• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag tycker att jag sällan ser påfallande ofixade personer. Bor i sthlms innerstad och jobbar i en fjärrförort/halvlandet. Folk ser inte ut på samma sätt där jag bor som där jag jobbar, så mycket är säkert, men nog sjutton är folk fixade. 

Sedan har ju en del ful eller tråkig elller smaklös stil, men det är ju en annan sak.

hade tex en kompis som kommenterade min "ofixade tjej". men min tjej ägnade sinnessjukt mycket energi att lägga sin  frisyr rätt, ha rätt sorts  kläder, skor osv i en speciell stil. Det var bara det att min kompis aldrig skulle gå ut i såna kläder min tjej valde med sådan omsorg - för henne var det såna kläder som man har i nödfall bara för att allt annat är i tvätten. Dvs hon fattade inte vad de kostat att se ,i hennes ögon, så obrydd ut o msitt utseende, alla de där kläderna kostade i själva verket multum.

Och min syster har en mysdress som kostat 2300 kr. Vet inte m hon går ut i den men ändå, den är valdmed omsorg.  

• Anonym

De som alltid är fixade på mitt jobb är alltid fixade och man ser knappt skillnad om de ska på fest, vilket blir tråkigt! Jag är till vardagen ganska trist och grå, min man tycker jag är gullig. Sen på fest kan jag fixa till mig och wow, då kollar alla på mig och glömmer snabbt de där som alltid är fixade och då får jag min egokick, jag behöver inte få bekräftelse varje dag.

• Anonym

Jag personligen tycker att kvinnor som ser ut som dig är sjukt av-tändande! Och många av mina killkompisar tycker samma sak Vi är i åldern 20-30. Där finns inget vackrare än en kvinna som är naturligt vacker. ALLA dagar i veckan! 

• Anonym
    Verea skrev 2012-05-16 18:38:03 följande:
    Oh, en tråd till där en osäker blivande tant måste få bekräftelse för sitt vackra utseende. Synd bara att insidan är så ful. 

Sköt dig själv och skit i andra tänker jag spontant. 
    Jag sminkar mig varje dag, fixar håret och naglarna osv. men viktigast för mig är att vårda min insida. Att uppskatta människor inte för hur de ser ut utan för vad de bidrar med på olika sätt.  

Mitt barn blir både duschat och påklätt varje dag men jag uppmuntrar dem att tänka mer på omtanken om andra än hur de ser ut.

Och det viktigaste av alt, jag delar inte in familjer i fina eller fula utan trevliga och otrevliga.

Så är jag.

kallar inte 28 för tant
  • Anonym

Jag bryr mig hur jag ser ut. Men jag bryr mig inte om hur du tycker att jag ska se ut.

• Anonym
    AnooYoo skrev 2012-05-16 18:50:38 följande:
    Tant är inte en ålder. Det är en livsstil. Bland annat ingår för mycket solbränna, för mycket smink och för uppklätt i vardagliga situationer. Tänk Nancy Reagan. 
  • Anonym

Du kan inte ha så mycket innehåll i ditt liv om du måste lägga tid på hur andra människor ser ut, huruvida dina kompisars män??? (kompisar?) kollar på dig istället för på dem.

Lägg den tiden på någonting mer givande istället för att fundera kring andra människors val istället.

• Anonym

Men TS, det är väl bara bra att alla andra ser så risiga ut jämfört med dig så att du kan få all den där uppmärksamheten som verkar vara så viktig för dig? Om vi andra också började fixa oss lika mycket som du kanske ingen skulle kolla på dig längre  och - ve och fasa- din man kanske skulle kolla på andra.

Likaså med er fina familj, hur ska ni sticka ut ur mängden om alla andra rycker upp sig?

Och varför är detta så viktigt för dig? Kan du inte bara göra det för din egen skulle om du mår bra av det?

• Anonym

Själv är jag alltid hel och ren och känner inte alls igen din beskrivning om slafsiga kläder med hål i... Däremot sminkar jag mig nästan aldrig och gör inget speciellt med håret heller. Anledningen till detta är för att jag trivs bäst som jag är :) Jag tycker jag är vacker och det gör min fästman också! Jag har alltid varit på det här sättet så det kommer knappast som någon överraskning för hans del. Och att han skulle titta på andra uppsnofsade tjejer är knappast troligt.. Vi brukar däremot skratta lite grann åt dem tillsammans :)

• Anonym

Min man har varit med mig om en helvetesförlossning på 32 h som slutade med sugklocka. Om han hade varit tillsammans med mig för mitt utseendes skull kan jag garantera att han hade gått ut från förlossningen där och då och inte kommit tillbaka.

Skämt åsido. Jag och min man har varit tillsammans i nästan 15 år. Jag har aldrig varit någon som sminkar mig till vardags. Kanske sker det ett par, tre gånger per år när det händer något speciellt.
    Min man har sett mig gråta, kräkas, skratta och allting under våra år tillsammans och han älskar mig ändå.

Jag tycker att det är helt ok att sminka sig hur mycket man vill när man känner för det, men jag tycker att det låter konstigt att man går och lägger sig med smink på om man har ett förhållande sedan 5 år tillbaka. Är du rädd att du ska bli lämnad om din man ser dig utan smink?

Är du rädd att visa dina sanna känslor också, så att han inte ska lämna dig? Bygger ert förhållande/ er familj bara på en vacker yta?

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??