-
Okej vad bra, ska försöka hålla mig nu så länge det går. sen jag blev förkyld och febrig så är det ju lite svårare att hålla sig fyra timmar. Gick bra första dagarna men i går och idag blir det var annan timme.Nicholeski skrev 2012-05-11 14:28:19 följande:Man har som högst LH mellan 10:00-20:00 och skall ha hållt sig runt 4 timmar. Varför man inte skall göra det vet jag inte riktigt. Men det ger ialla fall inte rätt utslag med morgonurin =) -
Så nu har man då testat på nytt. Negativt som det bara kan bli på båda testen. Lyckades ändå hålla mig i ca 3,5 timme.Nicholeski skrev 2012-05-11 14:28:19 följande:Man har som högst LH mellan 10:00-20:00 och skall ha hållt sig runt 4 timmar. Varför man inte skall göra det vet jag inte riktigt. Men det ger ialla fall inte rätt utslag med morgonurin =)
Så jag blev så arg så jag ringde till clearblue och de sa att de borde ha visata om man haft någon ägglossning men kan ju också va att äggblossan sprack innan den han lossna. Vilken tråkig grej att höra hade jag gärna sluppit
Men har bestämt mig för att skita i att testa mig och köra på om det inte blir något plus denna månaden så får man hoppas på nästa. -
Tack sötis.Nicholeski skrev 2012-05-11 17:48:43 följande:*kramar om*
Tar det sig inte denna månaden så se till att satsa på nästa! =) Hade du ätit pergotime denna cykel? Du hade varit på VUL också va? Känner mig disträ och snurrig just nu, så förlåt om jag redan frågat flera gånger...
Har ätit pergotime denna cykel och det är första gången. Innan fick jag provera för att få igång mensen. VUL var i måndags och då sa gyn att ägglossning skulle komma om 1-2 dagar. Men pga sjukdom så hade vi inget samlag från förra fredagen tills nu i går kväll. Så kan hända att vi totalt missade ägglossningen -
Ja hon sa att det fanns ingen max begränsning. Dock ett spermie prov efter 3 till 4 kurer. Då man vill se att det inte är fel på spermierna. Samt en genom spolning av äggledare hos mig för att se så det inte är något stopp.Nicholeski skrev 2012-05-11 18:01:55 följande:Ja men så var det ju ja! Nu känner jag igen det! Är så inne i min egen komplicerade bubbla att jag glömmer så mycket efter vägen. Jag lyckades inte vid min första kur pergotime. Fick lyckad ÄL, men 10 dagar senare kom mensen. Så ja.. Lyckad ÄL, misslyckad grav.
Får du en ny kur redan nästa månad om det inte skulle ta sig nu? =) -
Hur går det för er? Då är vi en dag närmare BIM Förhoppningsvis. Själv känns det på något sätt lite bättre då jag tror att ägglossningen skedde i går kväll. Hade en molande lite obehaglig känsla nere i magen som gick från vänster sida. Ägglossningstestet visade dock inget i går vi fyra tiden. Kanske så fungerade de inte som det skulle. Har bestämt att sluta testa då de ändå inte verkar fungera för oss med testen. Hur går de för er? Har ni känt av er ägglossning?
-
Jag personligen skulle inte lyssna på om jag fick sexstop om det skulle visa sig att det fanns två eller tre eller fyra ägg som var mogna. För är det meningen att ett av dom bara släppen det vet ju inte gynekologen och då skulle jag inte vilja missa det. Sen om det i stället blir 2 eller 3 eller 4 som släpper så vad. Då är det helt enkelt skrivet i stjärnorna att det ska vara så.Emmie02 skrev 2012-05-14 19:08:02 följande:Tjejer hur skulle ni ställe er till överstimulering? Har läst om de som fått sexstop för att för många ägg verkar mogna och de inte vill riskera flerfödslar. Jag tänker ju fler ägg som mognar desto större chans att något släpper eller tänk om alla säg tre ägg släpper så de blir trillingar, tvillingar kan jag ta men en trio de känns lite övermäktigt :/ svår fråga de här tycker jag ! -
Har en fråga till de som har avslutat en kur och är inne på sin andra kur?
Har någon av er kännt molande värk i magen. Nu har jag haft ett molande till och från sedan i fredags.
Känns lite konstigt.
Brukar känna så här dagen innan eller två innan mens men jag är bara på dag 19 i dag.
Har testat negativt sedan dag 12 då jag började testa med ägglossningstest.
Har ni upplevt något liknande? -
Jag håller tummarna för er :) Hoppas ett av de tre äggen lossar och blir till en bebis för er.
Själv pratade jag med min gyn i går och berättade att inget ägglossningstest visat något och frågade även de med PCO och att inte testa.
Hon sa till mig att om man har PCO kan de visa att man har ägglossning fast man inte har de, och fler gånger. Men hon tycker att man ska testa, för även om man har perfekta äggblossor kan man som PCO'are inte ha någon ägglossning även om de visar på VUL.
Så för att vara 100% att man har någon överhuvudtaget ska man testa.
Men då det under 10 dagar inte har visat något på ägglossningstesten ska jag nästa månad få en dubbel kur. För att få en ägglossning. Så nu är det bara att vänta på mensen om det inte skett ett mirakel att testet helt enkelt varit fel på :) -
Det var ju det jag tyckte var så konstigt för det verkar lite som alla gyn gör olika. Min var ju envis med att jag skriver bara ut ett nytt försök innan sommaren för du får inte ta pergotimer utan att du kommer på VUL. oavsett om det behövs ett eller x antal försök innan det blir ett plus.Emmie02 skrev 2012-05-16 18:05:29 följande:Tack :) ja jag hoppas verkligen att de ska växa på sig på fredag, pergon har ju fungerat iallafall eftersom att äggena växt till sig lite kanske inte perfekt men det kanske kommer lite senare i cykeln :) Tycker de där med äl test som hon säger låter som dubbelmoral, för att vara 100% säker så Borde dem göra progesteron test efter ungefärlig beräknad äl. Men de känns som lite lathet och refererar till test istället. Min gyn sa idag att de inte gjorde nå mer än vul och att de förväntade sig att man testade själv :/ äl test är inte 100 för oss och tror att de gör en mer stressad än man vehöver vara, du kan mycket väl ha haft äl men testena visade inte de endå :/
Sen tyckte jag faktisk att jag kunde ha fått komma in denna veckan så jag vet hur det ser ut. Var har äggblåsan tagit vägen då de inte visat något på testen. För jag har gåttit och gråtti och gråtit hur mycket som helst sedan VUL då man varje dag blir besviken gång på gång.
Blodprover sa hon att vi får ta och prata om det nästa gång. För först vill hon att jag tar en dubbelkur och så VUL lite tidigare nästa gång och sen eventuellt blodprover. -
GRATTIS!lillaregnbågsbebis skrev 2012-05-18 09:57:55 följande:Har just plussat efter andra pergokuren!
Är så tacksam!
Blir så glad för Er :)
Får jag fråga, på vilken dag hade du ägglossning? Testa du med ägglossningstest? Och när började du känna av att något var annolunda mot tidigare månader?
Sen en fråga till hade du regelbunden mens tidigare? Och på vilken dag plusade du på graviditetstestet?
GRATTIS EN GÅNG TILL :)