mammelie1891 skrev 2012-05-09 11:35:41 följande:
varför bryr DU dig om att jag äter lchf? varför ifrågasätter DU MITT val av kost? vart har jag ifrågasatt dig? Ingenstans! För jag anser att du gör som du vill! Jag köper inte deras kokböcker, jag bidrar inte på något sätt (kanske indirekt, men det är inget jag tar ansvar för) till att dom ska bli rikare och få fler "anhängare".
Jag anser att du är en ignorant person (det är så du framställer dig här enl mig) som kategoriskt avfärdar allt som du tycker är "flummigt". Enl mig är det av ren rädsla. Hur kan man så hårt avfärda något man inte testat? Hur kan man om och om igen påstå att lchf inte är bra när det är så många som mår bra av att äta så och när du inte ens testat?
Och jag skulle aldrig utan ironi påstå att du är "bra" på något sätt när det kommer till din kost, tycker du att du är bra så får det stå för dig. Jag anser inte heller att jag är "bra" pga min kost, däremot är kosten bra för mig och min kropp. Deal with it. Jag behöver inte "frälsas" av någon som dig. Du kan få mig förbannad över din ignorans, du kan få mig att gå OT just pga av det, det kan jag ge dig, men du kan ALDRIG ALDRIG få mig att gå på ditt snack och börja äta kolhydrater igen, så varför fortsätta försöka? Det finns inget du säger som skulle få mig att börja äta den skiten igen och gå runt med konstant smärta. Så, ge upp...
Var skrev jag något om just dig? Jorden kretsar inte kring dig och inte heller gör den här diskussionen det. Vi diskuterar väl att dessa dieter kan vara skadliga för kroppen och att en normal kosthållning plus motion kan göra underverk för de flesta eller har jag missuppfattat trådstarten menar du?
Bara genom att få folk att läsa deras internetsidor tjänar de pengar..
Du får tycka det. Själv har jag inte den vetskapen att jag är sån, inte heller familj, vänner eller bekanta brukar framställa mig sådan. Intressant att en främling på nätet gör det, baserat på att jag vägrar köpa att LCHF är bra för människor generellt sett.
Det handlar inte om ignorans, jag har inget behova av att bemöta dina personangrepp eftersom dina åsikter om min person inte betyder något för mig.
Personligen så skiter jag i vad just du äter. Käka råttgift eller gräsloppor om du vill, tråden handlar inte om dig och vad just du äter. Kanske är det dags att lyfta blicken och se världen utanför? Det finns människor där ute som är bra, fina människor som jag känner och som riskerar att skada sina kroppar allvarligt om de fortsätter en längre tid med att livnära kroppen till större delen på fett, sen proteiner och i slutet enormt lite kolhydrater. Det finns barn och ungdomar som riskerar skadas. Dem bryr jag mig om. Jag kan inte förstå hur lätt det är för vissa att inte granska information kritiskt faktiskt. Men alla är vi olika.