• strangeryoutwo

Fun light

Kan det vara en bra idé om man vill gå ner i vikt? Att istället för att äta smörgås kan man ta ett glas till mellanmål? Om man dricker mer äter man väl mindre?

• Svar på tråden Fun light
  • Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 10:44:41 följande:
    Fast det är inte normalt att öka i vikt såsom jag har gjort. Något måste göras. Det är värre om jag går upp 40 kg än om jag byter ut mellanmål mot saft
    Men tror du verkligen på fullaste allvar att den smörgåsen du planerar att byta ut mot ett glas saft gör att du inte kommer gå upp 2 kg i veckan i vikt? I teorin betyder det att du äter ca 200 smörgåsar om dagen, och det har jag svårt att tänka mig att du gör. Och om det skulle vara så så är det livsfarligt att istället dricka 200 glas fun light om dagen både för dig och bebisen.
    Google it!
  • strangeryoutwo
    Pickeli skrev 2012-05-11 10:48:55 följande:
    Men tror du verkligen på fullaste allvar att den smörgåsen du planerar att byta ut mot ett glas saft gör att du inte kommer gå upp 2 kg i veckan i vikt? I teorin betyder det att du äter ca 200 smörgåsar om dagen, och det har jag svårt att tänka mig att du gör. Och om det skulle vara så så är det livsfarligt att istället dricka 200 glas fun light om dagen både för dig och bebisen.
    Det kommer bli intressant att se resultatet. Jag skulle bli tacksam om jag kunde stanna i vikt.

Det finns ju ingen annan som går upp 1,5 kg i veckan från v. 18. 
  • Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 11:16:12 följande:
    Det kommer bli intressant att se resultatet. Jag skulle bli tacksam om jag kunde stanna i vikt.

Det finns ju ingen annan som går upp 1,5 kg i veckan från v. 18. 
    Jo det finns det. Äter du 200 smörgåsar om dagen? Drick för guds skull inte fun light. Aspartam är inte bra för varken dig eller barnet.
    Google it!
  • Pickeli

Har du ont så du inte kan rör på dig som vanliga människor istället?

Google it!
  • Aylan

Fun Light fungerar kanon som myrmedel och myrmedel är inget jag skulle vilja dricka.
    Eftersom det är fullt med sötingsmedel så blir resultatet att du kommer att äte mer (finns studier som visar att lightdrycker ökar aptiten)

Ett glas mjök eller vatten är bättre om du nu känner att du måste dra in på smörgåsen. Men som någon sa - det är meningen att du ska gå upp i vikt när du är gravid. Upplever du det som att du går upp för mycket så fundera på allt du äter, inte bara mellanmålet.

• strangeryoutwo
    Pickeli skrev 2012-05-11 11:18:31 följande:
    Har du ont så du inte kan rör på dig som vanliga människor istället?
    Vad man äter inverkar betydligt mer på vikten än hur mycket man rör sig. Genom motion mår man bra och man kan dessutom forma sin kropp. Men omkretsen påverkas framförallt av vad man äter.
  • strangeryoutwo
    Aylan skrev 2012-05-11 11:24:31 följande:
    Fun Light fungerar kanon som myrmedel och myrmedel är inget jag skulle vilja dricka.
    Eftersom det är fullt med sötingsmedel så blir resultatet att du kommer att äte mer (finns studier som visar att lightdrycker ökar aptiten)

Ett glas mjök eller vatten är bättre om du nu känner att du måste dra in på smörgåsen. Men som någon sa - det är meningen att du ska gå upp i vikt när du är gravid. Upplever du det som att du går upp för mycket så fundera på allt du äter, inte bara mellanmålet.
    Det handlar inte bara om ett mellanmål. Det handlar om massa mellanmål.
  • Krambjörn

Ts är du medveten om att du bär ett levande väsen i magen?
    Du är gravid eller har du missat det?
    Vet du inte om att man går upp i vikt då man är gravid?
    Isåfall bör du läsa på eller prata med din BM.

Skärp dig     

• Pickeli
    strangeryoutwo skrev 2012-05-11 11:41:52 följande:
    Vad man äter inverkar betydligt mer på vikten än hur mycket man rör sig. Genom motion mår man bra och man kan dessutom forma sin kropp. Men omkretsen påverkas framförallt av vad man äter.
    Absolut det vet jag. Men att byta ut en smörgås mot ett glas saft eller ta en smörgås och en rask promenad är ungefär lika, förbränningsmässigt.

Hur många smörgåsar äter du?

Och jag vill belysa det återigen. Att dricka en massa aspartam som gravid är urbota korkat. Då är det bättre för barnet skull att du går upp lite mer i vikt skulle jag säga.
    Google it!
  • strangeryoutwo
    Krambjörn skrev 2012-05-11 11:45:56 följande:
    Ts är du medveten om att du bär ett levande väsen i magen?
    Du är gravid eller har du missat det?
    Vet du inte om att man går upp i vikt då man är gravid?
    Isåfall bör du läsa på eller prata med din BM.

Skärp dig     
    Fast det är just det jag får höra av bm och alla i min omgivning. Att jag måste ha disciplin. 

Det är normalt att gå upp 15-20 kg på 9 månader. Det har jag redan gjort. 
Svar på tråden Fun light