• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Meowth skrev 2012-05-17 15:47:30 följande:
    Jag har inte duschat på tre dagar

Sluta nu, vad är din ursäkt?
  • Anonym
    Meowth skrev 2012-05-17 15:47:30 följande:
    Jag har inte duschat på tre dagar
    inte jag heller...ingen idé att torka ut huden om man inte svettats eller smutsat ned sig liksom... inte bra för de naturliga fettcellerna i huden att hålla på o duscha o parfymera sig allt för mycket..
  • Anonym
    Meowth skrev 2012-05-17 16:22:38 följande:
    Precis Jag blir galet torr om jag inte låter huden få semester och varför inte när jag mest är hemma på byn.
    jag kan inte duscha varje dag....fick uppsöka läkare i tonåren eftersom jag fick klåda och exem orsak var att jag duschade för mycket.. 2-3 ggr/dag pga träningar och ....att man var tonåring och försökte smälta in i något slags ideal att vara snygg och sexig...nu rycker jag mest på axlarna ...ibland luktar jag illa men om jag är ensam hemma spelar ju det ingen roll haha...

Och mannen och jag tänker lika om det där, kostar ju pengar att duscha också om man bor i hus och betalar uppvärmning av vatten själv.. jag tvättar av mig lite varje morgon med vatten i ansiktet och lite vatten och tvål på valda ställen (utom underlivet, där är tvål bannlyst så klart) och det har funkat hittills.. jag är ju också 40 och har aldrig fått några klagomål
  • Anonym
    Meowth skrev 2012-05-17 16:32:45 följande:
    Jag har haft samma problem och får snabbt torr hud fortfarande.
    Eksem som barn och i tonåren blossade allt upp igen när jag var för noga med hygienen gick det åt skogen på nytt. Jag skulle duscha så fort jag blivit lite för varm. Galet och ansiktet mådde inte bra av smink hela tiden så jag fick eksem där också.
    Huden måste få andas...jag går till hudterapeut ganska ofta för behandling.. är ju så jäkla skönt att få massage i ansiktet och hon berättar att det dagligen kommer in tjejer 20-50 år som är sååå förstörda i huden för att de sminkar sig varje dag, det är inte bra för huden. Hon själv hade bara vanlig lotion och lite mascara på men hon sa att på helger om hon inte ska bort så skippar hon mascaran också för ögonens skull...
    Huden åldras så extremt fort om man kladdar på massa skit och det finns inga undermedel eller krämer som ger tillbaka åren som kosmetika faktiskt tar ifrån en, då blir det ju bara en ond cirkel där man kletar på mer o mer...
  • Anonym
    Anonym (JOBBIGT) skrev 2012-05-17 16:48:17 följande:
    Sen när man blir så utseendefixerad så de går över gränsen??!?

jag t.ex är så utseendefixerad att jag avbokar alla ultraljud alla prov och shit för min graviditet pga att det kanske regnar så mitt hår förstörs, eller att jag helt enkelt mår så dåligt att sminket rinner pga alla tårar..

SÅ JÄVLA SJÄLVISK KAN MAN BLI,. kan man inte bara få vara sig själv inte behöva sminka sig eller klä sig fint (horigt)?!?!?! utan att folk kollar........

folk kollar om man är ful också so what,..........

min mamma klädde alltid upp mig när ja var liten... så nu har jag så jävla mycket och leva upp till, måste alltid vara fin och göra alla till lagsssssssss.... vill bara kunna njuta av att vara sig själv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Klär du dig sexigt då??? Det räcker långt
  • Anonym
    asta66 skrev 2012-05-17 17:15:55 följande:
    Och en del av oss är lite mer avslappnade att vi inte behöver full make-up för att köpa middagsmat.
    nä precis.. jag har aldrig sminkat mig för att åka o handla bara liksom... sminkar mig inte ens på jobbet varje dag och jag träffar ju människor dagligen i arbetet...
  • Anonym
    Ely skrev 2012-05-17 17:18:54 följande:
    dubbelmoral på 90% av inläggen..

Vackrare utan spackel, skrattar åt fake brudar, äckligt med lösnaglar osv.

varför upprörs ni när ni ändå hackar på oss som är tvärtemot och gillar "spackel", lösnaglar osv  ?

Tycker du det är viktigt med en bra sexappeal?
  • Anonym
    Anonym (Jenna) skrev 2012-05-17 19:17:04 följande:
    Jag håller med dig til viss del TS!

Folk i allmänhet ser väldigt slafsiga ut, och männen stirrar när fruarna inte ser.Hur tråkigt är inte det för dem?
    Men däremot tycker jag inte att man behöver gå All in varje dag med superstylat hår, fixade naglar, jättemycket smink osv. Kan räcka långt med välvårdat vackert hår, mascara, lite rouge och läppglans.

Med enkla små medel kan man höja både attraktionskraften och självförtroendet ett par snäpp.     
    fast.. jag HAR väldigt gott självförtroende trots att jag inte har läppglans och rouge... det behövs liksom inte.. mitt hår är rufsigt.. oftast uppsatt i svans eller knut....och män jag har träffat ser mig som attraktiv.

Sen kan jag säga, som har mestadels manliga vänner.. att blckarna de ger er stylade brudar inte alltid är så positiva... JAG tycker iaf att det skulle vara mindre roligt att vara någons runkobjekt.. eller karlar kommenterar mina bröst eller min rumpa öppet... för det gör dem när ni inte hör... eller vad sägs om följande kommentarer som mina manliga vänner fällt

-Kolla in bruden.. hon måste vara jugge eller arab med det sminket.. fatta att få sätta på den i röven, hon säger nog inte nej?

-Ja men fy fan vilken jävla kåting,... klart hon är kåt när hon klär sig så..

Jag säger inte att det är rätt.. men tyvärr brudar.. .så är kommentarerna som fälls ofta åt det hållet...

SJälv har jag precis som någon tidigare i tråden fått höra när jag kommer nyvaken, rufsigt hår och i mysbyxor med hunden att "fy fan va sexig du är.... din man är lycklig med dig va?"

eller den härligaste komplimangen jag fått var av en studiekamrat "jag blir fan kåt på din intelligens, får man säga så, en tjej som vet vad hon snackar om... det är fan inte vanligt" ha ha.... lite synd om de andra tjejerna i vår arbetsgrupp dock
  • Anonym

Jag får lite tankar på den mamman som solade sin unge i solarium så hon fick brännskador när jag läser här...

Vackert? Knappast!! Misshandet snarast!

Jag hoppas innerligt att alla ni (TS och andra med samma normer) inte försöker pränta in de där sakerna i huvudet på era barn... Jag tycker det ska vara en rättighet för små att växa upp och vara vackra så som de är - även om de är lite söliga eller så. Min unge får följa med in på affären även om hon suttit i en sandlåda innan eller ätit glass med hela kroppen och allt inte gick att torka av, jag skäms aldrig för mitt barn och jag baxar inte med mig 17 ombyten bara för att vi ska slinka in på maxi och köpa middag...

Min största fasa är att min dotter ska få en förebild i livet som er och komma till mig när hon är i nedre tonåren och tycka att hon är tjock, har för små bröst eller liknande. 

• Anonym

Fördelen för mig som kille är att ifall jag kan tänka mig er fula tjejer så får jag större chans att doppa eftersom ni är många

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??