strangeryoutwo skrev 2012-05-11 12:41:56 följande:
Kan man köpa keso i storpack? För jag har för mig att jag bara har sett mellanmål för 15 kr st.
Jag äter mycket smörgåsar, ibland äter jag smörgåsar istället för lunch. Jag tycker inte så mycket om kött och äter därför gärna mycket pasta och potatis istället.
Jag vet inte riktigt hur jag äter. Men jag ska göra en ungefärlig uppskattning.
Vaknar kl. 5 för att jag är hungrig. Går upp och äter en smörgås. Lägger mig sedan och fortsätter sova.
Frukost kl 9 = 4 smörgåsar med enbart smör på
Mellanmål kl 11:30 = En skål vaniljyoghurt och musli
Lunch kl. 14 = Makaroner och korv, varav makaroner dubbelportion
Mellanmål kl. 17 = Smörgåsar med bara smör på, säkert 4 st
Middag kl. 20 = Biff och potatismos
Jag har testat att inte äta så sent på kvällen men då slutar det med att jag istället går upp kl 3 och äter frukost.
Du äter mycket snabba kolhydrater och utspritt över lång tid.
Försök att äta bara en frukost kl 7 el 8, ta tre smörgåsar och youghurt. Se till att det är grovt bröd och att muslin inte innehåller massa socker (havrefras innehåller lite socker tex, special K massor socker). Vanlijyoghurt kan du byta ut mot naturell. ta lite färsk frukt i det istället.
Om du kan - satsa på fullkornsmakaroner och ta en hel del sallad till. Det räcker med en portion makaroner.
Kvällsmaten äter du sent och det kan bidra till att du lägger på dig. Jag skulle försöka tidigarelägga det till senast kl 18. Potatismos är också väldigt snabba kolhydrater. Ju närmare ursprunget en produkt är - desto bättre brukar jag resonera.
Det är väldigt mycket smörgåsar över dagen. Till mellis borde det räcka med max två, eller lite keso Tror att du är van att äta mycket, och när du minskar kommer du vara hungrig. Men ha morotsstavar, frukt och vatten lättillgängligt så hjälper det dig att ta dig igenom det.
Keso finns i 500 g burk (kostar 18 tror jag) och räcker till 3 eller 4 mellis. De färdiga mellanmålen som finns (med musli) blir onödigt dyra och det blir extrasocker i muslin.