• Anonym

Hemligt nummer. Svarar du?

Jag har flertalet vänner som aldrig svarar i telefonen om det är hemligt nummer. Är detta vanligt?
    Ni som inte svarar, vad är ni så rädda för? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hemligt nummer. Svarar du?
  • LunaLunatic

Ja, känner 2 som ringer från hemligt nämligen MEN jag svarar inte alltid när telefonen ringer, och kan därför inte rösta.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Mornie Alantie
    Anonym skrev 2012-05-06 10:29:19 följande:
    Förföljelsen av mitt ex är vad jag är rädd för. 
    Jag har också blivit förföljd, av en person som ringt från hemligt nummer. Därför valde jag länge att inte svara när det ringde från dolt nummer. Jag vill inte ha hemligt nummer själv för att jag vill att folk ska kunna hitta mitt nummer och kontakta mig. Jag ville inte låta förföljaren påverka mitt liv till den graden att andra inte skulle kunna få tag på mig.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Anonym
    Mornie Alantie skrev 2012-05-06 11:02:30 följande:
    Jag har också blivit förföljd, av en person som ringt från hemligt nummer. Därför valde jag länge att inte svara när det ringde från dolt nummer. Jag vill inte ha hemligt nummer själv för att jag vill att folk ska kunna hitta mitt nummer och kontakta mig. Jag ville inte låta förföljaren påverka mitt liv till den graden att andra inte skulle kunna få tag på mig.
    Vi har nog helt olika upplevelser.
    Jag har hemligt nummer för att jag inte vill bli trakasserad och för att det är lugnast så. Ingen jag inte känner behöver kunna hitta mig. 
  • LaFontaine
    Mornie Alantie skrev 2012-05-06 07:10:10 följande:
    Jag har mindre förståelse för folk som har hemligt telefonnummer. Vad är de rädda för? 
    Jag har en hel hord med vänner som har jobb av den typen som gör att de mer än gärna har hemligt nummer. 
  • tahira

Nope, svarar inte.

Mest för att jag inte pallar prata med telefonförsäljare eller för att jag tänker att det är någon som ringer fel. Har även fått en del obehagliga samtal i mina dagar så det slipper jag helst.

Mina svärföräldrar har dolt nummer, och min bästa vän också, men de brukar antingen skicka ett sms först, tex "jag ringer om fem minuter" eller tala in på telefonsvararen.

Svarar inte om det är ett nummer som syns men jag inte känner igen heller. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Houdini

Om jag inte svarade på okänt nummer hade jag i dag missat ett jätteviktigt samtal från min läkare. Jag visste inte att han skulle ringa. Och ett annat samtal från VC.

Det är idioti att inte svara tycker jag för man kan missa ett väldigt viktigt samtal. Är det någon man inte vill prata med är det ju bara att lägga på  

• Jennie med ie
    Houdini skrev 2012-05-07 22:20:57 följande:
    Om jag inte svarade på okänt nummer hade jag i dag missat ett jätteviktigt samtal från min läkare. Jag visste inte att han skulle ringa. Och ett annat samtal från VC.

Det är idioti att inte svara tycker jag för man kan missa ett väldigt viktigt samtal. Är det någon man inte vill prata med är det ju bara att lägga på  
    Och är det viktigt kan den som ringer prata in på svararen i de fall det finns en sån...

Jag svarar inte alltid i telefon, oavsett nummer. Jag kan inte och vill inte vara ständigt tillgänglig per telefon. För den som ringer från dolt nummer blir effekten densamma oavsett om jag inte svarar för att tidpunkten är fel eller om jag inte svarar just p g a det dolda numret.
  • Mornie Alantie
    Jennie med ie skrev 2012-05-07 22:51:06 följande:
    Och är det viktigt kan den som ringer prata in på svararen i de fall det finns en sån...

Jag svarar inte alltid i telefon, oavsett nummer. Jag kan inte och vill inte vara ständigt tillgänglig per telefon. För den som ringer från dolt nummer blir effekten densamma oavsett om jag inte svarar för att tidpunkten är fel eller om jag inte svarar just p g a det dolda numret.
    Håller med. Jag låter ofta bli att svara om de tinte passar att prata just då. För inte så många år sedan hade ingen mobil, då var det ju bara att ringa igen lite senare om man inte fick svar. Folk verkar ha glömt att det gick att överleva då med.
    LaFontaine skrev 2012-05-06 19:33:31 följande:
    Jag har en hel hord med vänner som har jobb av den typen som gör att de mer än gärna har hemligt nummer. 
     Ok, det kan finnas anledningar att ha dolt nummer, precis som det kan finnas anledningar att inte svara när det ringer från dolt nummer.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Houdini
    Jennie med ie skrev 2012-05-07 22:51:06 följande:

Läkare är inte så pigga på att försöka få tag i en flera gånger, det blir brev då istället vilket tar flera dagar innan det kommer fram sedan ska man svara osv osv

Jag har inte alltid min telefon med mig eller vet var den är ens en gång, men att inte svara för att det är dolt nummer tycker jag är fåningt. Och jag vet hur besvärligt vissa har det med att svara eller prata i telefon. Men det kan som sagt vara viktigt så....   
  • Jennie med ie
    Houdini skrev 2012-05-08 23:55:06 följande:
    Läkare är inte så pigga på att försöka få tag i en flera gånger, det blir brev då istället vilket tar flera dagar innan det kommer fram sedan ska man svara osv osv

Jag har inte alltid min telefon med mig eller vet var den är ens en gång, men att inte svara för att det är dolt nummer tycker jag är fåningt. Och jag vet hur besvärligt vissa har det med att svara eller prata i telefon. Men det kan som sagt vara viktigt så....   
    Som sagt, effekten blir densamma för läkaren oavsett om svar uteblir p g a att jag inte kan svara just då (t ex när jag jobbar) eller p g a att jag kan men väljer att inte svara. Och mina läkare har aldrig haft svårt att prata in på telefonsvarare, så jag oroar mig inte ett dugg för att missa jätteviktiga besked från dem för att jag inte är tillgänglig 24/7. Gör du det, ja då gör såklart DU rätt i att alltid svara. Jag med flera väljer annorlunda. Rätt enkelt, egentligen.
  • YokohamaNr2

Jag tycker det är jobbigt att prata i telefon, inte har en fobi jobbigt utan bara typ tråkjobbigt så nej jag svarar inte om jag inte känner igen numret eller om det är dolt. 99% av de numrena är nämligen telesälj

Svar på tråden Hemligt nummer. Svarar du?