Fun light
Kan det vara en bra idé om man vill gå ner i vikt? Att istället för att äta smörgås kan man ta ett glas till mellanmål? Om man dricker mer äter man väl mindre?
Kan det vara en bra idé om man vill gå ner i vikt? Att istället för att äta smörgås kan man ta ett glas till mellanmål? Om man dricker mer äter man väl mindre?
Det finns ju många nyttigare mellanmål som du kan byta ut mackan till... Mackor är ofta en bov i viktsynpunkt.
Kan du inte bara skriva upp vad du äter istället för att vi ska gissa?????
Men byt ut mackor mot: Frukt, yougurt. Grönsaker. Knapra på gurkstavar eller morot.
Går du upp så mkt i vikt måste du äta enorma mängder. Men enligt Bm brukar bara man endast behöva äta ett mellanmål extra som gravid för att barnet ska må bra. inga gigantiska mängder. Dock kan man självklart vara olika hungriga som gravida.
har varit gravid två gånger och även att jag vägde lite innan så har jag aldrig gått upp så mkt i vikt.
Kollat blodtryck? Blodsocker så du inte har fått graviddiabetes???
Ang. smörgåsar: Kolhydrater, t.ex. mjöl, är också socker. Man går upp av att äta mycket bröd.
Sen förstår jag inte hur folk ens kan komma på tanken att dricka Fun Light över huvud taget, när det finns naturliga och goda alternativ till söt fruktdricka.