom har jag ju högre testosteronnivåer än vanligt, så jag är ju sugen för det mesta ändå... Förstår dock att det kan ändras på sikt. Hittills har vi bara försökt att ha roligt åt att "nu blir det ligga igen".

GRATTIS TILL ANNIE SC OCH ALLA ANDRA SOM PLUSSAT, SÅ KUL NÄR DET FUNGERAR FÖR ANDRA! 
    Hej, välkomen till tråden.
    Vill bara säga att efter som du tagit provera och även nu pergotime, tänk på att cikeln kan bli längre, för jag hade ägglossning först på dag 23. Och eftersom jag kände av den och dels testade med sticka som visade extremt svagt bara den dagen så körde vi på och fick två veckor senare vårt pluss.

Lycka till :) 

• choklaa

Gripsybird: jag och min man hade bara sex under helgerna så 18,19,20 maj och helgen innan dess.

Jag grät som en galning runt den 16maj då jag trodde och även gyn sa att de kan ju vara så att man missat ägglossningen. Sen den 19 maj svagt streck på Stickan och övriga dagar inget och jag trodde absolut inte att se skulle ta sig. Men de gjorde de. Så ge inte upp nästa gång är det DIN tur

• choklaa
    Pepsi skrev 2012-07-13 11:46:32 följande:
    Hej på er!

Hoppas ni alla mår bra!
    Här sitter jag och väntar på att dagarna ska gå så att man antingen kan testa sig eller att man får mensen.
    Lovade mig själv att jag inte skulle gå och känna efter och tänka på det, men det går ju inte att låta bli :(
    Har en känsla av att det inte tagit sig denna gång.
    Egentligen känner jag mig så töntig som gnäller över det här, det är ju första gången jag hade ett moget ägg och förhoppningsvis ägglossning. Till skillnad från er som försök länge och inte lyckats.

Nu kommer ett par frågor som jag inte heller ville ställa men som snurrar i huvudet hela tiden.

Jag är inne på min 25:e dag, hade utslag på ägglossningstestet dag 16, min läkare trodde att det skulle släppa någon gång under dag 19-21. Och det stämmer med storleken på ägget och utslaget på ägglossningstestet.
    När ska man nu testa sig? Enligt mina beräkningar ska jag testa tidigast nästa fredag, då är det två veckor sedan eventuell ägglossning. Kan det stämma? När brukar ni testa er?

Nu till en annan sak, hade ni några känningar innan ni plussade?
    Vet att det är så att man inte ens märker att man är gravid i en del fall, men undrar bara lite om ni som blivit gravida har märkt något innan ni plussade?

Nu har man skrivit av sig lite iallafall... :)
    Foljer med spanning ocg haller tummarna for dig att du plussar denna manaden. Jag hade agglossning 19 maj pa dag 23 tror jag att de var. Trots att gyn hade sagt dag 13-15 enligt storleken pa agget.
    Testade den 29 maj visade sig negativt. Den 2 juni testade jag igen och da var det plus :)

Hur madde jag? Molande vark i tjejmagen borjade runt den 26-27. Kandes som mensen skulle komma varje sekund, den 30 var jag vresig och gnallig helt pa tok formycket. Somnade den kvallen kl 20.00. Nasta dag var trottheten obeskrivlig och den 2 juni tankte jag att de maste vara nagot fel pa mig, men sen nar jag gick ner till soprummet och fick kvallningar forstod jag. Aven om de var negativt dagarna innan.
    Sa da testade jag och de var positivt.

Sa vanta tills det gatt 14 dagar fran att du fatt utslag pa stickan.
  • choklaa
    Pepsi skrev 2012-07-17 20:22:15 följande:
    Klart du ska hoppas! Hoppet är det sista som överger än  ;)
    Håller tummarna!
    har du testat annu?
    Haller tummarna och foljer traden tills du plussar :)
  • choklaa
    Pepsi skrev 2012-07-18 10:35:32 följande:
    Tror du kan sluta nu ;)))

www.familjeliv.se/Forum-1-289/m65823770.html
    Sa glad jag blir for dig pepsi :) Grattis! Gladje tarar :)
    Vet hur magiskt det kanns nar man plusar.

Hor av dig om du behover fraga nagot eller undrar nagot.

Glom inte att ga till apoteket och borja med en gang med folsyra om du inte redan borjat med det :)

GRATTIS en gang till vannen :)
  • choklaa
    Pepsi skrev 2012-07-18 19:55:10 följande:
    Tack vännen! Jag köpte faktiskt ett paket, får börja använda det på en gång. Tänkte på en sak, du hade haft mensvärk första veckorna om jag fattat rätt? Jag har som mensvärk, inte hela tiden men ofta när jag rör på mig. Har du fortfarande mensvärk?
    mens vark liknande ont hade jag fosta veckorna. Inte jamt, bara ett par ganger om dagen. De fosta dagarna kom de valdigt ofta. Sen kom de och gick fram till vecka 7. Sen forsvann det och har ej kommit tillbaka.

Tank pa att det avan kan hugga i sidorna over aggstockarna det ar helt normalt.
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)