• Anonym

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

QueenObscene skrev 2012-05-13 19:45:43 följande:
    Åh, kom ju på några till...

Grannens katt hade sprungit bort. Sitter och röker på balkongen och ser då grannens katt! Hade packat upp en del saker från vinden och hade så lämpligt tomma flyttlådor, så jag tog en, sprang ut på gården och fångade katten i lådan. (mest av säkerhetsskäl för egen del, visste ju inte om katten gillade att bli buren). Knallar iväg till grannen, som redan har fått tillbaka sin katt... Den jag fångat ser exakt likadan ut. Släpper ut kattstackarn i lådan illa kvickt. Hoppas än idag att ingen såg mitt kattnappningsförsök...

När min sambo och jag ganska nyss träffats skulle jag låna hans bil. Jag går ut, låser upp, Sätter mig och försöker starta. Inget händer. Håller på ett tag, det går inte, så jag sträcker mig efter min väska som jag slängt i baksätet för att ringa killen och tala om att bilfan inte funkar. Då ser jag att det är fel bil.
    En exakt likadan, dock. Jag fick jävligt bråttom ut. Satt även med en cigg i munnen så ägaren lär ha undrat varför bilen luktade rök. Den rätta bilen stod ca 20 m bort på samma gata...

... Och min kompis som tog sin katts p-piller är kvinna. Både hon och katten mår bra. :)
    Hur lyckas man låsa upp fel bil??
  • Anonym
    Insatt skrev 2012-05-12 11:01:21 följande:
    Min favorit "jag tog fel"-historia hände inte mig (tack och lov!!!) utan min mammas arbetskamrat. De skulle ha kalas och hon var till konditoriet för att köpa tårta. Maken satt i bilen utanför och väntade. När hon väntade på att hennes nummer skulle komma upp började det bubbla rejält i magen på henne och lagom tills hon köpt tårtan fick hon nästan panik för en ordentlig fis var på väg. Så hon kastar sig ut från konditoriet med tårtan. Slänger sig in i bilens passagerarsäte och släpper av en ljudlig brakskit.... Bara för att inse att det inte var hennes bil hon satt i och att det inte var hennes man som chockad satt bredvid. Varpå hon slängde kartongen med tårtan i famnen på den förvånade främmande karln, kastade sig ur den bilen och in i rätt bil och skrek "KÖR BARA KÖÖÖÖR!!!" till sin man!

Den här finns nedtecknad i Bengt af Klintbergs andra bok "den stulna njuren". Det är en av de mest uttjatade vandingssägnerna i modern tid. Den har hänt minst tre-fyra av mina bekantas mostrars kusiner också.
  • Anonym
    Insatt skrev 2012-05-13 20:41:20 följande:

Nej. Det gör den inte. Du tänker på en annan fishisoria.

Haha nä, den där går att läsa överallt. Bara att googla :p
  • Anonym

Underbart!
  • Anonym
    Insatt skrev 2012-05-13 20:41:20 följande:

Nej. Det gör den inte. Du tänker på en annan fishisoria.

Vilken historia tänker jag på då, enligt dig?

Den jag hört är identisk! Kvinnan har t o m varit och köpt en tårta. Sedan sätter hon sig i fel bil och lägger av en brakare inför en annan man vid ratten.

Tre av mina bekanta har berättat den för mig. Plus att den som sagt finns med i Klintbergs bok....   
  • Anonym

Sprayade precis hela äppelträdet med Roundup i tron att det var medel mot bladlöss. Flaskorna ser ju nästan identiska ut.... Duschade rikligt med vatten efteråt och sitter nu och håller tummarn. 

• Anonym

Jäklar vad folk är duktiga på att lägga brakfisar :D
    Rekommenderar LCHF, med sådan kost så fiser man inte. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-14 00:49:13 följande:
    Jäklar vad folk är duktiga på att lägga brakfisar :D
    Rekommenderar LCHF, med sådan kost så fiser man inte. 
    Hahaha... eller hur? Så jäkla dålig magen har jag aldrig varit tidigare.
  • Anonym
    TeamCaz skrev 2012-05-14 09:16:07 följande:
    Sluta bråka nu o ha kul istället

Min kompis skulle på sin första gyn-undersökning. Så hon rakade sig där nere o sprutade på lite deo. När hon kommer dit tittar han konstigt o säger "Ja du har gjort dig fin ser jag" Hon hade råkat ta glitter-spray istället för deo
    Määän lägg av, nån skrev ju samma historia två inlägg upp.
  • Anonym
    Coyote skrev 2012-05-14 09:39:33 följande:
    Haha! Ja, den har man ju gjort några gånger, stått och stirrat på en sten i vattnet i tron att det är en säl eller något annat.

Har man?
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!