Anonym (småbröstad) skrev 2012-04-22 16:53:54 följande:
Givetvis gillar inte alla stora bröst. Om du ska tänka utifrån dig själv, vilka fysiska attribut gillar du hos en man? Skulle du bry dig nämnvärt om han inte hade stor kuk tex?
Visst finns det vissa saker som man anser är attraktivt, men min erfarenhet är att om man träffar någon man gillar så är det inte kroppsliga detaljer som avgör om man är attraherad. Det är helheten!
Jag har själv ganska små bröst vilket jag har haft komplex över i yngre dagar. Men nu älskar jag dem! De är kvnnligt guppiga fast inte så stora. Min kille älskar dem också, säger hela tiden hur vackra de är. Han har också sagt att han aldrig fattat det där med stora bröst, men att det är något en kille "ska" och förväntas att gilla.
Smaken är som baken helt enkelt!
Lägg istället energi över det du är nöjd med dig själv, är säker på att du har massa kvaliteer som du istället kan framhäva. Ingen är perfekt.
Och att operera sig är något som är oattrakivt i sig, det utstrålar låg självkänsla. Så om du vill ha en man med intellekt och intellegens så tror jag snarare denne vill ha en tjej som är säker i sig själv och som tycker om sig själv.
Måste bara protestera lite.
I det fall där perfekta tjejer opererar sig själv handlar det säkerligen ofta om dålig självkänsla. Men det är rätt dumt att påstå att ett par utammade bröst som en kvinna väljer att operera, eller en mage som hänger över troskanten efter en graviditet skulle handla om dålig självkänsla. :-/