Hemligt nummer. Svarar du?
Jag har flertalet vänner som aldrig svarar i telefonen om det är hemligt nummer. Är detta vanligt?
Ni som inte svarar, vad är ni så rädda för?
Jag har flertalet vänner som aldrig svarar i telefonen om det är hemligt nummer. Är detta vanligt?
Ni som inte svarar, vad är ni så rädda för?
Ja, känner 2 som ringer från hemligt nämligen MEN jag svarar inte alltid när telefonen ringer, och kan därför inte rösta.
Nope, svarar inte.
Mest för att jag inte pallar prata med telefonförsäljare eller för att jag tänker att det är någon som ringer fel. Har även fått en del obehagliga samtal i mina dagar så det slipper jag helst.
Mina svärföräldrar har dolt nummer, och min bästa vän också, men de brukar antingen skicka ett sms först, tex "jag ringer om fem minuter" eller tala in på telefonsvararen.
Svarar inte om det är ett nummer som syns men jag inte känner igen heller.
Om jag inte svarade på okänt nummer hade jag i dag missat ett jätteviktigt samtal från min läkare. Jag visste inte att han skulle ringa. Och ett annat samtal från VC.
Det är idioti att inte svara tycker jag för man kan missa ett väldigt viktigt samtal. Är det någon man inte vill prata med är det ju bara att lägga på
Jag tycker det är jobbigt att prata i telefon, inte har en fobi jobbigt utan bara typ tråkjobbigt
så nej jag svarar inte om jag inte känner igen numret eller om det är dolt. 99% av de numrena är nämligen telesälj