• Golddigga

Pigmentfläckar i ansiktet!!

Fick mitt andra barn för två månader sen och solade solarium när hon var en vecka då jag var vit som en skolkrita! Direkt efter solningen så fick jag svagt gråa fläckar ovanför munnen och på båda kinderna. Direkt efter det köpte jag solskydd 50 och inget mer solarie. Idag var det sol ute och jag var ute "normalt" mellan 11-15 och satt på uteplatsen en timmme  med en keps på huvudet och skyddade ansiktet. ÄNDÅ var fläckarna lite mer grå!!!!! ok att jag inte kan sola ansiktet alls men jag måste ju kunna vara ute normalt i solen? Jag hade ju solskydd 50 i ansiktet! 

Med första barnet hade jag inga problem med pigmentfläckar.

Kommer dessa förvinna?
    Vad önskar ni att någon sagt till er innan som färbättrat eller förhindrat fläckar?
    Dela med er av era erfarenheter och tips och trix!       

• Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!
  • Golddigga

Ska även spana in Stureplansklinikens hemsida! Det låter ju underbart att det finns en bra kräm som man kan underhålla fläckarna med

• Mariecarol

Har hört att de ska vara duktiga på Stureplansklinken! Är det någon som testat Hydroquinon? Har hört att det ska vara farligt. Skriver läkare i Sverige fortfarande ut salvor med det? Någon som vet? :)

• Mariecarol

Ja, och det är receptbelagt i Sverige. Vet att det användes förr, Och jag tror att det fortfarande används i viss utsträckning. Finns att få tag på utomlands (Dubai till exempel) i vanliga butiker men man vill ju inte använda något som är eventuellt är farligt. Har hört både och så jag var nyfiken på om någon här testat :)

• Golddigga

Hur länge efter amning kan man behandla med spot peeling?? Den behandlingen verkar väldigt intressant! Många goda resultat!

• Golddigga

Är det nån som tagit bort melasma och klarat sig från att det kommit tillbaka under sommaren?

• Golddigga

Måste vänta 1 år innan jag får aberela utskrivet säger hudläkaren. Å se hur det blir efter amning och grav hormoner

Jag kan inte leva med mustasch!!!!!!!! Jag vill fan skära sönder hela mitt ansikte och det tar flera timmar vissa mornar att bli klar. Idag fick jag tvätta om ansiktet en gång för att första sminkningen inte blev bra jag tittar mig i spegeln typ 100 gånger och jag överdriver inte. Det går ut över mina barn fp jag är lättirriterad och blir ståendes framför spegeln. (

• Mariecarol

Så Aberela ska fungera mot pigmentfläckar också? Läste att det användes mot akne, men att det finns fler användningsområden. Intressant!

Sen vill jag bara säga att för mig har fläckarna bleknat med tiden, så försök ha tålamod. Jag vet hur det känns när man ser sig i spegeln och det enda man ser är fläckarna som gör att man nästan ser "smutsig" ut. 

Tips! Glo Minerals produkter täcker pigmentfläckarna bra!

• Golddigga

Ja mina fläckar har faktiskt redan bleknat av mina hemma produkter, men jag vill ha snabba resultat och det kan man tyvärr inte få här. Men bytte till en annan kräm hos min hudterapeut och bara på 3 dagar ser jag förbättring och jag lovar jag hellre ser åt det andra hållet.

Om min melasma blir bättre av produkter från Md formulation. Hur kan jag tolka det? Har jag en "lätt" melasma då? Kanske tom kan läka ut? Min dotter är snart 4 mån. Kanske hormonerna lugnar sig, men jag ser att det berott på krämen..

• Lotta75

Hej Golddigga!

Jag har samma problem som dig. Har under flera års tid haft en brun rand strax ovanför läppen som inte stört mig direkt. Men efter en resa i vintras blev området större och jag blev panikslagen, det ser ut som muschtas. Jag gjorde två IPL- behandligar som gjorde saken dubbelt värre. Det är verkligen knäckande. Sommaren är på intågande och jag vet att jag måste skydda mig från solen. JAg såg att du använder Dermaceutic yellow cream. Har nu provat använda den två nätter. KAn du berätta lite hur din hud reagerade när du använde den i början. jag tycker ju att krämen gör att området nu syns tydligare än för två dagar sedan. Blir huden rodnande, flagnande eller ska pigmenteringen bara ljusna efter en tid. Tacksam för svar!

Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!