• Emmie02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Tjejer har faktiskt köpt äl tester, vet att jag sagt att jag inte ville använda såna men gyn tyckte verkligen att jag skulle prova endå de kan fungera menade hon på. Så jag ska prova den här kuren bara för att se om det fungerar, dock är det en turn off men aja mest intresserad av om jag ägglossar eller inte.

Iallafall så tog jag första testet idag köpte billiga på internet, stickor. Det blev två streck men det ena sträcket blev inte lika starkt som kontroll strecket men ganska nära, ska ta ett imorgon också har sparat det gamla testet så jag får jämföra imorgon? Vad tror ni har stegringen av hormoner börjat eller?

• Emmie02

Pepsi hur går det? Har du börjat känna av i magen att det händer något? För mig sticker det lite till och från, har även ilat lite, vet inte hur det känns att ägglossa men antar att det är nå liknande :)

resten hur går det, BIMar alla just nu? lite tyst i tråden :)

• Emmie02
    Pepsi skrev 2012-05-22 13:32:25 följande:
    Känner inte av något än, min läkare ringde och frågade om jag inte kunde komma in på extra VUL imorgon så vi fick se vad som pågick där inne :P Lite öma bröst har jag. Men inget annat. Sen får vi väl se ska ju ta blodprov på lördag oxå. Tog ett gammalt ägglossningstest igår och det visade inget. Men jag frågade om det var jätte vanligt att man känner ägglossningen och då fråga hon om jag någonsin känt av ägglossningen och det har jag nog inte gjort vad jag vet. Då trodde hon inte att jag skulle känna något denna gång heller :P Får se vad VUL:et säger imorgon..

Spännande hoppas de hänt nåt för dig :) fast man inte känner nå så kan de säkert hända endå :) håller mina tummar imorgon :)
  • Emmie02
    choklaa skrev 2012-05-22 12:21:32 följande:
    Här går de så där. Ägglossning förmodligen i fredags/lördags. Molande värk i magen även i dag samt skarpt lilla mående... Skulle enligt gyn haft ägglossning den 8-9maj och BiM 25maj. Sen att ägglossningen kom sent gör att jag ej vet om jag ska vänta ytterligare eller om jag ska testa. Känner idag som något drar i livmodern nästan. Mens smärtor kanske?

Kan man ha mens värk så tidigt redan? Om du hade äl i lördags :/ tror inte de men konstigare saker har väl hänt, skulle nog mer inbilla mig att vi lyckats med en graviditet men det kanske också är tidigt :/ hoppas det gått bra :)
  • Emmie02
    Bunny s skrev 2012-05-23 12:31:33 följande:
    Hej! Vill bara tipsa er om att inte ge upp om Gyn säger att det inte ser ut som om ni ska få äl. Jag kollade dag 11,14 och 21 och på 21 var den bara 9.5 mm men så igår dag 29 fick jag känningar och tog ett test som var positivt :D Så glad att vi fortsatte ha sex varje till varannan dag trots allt :)
    Tråkigt med mf men glad att höra att det fungerar för folk :) Åt du enkel kur pergotime vid tillfället? Tror jag kommer att ägglossa iallafall trodde min gyn det, har ätiti enkelkur och på dag 13 var en blåsa bara 13 mm och två på 8 mm, men de på 8 hade varit så från dag 11 då jag gjorde mitt första vul alltså inte vuxit någe på två dagar.

Känner en del lite till och från, i magen, på humöret, energin speedad ibland och astrött imellan åt.
  • Emmie02

Hänger på jag också med glada nyheter, har förmodligen äl imorgon då jag testat positivt på äl stickorna :) har även de typiska flytningarna :) ledsen för alla som inte fått till de än men det kommer :)

• Emmie02
    Pepsi skrev 2012-05-23 16:30:02 följande:
    Tyvärr trodde det inte att jag kommer ägglossa denna gång. Såg tydligen likadant ut som förra gången. Men hon tyckte ändå att vi skulle köra på för att det "kan" bli ändå. Så det känns väl sådär...Måste nog ta en dag och deppa lite och sen komma igen och se fram emot nästa gång. Då skulle ja ta dubbelkur. Hade ju det på känn, men att folk orkar hålla på så här i flera år, med denna besvikelsen som blir det är helt otroligt! Beundrar dem mycket för det .

Ledsen för din skull men nästa månad kommer du nog lyckad blev ju lite stimulerad av pergo enkel kur så då borde det bara bli bättre med dubbel :) mm jag har också tänkt sådär men hoppet är väl de sista som lämnar en !
  • Emmie02
    Szandra skrev 2012-05-23 22:31:16 följande:
    Vad roligt att du också fått äl! :) Är det första kuren för dig?

Japp första enkelkur :)
  • Emmie02

Tog ett test idag också och nu kom test strecket före kontroll strecket och är mycket starkare så nu är jag helt säker på ägglossning. Gör as ont i magen också och humöret är väl inte direkt det bästa heller :/ Så har bim kring 7-9 juni nån gång :)

Har inte räknat med graviditet direkt klart är det ett plus men jag är så glad att äntligen så fungerar något har känt en så otrolig hopplöshet under en lång tid men nu är det igång :)

Glad för er som lyckats och ledsna för er som inte gjort det men det kommer :)

• Emmie02

lite tyst i tråden, ingen som vet att de haft äl och känner av några symptom? Eller inga alls. Själv har jag räknat ut att jag borde ha bim kring den 6 juni.

Har inte så mycket känningar igentligen förutom att jag har haft huvudvärk till och från vilket jag aldrig har annars, otroligt trött, men det är regnväder idag här hos mig och igår var det söndag och då är jag alltid automatiskt trött :P dock upplever jag att mina bröst är lite fylligare, har väldigt små bröst och bröstvårtor och själva bröstet känns fylligare och vårtorna ser större ut.

vet inte känns som det är lite tidigt att ha grav symptom redan hade ju äl i onsdags eller torsdags enligt äl testerna. men man vet ju aldrig, men skengravid har man ju varit förr och man lär sig aldrig :P

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)