• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym

Oftast är det de familjer som ser finast ut utåt som har de största problemen........ Kanske har vi andra viktigare saker för oss än att hålla skenet uppe utåt.

• Anonym

Kanske därför att alla inte bryr sig om att ha en fin fasad. För oss är det viktigare att vi har det bra tillsammans än att vi ser bra ut utåt. Att sminka sig varje dag och springa till solarium och frissan titt som tätt, det kostar tid och pengar. Jag tillbringar hellre kvällen med min man än med att sitta och fixa mig. Jag sitter hellre och gör något kreativt såsom att skriva historier eller designa bilder, än att ligga och slösa tid i ett solarium.

Jag håller mig själv fräsch, jag färgar håret regelbundet och jag har på lite lätt vardagssmink innan jag går till jobbet. Kläder har jag enkla men funktionella i en stil som passar mig och är bekväm. Jag rör mig mycket i jobbet, så jag går alltid i gympadojor. Höga klackar skulle slita ut mig på nolltid och kännas väldigt overkill... jag kan väl inte lalla runt fullt sminkad i högklackat i en fabriksmiljö bland grabbar i skitiga blåställ! Jag måste inte ha blåställ själv, men det hör verkligen inte till kulturen här att spöka ut sig till vardags.

Men framförallt så ger jag blanka f-n i vad du eller någon annan tycker om hur jag ser ut. Jag trivs med mig själv, jag tycker att jag ser ok ut och jag behöver inte överdriva eller spöka ut mig för att behålla min mans uppmärksamhet.

• Anonym
    twomore skrev 2012-05-16 12:13:56 följande:
    Hur viktigt är det att ha kläder som matchar??? Allvarligt. Min dotters pappa (separerade) KAN inte matcha. Han förstår inte ens vad det innebär. Vad är problemet?  Bleka ansikten?? Ja, vi har olika hudfärg.. so?

Sola solarium är inte speciellt nyttigt. Smink är inte speciellt hudvänligt. Hårfärg inte speciellt hårvänligt. Varför inte ta "god hand" om dig själv istället? 

Sen kan man ju vara ren och hel iaf.  Det håller jag med om. 

"För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!" 

Ja, för VÅRAN familj så är det viktigare att vara fina INÅT, mot varandra. Att vi är glada, friska osv.   
    det finns extremt konstiga kombinationer, färger som skär sig i ögonen, trasiga skor till en fin kjol osv.

Det finns ju lite mer vänliga sminkprodukter om man är extra rädd om huden.

Klart att det är lika viktigt, eller ÄNNU viktigare ett ha en fin insida, må bra och vara frisk
  • Anonym
    Snöbollskrig skrev 2012-05-16 12:12:34 följande:
    Känns som att vi sett ett ANTAL sådana här trådar innan. Haha!
  • Anonym

Jag tycker att du ska vända på frågan: Varför bryr du dig om hur andra ser ut? Tycker ni om att vara snygga och prydliga så är det klart att ni ska vara det, men jag själv prioriterar annorlunda, jag vill att folk ska tänka "vilken härlig och lycklig familj" när de ser oss

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-16 12:16:37 följande:
    Kanske därför att alla inte bryr sig om att ha en fin fasad. För oss är det viktigare att vi har det bra tillsammans än att vi ser bra ut utåt. Att sminka sig varje dag och springa till solarium och frissan titt som tätt, det kostar tid och pengar. Jag tillbringar hellre kvällen med min man än med att sitta och fixa mig. Jag sitter hellre och gör något kreativt såsom att skriva historier eller designa bilder, än att ligga och slösa tid i ett solarium.

Jag håller mig själv fräsch, jag färgar håret regelbundet och jag har på lite lätt vardagssmink innan jag går till jobbet. Kläder har jag enkla men funktionella i en stil som passar mig och är bekväm. Jag rör mig mycket i jobbet, så jag går alltid i gympadojor. Höga klackar skulle slita ut mig på nolltid och kännas väldigt overkill... jag kan väl inte lalla runt fullt sminkad i högklackat i en fabriksmiljö bland grabbar i skitiga blåställ! Jag måste inte ha blåställ själv, men det hör verkligen inte till kulturen här att spöka ut sig till vardags.

Men framförallt så ger jag blanka f-n i vad du eller någon annan tycker om hur jag ser ut. Jag trivs med mig själv, jag tycker att jag ser ok ut och jag behöver inte överdriva eller spöka ut mig för att behålla min mans uppmärksamhet.
    Färga håret regelbunder är väl bra, lite vardagssmink ( man behöver ju inte spackla över ansiktet)
    gympadojor är väl heller inte fel , bara dom är hela och rena.
    Ser ofta slitna fläckiga dojor där det börjar gå hål vid tårna eller hälen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-16 12:18:00 följande:
    Jag tycker att du ska vända på frågan: Varför bryr du dig om hur andra ser ut? Tycker ni om att vara snygga och prydliga så är det klart att ni ska vara det, men jag själv prioriterar annorlunda, jag vill att folk ska tänka "vilken härlig och lycklig familj" när de ser oss
    jag tycker att det ser så trist ut det jag berättar i TS.
    givetvis har väl alla rätten att se ut som man vill... 
  • Anonym
    Momalicious skrev 2012-05-16 12:20:29 följande:
    Är det samma person som startar alla dessa trådar?

Ja, hela och rena kläder kan man ha, men sen så får väl folk göra som dom vill. För min del känns det oerhört patetiskt att klä upp mig och mon familj för att någon skulle tänka "åh vilken fin familj". Eh, vem tänker så? Jag tänker snarare "där är en okänd människa jag skiter i, där är en annan okänd människa jag skiter i och där är en hel familj okända människor jag skiter i". Liksom, är man helt säker i sitt förhållande och är säker på sina känslor så börjar inte nån part snegla på andra personer för att ens partner har mjukiskläder eller inte sminkat sig.
    jag har inte startat en tråd i detta ämnet tidigare.

men jag tror att många män som vänder blicken är såna som har kvinnor som till en början var väldigt måna om sitt utseénde men sen har slappat till sig 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-16 12:19:12 följande:
    Färga håret regelbunder är väl bra, lite vardagssmink ( man behöver ju inte spackla över ansiktet)
    gympadojor är väl heller inte fel , bara dom är hela och rena.
    Ser ofta slitna fläckiga dojor där det börjar gå hål vid tårna eller hälen.
    Och om mina gympadojor skulle börja se lite slitna och smutsiga ut, varför skulle det störa dig om det inte stör mig? Skor är inga prydnader, de är till för att gå i i ur och skur och de blir smutsiga och slitna. Varför stör det dig? Visst, jag tycker att man ska byta innan det börjar gå hål, men jag har mer respekt för folk som faktiskt sliter ut sina grejer än folk som köper nytt så fort det kommer minsta lilla defekt på någonting.
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??