Inlägg från: Anonym (Ssk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ssk)

Ersätta undersköterska med sjuksköterska?

TheFamily skrev 2012-05-15 22:11:22 följande:
    Jag är både usk och ssk....

Är inte ett dugg nyfiken... Bara förundrad över att man har så starka åsikter och inte vågar stå för dom.

Jag skulle aldrig prata om andra människor som vissa gör i den här tråden. Sådana människor hör inte hemma i vården överhuvudtaget!
    Är du anställd som både uska och ssk??

Hur kan du säga att vissa av oss inte för hemma i vården? Är korkat sagt eftersom du inte har en aning om hur vi är när vi jobbar och inte känner oss.  
  • Anonym (Ssk)
    Buscemi skrev 2012-05-15 22:13:40 följande:
    Då jobbar du inte som ssk heller. 

Menar du att någon anställt dig som ssk? Förra året och detta året?

Hahaha, vilket tjänstefel.  

Varför skulle inte det gå???
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (Hallå ja) skrev 2012-05-15 22:15:00 följande:
    Jasså? Då kan en uska föreställa sig som en ssk då?

Haha.. nej, tyvärr går inte det.. Det krävs lite mer än så.. Kolla länken ovan.. En T5 syrra har inte leg :)
  • Anonym (Ssk)
    PrettyPoppy skrev 2012-05-15 22:15:52 följande:

Jag skulle nog trivas även som ssk, problemet är nog att jag skulle pluggat tidigare. Nu har jag jobbat som usk i lite mer än 20 år så studielån + ssk-lön skulle tyvärr göra att jag skulle förlora ganska mycket ekonomiskt på det.

Trist när det är så. Tur att ni undersköterskor finns Glad
  • Anonym (Ssk)
    Ebba Caroline skrev 2012-05-15 22:20:16 följande:

Du är bara avundsjuk att ajg redan jobbat som ssk fast jag inte är klar

Bara för du är så dutti Skrattande
  • Anonym (Ssk)
    PrettyPoppy skrev 2012-05-15 22:24:34 följande:

Då så. Blanda inte in andra länder, de har inte samma krav. Vi hade en tjej som ssk-elev på mitt jobb. Hon var barnmorska i sitt hemland. Hennes utbildning motsvarade våran gymnasieutbildning. Kan vi hålla oss till Sverige? Du har alltså INTE haft anställning som leg. Ssk. Sterilcentralen förresten... måste väl vara sämsta tänkbara för en blivande ssk att jobba på?

Sa hon att hon hade jobbat som leg ssk??? När?? I Sverige kan du jobba som syrra utan leg... :P
  • Anonym (Ssk)
    Buscemi skrev 2012-05-15 22:24:56 följande:
    Du behöver inte vara lessen vännen.  Jag kom in på nåt mkt bättre.  

Är du singel??? Kyss
  • Anonym (Ssk)
    Buscemi skrev 2012-05-15 22:27:36 följande:
    Så klagar folk över dålig vård.  Undrar varför? Drömmer

Det måste vara undersköterskorna Skrattande
  • Anonym (Ssk)
    Buscemi skrev 2012-05-15 22:32:10 följande:
    Givetvis. Kan ju inte vara dom med hybris som blir anställda hursomhelst. 

Skål
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (op.ssk) skrev 2012-05-15 21:46:21 följande:
    Jag hävdar att man inte behöver gå sjuksköterskeprogrammets 3 år inkl uppsats för att klara av de sysslor som sköterskorna gör. Vad gör vi som är så teoretiskt förankrat? jag hävdar att en usk kan lära sig att överta alla sjuksköterskans uppgifter om vederbörande får en gedigen bredvidgång. 

Vad vi gör som är så teoretiskt förankrat? Vi vet VARFÖR vi utför det vi utför inte bara praktiskt HUR vi gör det. Det är ganska stor skillnad på de två sakerna.
Svar på tråden Ersätta undersköterska med sjuksköterska?