• Anonym

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Hahahaha!

• Anonym

Kompisen kom hem efter krogen, slänger av sig skorna och somnar på soffan! Problemet med radhus är att alla hus ser likadana ut. När grannen gick upp på morgonen blev han först förbryllad över skorna i hallen, vad han sedan tänkte när han hittade sin nya granne i sin soffa vet jag tyvärr inte

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-19 16:57:51 följande:
    Kompisen kom hem efter krogen, slänger av sig skorna och somnar på soffan! Problemet med radhus är att alla hus ser likadana ut. När grannen gick upp på morgonen blev han först förbryllad över skorna i hallen, vad han sedan tänkte när han hittade sin nya granne i sin soffa vet jag tyvärr inte
    Har vi inte fått nog av vandringshistorier i tråden?!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-19 17:30:38 följande:
    Har vi inte fått nog av vandringshistorier i tråden?!

Du kan få hans telefonnummer du vill! 100% sann!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-19 18:01:25 följande:
    Du kan få hans telefonnummer du vill! 100% sann!
    Ja tack.
  • Anonym
    minzann skrev 2012-05-19 22:50:04 följande:
    Apropå vandringshistorier som faktiskt är sanna!!!

Jag skulle besöka en väninna jag inte träffat på ett halvår, vi är väldigt nära vänner men inte när hon skaffade nya killar då höll hon sig undan i början. Detta beteende hade jag verkligen tröttnat på och var inte alls glad åt att faktiskt träffa henne utan skulle dit och skälla ut henne. Så när hon äntligen hörde av sig igen var jag så arg och stegade iväg mot hennes lägenhet ganska mycket i mina egna tankar. 

Jag ringde på dörren, det tog lite tid innan dörren öppnades så jag hann banka på ganska rejält. Till slut öppnade en man i övre medelåldern (min väninna var då endast 21 år) så jag blev ännu mer upprörd och tänkte: Aha det är därför hon har hållit sig undan så pass länge den här gången!!! Jag slet upp dörren, stegade in i lägenheten, förbi mannen som bara backade undan. Jag gick in i köket grabbade tag i en ren kaffemugg i diskstället, hällde upp kaffe och stegade med bestämda steg in i vardagsrummet. Tittade mig omkring och såg till min fasa att han helt uppenbart flyttat in och möblerat det helt efter hans smak, dessutom bara satt upp bilder på sina nära och kära. Hennes son minsann fick inte plats på HANS byrå. Mannen sa inte ett ljud. Så jag tyckte att det var dags att säga något, jag var vid det här laget helt ursinnig och frågade spydigt vart hans flickvän var någonstans. Han skakade väldigt oförstående på huvudet och såg mest rädd ut. Jag tyckte synd om honom, jaha, inte ens det hade hon berättat och inte hade hon vett att vara hemma heller.

Sen tittade jag ut genom vardagsrumsfönstret, stannade upp, och det var något som bara inte stämde. Utsikten var inte den samma. Varför ser jag ett annat hus här? Hade inte hon utsikt mot en väg????

Då insåg jag mitt misstag, med ryggen vänd mot mannen. Jag lovar att känslan jag hade då var att jag önskade att jag bara dog på fläcken och föll ner genom golvet. Så jag vände mig om och log mot honom, gav tillbaka kaffemuggen och förklarade att jag tagit fel på lägenhet. Tagit fel på ett helt hus. Att ilskan inte alls var riktad mot mannen ifråga utan en väninna. Jag sa förlåt hur många gånger som helst.

Han bara gapskrattade! Han skrattade tillslut så det kom tårar. (Inte för att jag kan klandra honom.) Han sa att det var väldigt länge sen han hade besök av en sådan ung kvinna i sitt hem och att han aldrig hade haft besök av ett sådant ilsket fruntimmer i hela sitt liv, samt att jag inte alls behövde be om ursäkt utan att jag hade gett honom ett minne för livet.

Jag gick därifrån och skämdes, jag skämdes så enormt mycket i 7 år innan jag berättade för någon annan om vad som hade hänt. Jag kan säga att min väninna fick sig ett gott skratt när jag väl berättade. Min väninna hade dock en anledning till att hon hållit sig undan, hon hade insett att hon faktiskt inte alls ville ha någon kille utan faktiskt var lesbisk. Så min ilska mot henne la sig väldigt fort när jag hälsade på henne.

Efter den här händelsen så har jag inte låtit min ilska totalt dra iväg med mig, jag lärde mig min läxa.

PS Mannen fick en påse bullar av mig en vecka senare, för lite plåster på såren. Men han skrattade bara när han öppnade dörren. DS 
  • Anonym
    Glädje58 skrev 2012-05-20 19:36:43 följande:
    Nu har inte jag råkat ta fel, det är folk som tar fel på mig och personal. Jag vet inte hur många gånger det har hänt mig men titt som tätt kommer det fram någon och frågar mig om jag kan hjälpa till med något. 

En gång när jag var inne på en plantskola/växthus och tittade på växter så kom det fram två damer till mig och frågade något angående en växt. Jag svarade att jag inte visste riktigt vilken planta de menade så vi kan väl gå dit så de får visa mig. Jag kan inte så mycket om växter och den de undrade om visste jag inget om. Jag bad dem om att prata med personalen istället...

En annan gång inne på en radioaffär var det en som ville ha en sony någonting. Jag sa att tyvärr så kan du inte få det. Men ni har ju annons på den, varför har den tagit slut redan? Jag svarade att jag kan tyvärr inte ge honom någon sony för jag har ingen, men om han pratar med personalen så kan de säkert fixa det. 

Jag är anställd på ett städbolag och städar en del butiker och då kan det bli riktigt knepigt för folk att fatta att man inte jobbar där. När man städar golv brukar det vara lugnt, men när man dammar så får man tusen och en frågor.

Jag har städat apotek rätt mycket och där trasslar jag ofta in mig. Eftersom jag gärna vill hjälpa och oftast kan lotsa en kund till rätt hylla så vänder jag mig mot den som påkallar min uppmärksamhet och lyssnar på vad de undrar för något. Många gånger är det frågor som  - Var hittar jag Treo? och liknande, men ibland får jag höra en ganska lång tirad om någons hälsoproblem innan jag lyckas avbryta dem och förklara att jag bara är städare.

Ibland måste jag verkligen hålla tand för tunga för att inte säga saker jag inte har formell kompetens för, som att pamol och alvedon innehåller samma verksamma substans eller att det är bra att äta folsyra om man försöker bli gravid. Sådant kan jag skriva här som en anonym person på FL, men det är inte lämpligt om man ska övertyga någon om att man inte är vare sig farmacevt eller apotekstekniker.
  • Anonym

Häromdagen hann jag bli superirriterad på maken som satt i soffan, för att han inte svarade mig när jag pratade med honom. Tills jag vänder mig om... och det är vovven som sitter i soffan.

• Anonym

Efter en lång natt med lite sömn tack vare festande student grannar som parta loss ända fram till halvsju på morgonen, stod man som ett sömnlöst monster i badrummet och skulle fixa håret innan jobbet så man såg lite mänsklig ut. Tar hårmousse flaskan applicerar, tyckte att det lukta lite udda. Kollar lite närmare på flaskan.... raklödder. Var bara att hoppa in i duschen och tvätta barret, hann i tid till jobbet som tur var.

• Anonym
    Anonym (sms) skrev 2012-05-21 22:15:14 följande:
    jag skrev nyss ett hett sex sms till min sambo..bara det att jag råka skicka det till en vän i stället! >.< jag tror jag dör..
    har hänt förut med råkade skicka inte så hemskt sms som nu utan ett om julklappar till min sambos pappa i stället för min sambo..då det står precis bredvid varandra med efternamn >.<
    Jag sexsms:ade med en kille. Efter att väntat en halvtimme sen senaste sms:et frågar jag varför han slutat svara, men messet hade aldrig kommit fram. Det här var för miljoner år sedan och jag kunde inte se vem jag skickat till, men de två som låg brevid honom i min kontaktbok var en kompis mamma och min konfirmationsledare...
  • Anonym

Grälade med ett ex via sms för en tid sen, insåg efter ungefär 30 min att det är opraktiskt att ha 3 Micke i telefonboken när man är upprörd. Den ena svarade inte, den andra skickade ett snabbt svar, "vaa???" Han som svarade med vaaa??? är också ett ex sen tidigare.

Numera finns ingen Micke alls i min tfnbok, och alla andra poster står med både för och efternamn.

• Anonym

Mitt i natten, lite lätt yrvaken.. Hällde tandskölj i tvättmaskinen istället för sköljmedel..

• Anonym

Hade sjuka barn i vintras.. Kom på mig själv innan jag satt igång tvättmaskinen och hällde ut det.

Ampellilja skrev 2012-05-23 16:12:21 följande:
    hehe skulle du tvätta mitt i natten ?
    men tvätten måste ju luktat mintigt o fräscht sedan :D
  • Anonym
    honkie skrev 2012-05-23 16:25:30 följande:
    Skulle på fest i en lägenhet på tredje våningen med loftgångar. Utanför lägenheten stod en massa vänner och ropade att jag skulle snabba mig upp. Jag var ganska berusad men tappar aldrig kontrollen och brukar alltid kunna tänka klart. Jag fick totalt jävla hjärnsläpp i en minut. Först gick jag raka vägen fram till mittenlägenheten på första våningen och ryckte i dörren, trodde det var porten till trapphuset. Plingade på och insåg snart att detta inte var trapphuset. Av någon anledning får jag för mig att jag är på rätt våning så jag springer raka vägen till dörren där jag tror festen är (alltså precis under där den riktiga festen var) och sliter upp dörren och går med raska steg in. Vänder upp blicken och där sitter ett par och myser i soffan med tända ljus och tilltugg. De ser livrädda ut, inte konstigt då jag står och vinglar i deras vardagsrum mellan dem och tv:n. Antagligen var det bara några sekunder, men det kändes som om vi stod och stirrade på varandra i timmar innan jag stormade ut.
    Gjorde en liknande sak för många år sen.
    Skulle på fest hos nyligen bekanta. Lagom lullig.
    Hade fått reda på hur många våningar det var och på vilken sida men tyvärr glömt namnet.
    Knackade på eftersom jag  tydligt hörde musik och tänkte att här måste det ju vara..
    Ingen som svarar utan då tänker jag att de kanske inte hör och öppnar och kliver in.. Hinner gå framåt några meter m systemkassen i högsta hugg innan jag ser sovrummet på vänster sida. Där ligger en snubbe i sängen och 2 schäfrar vi sidan av sängen. I min chock tackar jag för mig och säger att jag har nog tagit fel lägenhet. Tur att jag inte är hundrädd :)
  • Anonym

Kan tilläggas att festen var i våningen ovanför...

Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!