Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
QueenObscene skrev 2012-05-13 19:45:43 följande:
Åh, kom ju på några till... Grannens katt hade sprungit bort. Sitter och röker på balkongen och ser då grannens katt! Hade packat upp en del saker från vinden och hade så lämpligt tomma flyttlådor, så jag tog en, sprang ut på gården och fångade katten i lådan. (mest av säkerhetsskäl för egen del, visste ju inte om katten gillade att bli buren). Knallar iväg till grannen, som redan har fått tillbaka sin katt... Den jag fångat ser exakt likadan ut. Släpper ut kattstackarn i lådan illa kvickt. Hoppas än idag att ingen såg mitt kattnappningsförsök...
När min sambo och jag ganska nyss träffats skulle jag låna hans bil. Jag går ut, låser upp, Sätter mig och försöker starta. Inget händer. Håller på ett tag, det går inte, så jag sträcker mig efter min väska som jag slängt i baksätet för att ringa killen och tala om att bilfan inte funkar. Då ser jag att det är fel bil.
En exakt likadan, dock. Jag fick jävligt bråttom ut. Satt även med en cigg i munnen så ägaren lär ha undrat varför bilen luktade rök. Den rätta bilen stod ca 20 m bort på samma gata...
... Och min kompis som tog sin katts p-piller är kvinna. Både hon och katten mår bra. :)