Hemligt nummer. Svarar du?
Jag har flertalet vänner som aldrig svarar i telefonen om det är hemligt nummer. Är detta vanligt?
Ni som inte svarar, vad är ni så rädda för?
Jag har flertalet vänner som aldrig svarar i telefonen om det är hemligt nummer. Är detta vanligt?
Ni som inte svarar, vad är ni så rädda för?
Svarar alltid , men rädd? Snarare mest förbannad för att det till 99% av alla gånger är en sådan där j-vla telefonförsäljare som ska fråga hur man mår precis som om vi kände varandra och sedan ska de promt dra sin långa ramsa. Blä!
Jag har nu övat in ett ord: nejtackjagärinteintresseradhejdå! Sedan lägger jag på luren innan de hunnit få en syl i vädret igen.
Tyvärr så råkar de resterande 1% ut för mina utåttaggar fast de är oskyldiga...
Brukar inte svara och om jag gör så presenterar jag mig inte utan låter den som ringt upp presentera sej.
Gör dom inte det och jag
får frågan vem det är dom talar med så svarar jag med motfråga vem det är som ringer .
Ibland gör jag det, men oftast kollar jag nummern på nätet innan jag svarar. Ibland hinner jag inte, men då kollar jag i efterhand och ringer upp ifall det mot förmodan inte var en telefonförsäljare.
Jag avskyr att prata i telefon och undviker det så långt det går.
Svarar såklart, mycket ovanligt att säljare ringer med skyddade nummer utan det brukar stå nr från olika företagsväxlar. Alla ni som inte törs svara, svarar ni på mobilnr, trots att de kan vara oreggade kortnr?
Nej, svarar jag och möts av en telefonförsäljare lägger jag på luren.
På mobilen svarar jag om det är dolt nummer.Oftast är det min läkare eller kurator.På hemtelefonen svarar jag aldrig.Oftast är det försäljare och dom vill jag inte prata med
svarar alltid när det är privat antingen är det dagis som ringer eller så något annan viktigt samtal man behöver ta.. när det är telefonförsäljare brukar ja rätt snabbt slänga på luren