• Emmie02

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Pepsi skrev 2012-06-04 17:52:47 följande:
    Det känns mer spontant och inte den här "måste" känslan. :) Vi ska väl hoppas att ni slipper det! Vad spännande och testa, är du nervös? Det kan ju vara hormonerna, för jag känner mig lite så jag med, just med brösten.. men det kanske är nån biverkning av medicinen, vad vet jag? Eller så inbillar jag mig bara. Men håller tummarna för att det blir ett plus! Spännande spännande :)

Ne inte spec nervös försöker att inte tänka på de men är svårt, har inte räknat med att plussa heller precis men visst skulle det vara underbart :) mm tänker så jag med me biverkningarna, känner inget att de drar eller "mensvärk" som chocklaa skrev. Men vi får se på onsdag om inte mensen kommit för sån kommer jag att få åtminstonde om jag inte plussar. Vi får se :)
  • Emmie02

Tjejer vad betyder detta, fick nyss superpositivt på ett äl test och förmodligen bim imorgon eller torsdag! hur hade ni tolkat det?

• Emmie02

skickar med en bild också, inte kan jag väl ägglossa igen redan låter ju otroligt. Hur funkar detta igentligen?

• Emmie02
    Pepsi skrev 2012-06-05 21:33:39 följande:
    Hmm..Inte en aning..Är inte till stor hjälp där inte. Ta ett vanligt gravtest imorn istället :)

Har inga hemma och söndag imorgon så antar att apoteket är stängt, får vänta tills på torsdag :)
  • Emmie02

Bor mitt enellan gävle och söderhamn, och vårt apotek är en liten skrubb 1*1 m på hälsocentralen. Ska kika imorgon men skeptisk :/ vi får se annars får jag vänta till torsdag, betyder de grav så kommer jag förmodligen ha 9 mån cirka att testa mig på, annars har jag två dagar på mig att få mens om de är den som orsakat detta !

• Emmie02
    choklaa skrev 2012-06-05 23:28:06 följande:
    Varje Ica butik samt alla bemannade bensinmackar har äggglossningstest och graviditetstest. Om man får resultat ägglossning trots att den innan varit så kan de bli ett plus. Dock innebär de graviditet. De fick jag höra av gyn.. Sen så var mina flyttningar ägglossningslika dagen innan jag tog mitt graviditetstest

Jag jobbar på ica i byn jag bor i och vi har inga här men åkte till närmaste macken och de hade så nu ska jag testa mig. Dock tänkte jag vänta ett par timmar så urinen blir lite koncentrerad, har inte varit nå nervös innan men nu skakar jag liksom bara. Är på jobbet också så får försöka smyga och testa mig här :p Försöker att inte ta ut nå i förskott för jag vet att jag kommer bli så nedslagen men med äl tester igår så är det svårt, kan ju visa pos innan mens också har jag läst. Vi får se uppdaterar er sen :)
  • Emmie02

Jag plussade precis :) trodde jag aldrig på första kuren, fattar de inte riktigt är alldeles skakis :/

• Emmie02
    choklaa skrev 2012-06-06 14:13:37 följande:
    Underbara Emmie02: Ett stort grattis :) Vad var det jag sa :)
    Är så glad för  din skull. Vi plussade på vår första kur också. Dock är det just nu väldigt jobbigt, när man känner av så mycket och man vet ej hur det ska kännas och inte kännas att vara gravid.

När hade du ägglossning?
    Och i vilken vecka är du då?

Känns så skönt att någon mer plussade denna månaden så vi kan följas åt. Samtidigt som vi stöttar alla andra :)
    Tack :) trodde aldrig att det skulle ta sig på första kuren trodde inte att jag var en utav dem men tydligen :) Ja jag förstår, känner inget alls mer än vanliga mens symptom som ömma bröst, lite molvärk och allmänt svullen. Trodde att när vi väl lyckades så skulle det kännas ordentligt men det kommer väl som ett brev på posten snart förstår jag, kanske ska vara glad över att slippa symptom än så länge :P

Men är lite rädd att allt inte ska gå som det borde, men som min syster sa, tänk att allt ska gå bra vilket det förmodligen kommer att göra. Så jag försöker men det är långt tid kvar tills man kan känna sig lite säkrare iallafall :)

Jag hade första positiva äl testet för precis 14 dagar sen, sen visade de plus i tre dagar för att sen bli negativt så någon gång under dessa dagarna fick vi till det så borde vara i vecka 2-3 nudå :) Du då? Har för mig att du ägglossa helgen innan jag fick min äl :)

Helt underbart är det, och hoppas alla som inte lyckats denna månaden ser att det faktiskt fungerar :)
  • Emmie02
    gipsybird skrev 2012-06-06 16:31:42 följande:
    dag 18 och ännu ingen äl... hur länge har några av er väntat??? och grattis emmie02!!!!!!
    Jag fick äl på dag 18 tror jag det var, och för de flesta så blir cykeln lite längre av pergo och ägglossningen sker senare. Beror lite på vilken dag man började med pergon, 5-9 eller 3-7. Det kommer nog :)
  • Emmie02

Tack alla har nog inte fattat det än riktigt, har nog kollat på gravtestet 20 gånger redan för att verkligen titta om jag sett rätt :) Jag hoppas att ni alla lyckas snart också, tänkte hänga kvar här med er och peppa och följa upp hur det går :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)