Hemligt nummer. Svarar du?
Jag har flertalet vänner som aldrig svarar i telefonen om det är hemligt nummer. Är detta vanligt?
Ni som inte svarar, vad är ni så rädda för?
Jag har flertalet vänner som aldrig svarar i telefonen om det är hemligt nummer. Är detta vanligt?
Ni som inte svarar, vad är ni så rädda för?
Nej, jag svarar inte på dolt nummer. Ringer man mig så får man visa vem man är om jag ska svara. Om inte annat så att jag kan ringa tillbaka om jag är upptagen. Är det viktigt så lämna man ju lämna meddelande.
Nu har någon ringt mig från dolt nummer varje fredag natt i snart ett halvår, ingen aning om varför, jag brukar sova då. Ganska irriterande.
Jag svarar om det är dolt nummer, det kan ju vara någon inom kommun/landsting/myndighet. De senaste tre gångerna har det varit min barnmorska och Försäkringskassan, till exempel.
Nu gör jag det, för BVC har hemligt nummer så jag måste. Under många år svarade jag dock inte när det ringde från dolt nummer, och tidvis inte ens om det var ett nummer jag inte kände igen. Det tar fortfarande emot, det är lite obehagligt. Anledningen är att jag har blivit stalkad, oftast från hemligt nummer men även oregistrerade kontantkort.
nej det gör jag inte, och det är inte pga rädsla utan för att det hitills alltid varit telefonförsäljare