Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?

Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-06-14 08:52:05 följande:
    Toboas var så snäll att citera ett helt kapitel som motsäger ditt påstående, läs den sista versen:

[109:6] Ni har er tro - och jag har min tro!
    Du och oOHalalOo ska ha all heder för det ni står för här och det ska ingenting annat än lysas upp och hyllas!

Ni behöver verkligen inte bry er om en uppenbarligen arg och förvirrad pöbel som inte klarar av att förstå sådana enkla saker - kom ihåg att långt många fler läser det som ni skriver än de som yttrar sig.

Respekt åt er och respekt för det ni står för här och som har hämtats direkt ur er tro!
  • Digestive
    Toboas skrev 2012-06-14 19:42:20 följande:
    1) Det skulle kunna stå "Ni som tror på andra gudar" eller "Ni som inte funnit tron" eller "Ni som inte är muslimer".

2) De flesta av oss vänder oss nog mest emot cherry-picking när det gäller vad koranen säger.

3) Du ska inte försöka tolka allt du läser eftersom du uppenbarligen hamnar fel så lätt.
    1.) Same, same but different.

2.) Du förstår verkligen inte att den här "cherry-picking":en går gängse med dina egna önskemål om tolerans och vad du själv anser dig stå för. Istället för att stimulera sådan tolerans, där den i högsta grad kan behövas, så försöker du istället aktivt dementera möjligheten till den.

3.) Ok. 
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-14 16:54:15 följande:
    Men vaaaaad?

Talk to me.
    Det hör ju enbart till en god sak att vederbörande muslimer tolkar som de gör - varför jag hellre ser att saken uppmuntras och lyfts upp så att det når offentlig yta, snarare än att tolkningen diskvalificeras utav utomstående (i ett ämne som tro och när den som tror har uttryckt inget mindre än sin specifika tro).

Tolkningsutrymmet för goda tankar ska sträcka sig kors och tvärs över hela universum. Blir en apelsin till ett päron och slutligen till en helikopter i andras ögon eller om ett gott ord lyft fram medan spaltmeter av ont ignoreras - så har det helt enkelt ingen betydelse.

Jag har själv fört massiv kritik som berör religion och vet allt om att sådant här lätt kan gå förbi en, då man helt enkelt befinner sig i ett kritiskt tanketillstånd jämte det man kritiserar.

Har jag missat någonting så säg gärna till. Har en fantastisk huvudvärk idag som verkligen stör mitt fokus.

• Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-14 20:37:27 följande:
    Håller absolut inte med, enligt det resomanget uppmuntrar du godtycklighet. Det hela är ytterst enkelt- skall hänsyn tas till kontexten i vissa fall så skall den tas i samtliga fall, inte endast då det gynnar muslimens aktuella poäng.
    Vidare har muslimer inget som helst tolkningsföreträde att läsa koranverser, det går bra för alla som är läskunniga (vilket inte helt utan ironi utesluter en hel del muslimer för att inte tala om the one and only Mohammed) ;)

Äh tror du fattar vad jag menar, ganska exakt.

Jobbigt med huvudvärk, samma här faktiskt.      
    Nej, jag uppmuntrar utveckling åt ett håll som gynnar mänskligheten. Hehe, som om godtycklighet och religion inte skulle gå hand i hand. Flört Aja, mer allvarligt talat, det handlar om att skapa en god utveckling och i förhållande till det så ter sig väldigt mycket trivialt - och om saker inte får tolkas godtyckligt (helt enkelt fritt) så kan inte utveckling ske.

Angående analfabetism så finns det inget och har aldrig funnits något problem med att hantera religion med en rakt igenom shamansk inställning. Problemet ligger snarare när den inställningen mer eller mindre förbjuds eller hålls tillbaka (då även det håller tillbaka utvecklingen - för såväl analfabeter som läskunniga).

Ja, alltså vädret skiftar fram och till baka i tryck så att man får fnatt. Iallafall här gör vädret det.
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-14 21:30:54 följande:
    I see, den agendan är ju jättefin och jag tycker verkligen det. Men jag troooor du giver våra älskade fundisar för mycket cred där :)
    Ah, touché. Så sant Solig Fan ibland är du rätt på.
    Grejen är att det bara fungerar om samma tänk och välvilja erbjuds från det andra hållet, det religiösas håll. Det tror jag inte sker, rent allmänt, utan det blir bara till synes väldigt godtyckligt och så den där körsbärsplockningen du vet.

Men jag ska inte snacka alltför mycket scheisse här, jag uppskattar helt klart tanken bakom detta, även om jag tvivlar på dess effekt så att säga.

Yes, min skalle har varit i bitar i snart två veckor på grund av det urkajkade vädret, så I feel you, det är inte rååligt. Undrar hur gud tänkte här.     
    Jag ser det som många bäckar små. Om kriteriet för att få creds vore att presentera perfektion eller en komplett helhet av godhet så vore det omänskliga kriterier.

"Ah, touché. Så sant Solig Fan ibland är du rätt på."

Ah, man får inte heller glömma att dessa texter uppstod under tidsperioder där människan hade ett lika utvecklat språk för att hantera det "oförklarliga" på som vi idag har inom exempelvis matematiken. Vi pratar om högst esoteriska verk som kan tolkas i väldigt många lager beroende på förkunskapen. Man kan även fråga sig om så kallade efterkonstruktioner faktiskt inte ger texterna i sig ytterligare meningsfullhet - för texterna bidrog ändå till tankarna som gjorde efterkonstruktionen möjlig (om då efterkonstruktionen hade med texten i sig att göra och inte hörrör till att anpassa dem efter ny exempelvis forskningsrön på andra håll).

"Grejen är att det bara fungerar om samma tänk och välvilja erbjuds från det andra hållet, det religiösas håll. Det tror jag inte sker, rent allmänt, utan det blir bara till synes väldigt godtyckligt och så den där körsbärsplockningen du vet."

Precis, därför anser jag att de som helt enkelt har råd med utrymme för godtycklighet bör dela med sig av ett sådant utrymme snarare än att attackera offren för ett litet utrymme. Bjuda upp dem till dans om så vill och samtidigt erbjuda ett stabilt fotfäste genom sin egen välvilja (lite som att här får du resonera som du vill och sedimenteras inte fast i epiteteter). Effekten kommer aldrig att uppstå lika fort som att helt enkelt bomba fram exempelvis demokrati - men vår historiskt bestående samt stabila utveckling har faktiskt stimulerats fram på det här viset (vi svarar helt enkelt mer positivt på stimulans och mer negativt på attack). Jag formulerar mig inget vidare här men jag hoppas att du får ut vad jag menar.

Ja, det har mer eller mindre varit det samma för mig under de senaste veckorna. Vilket som så får Han gärna bestämma sig, hehe. 
  • Digestive
    Trekk skrev 2012-06-15 11:08:52 följande:
    Menar du att den versen inte gäller längre med andra ord? Att evigheten så att säga gått ur Allahs eviga lagar?

Jaha du försöker med det kortet du? Som om det på något vis skulle fria islamistisk terror från alla skuld.
    Som om 9/11 attacken och den i London nu helt plötsligt är legitim.

Dessutom är inte USA där i religionens namn utan för att säkra "sin" olja medelst stöld samt random världspoliserande och för att skydda sin vasallstat Israel.

[...]
    M C skrev 2012-06-15 14:06:43 följande:
    Säg en av oss som tycker att USA gjorde rätt. Säg en.

Du förstår, två fel gör inte ett rätt. Det är precis lika illa att kriga för att man vill ha mer pengar eller makt (jag har kritiserat US så många gånger förut, men det blir aldrig några diskussioner kring det, go figure.)
    .   
    Hon pekade på det faktum att sådana former av gärningar inte återfinns inom statistiken för terrorism (där de hör hemma) och att bilden över global terrorism därmed blir väldigt orättvis. Inte svårare än så.

Hur ni lyckas få in någon form av rättfärdigade i det hela och vad har eran egen inställning med saken att göra överhuvudtaget? Ibland diskuterar ni lika tragiskt som åsnan Ior bygger hus.
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-15 10:16:17 följande:
    Jag älskar verkligen din förmåga att flumma iväg i ordfekalier, Digestive. Inte många har denna gåva, och jag menar det verkligen straight from the heart. Kyss
    Men jag förstår iallafall din tankegång nu, och trots att jag inte direkt gillar den eller skulle välja den själv så ger jag den en tumme upp för gott mod.

Idag är det tydligen ingen huvudvärd här, inte än, GOD BLESS!    
    Prova själv att författa utan absoluta begrepp som exempelvis "är" och "vara". Flört En dålig dag så blir det mest styckvis med ordsallad kring saker som kunde förklaras konkret med bara ett par meningar, de bättre dagarna så får man till det och människor förstår ens faktiska syn på världen snarare än accepterar befängda anspråk på verkligheten. Den grad utav självhypnos som man själv slipper, när man mer och mer lyckas bemästrar sin egen semantik, öppnar dörrar till en helt annan form av objektivitet än att enbart sitta och anse sig objektiv för att man besitter en bred kunskapsbank som bjuder på fler än ett perspektiv - för att inte tala om den semantiska hypnos som andra människor slipper utsättas för, när jag har valt att författa som jag gör.

Inte minst så blir man glad över resultatet som ibland visar sig i svaren man får och när man ibland kan se hur ens semantik ger en effekt i sig (även om svaren i sig inte håller med i sakfrågan). Den som gör sig medveten om detaljer kan se hur många faktiskt löser upp självhypnos genom att enbart diskutera med mig, ibland kan resultatet bli helt häpnadsväckande och ibland så reviderar människan om hela substansen bakom sin föreställning och lyckas klä den med beskrivningar istället för anspråk och på ett sätt som ger deras föreställningar mer styrka och substans än tidigare (och då känner jag att jag i mångt och mycket har lyckats själv - även om åsikterna går isär som sådana).

För att ge dig lite förståelse bakom mina tendenser att flumma iväg.

"Men jag förstår iallafall din tankegång nu, och trots att jag inte direkt gillar den eller skulle välja den själv så ger jag den en tumme upp för gott mod."

Det finns såklart mer till mina tankegångar än vad jag lyckades presentera tidigare här. inte för att det behöver betyda att du skulle hålla med i mer men jag skriver inte mycket utan en solid tanke och mening bakom och den underliggande orsaken behöver inte grundas i något uppenbart överhuvudtaget.

Ja, hur härligt som helst att slippa huvudvärk idag! Det känns dock som att något fortfarande ligger kvar och småömmar även om det inte uttrycker sig i smärta. Aja, man får väl hoppas att vädret har blivit stadigare nu. 

• Digestive
    Trekk skrev 2012-06-15 18:48:14 följande:
    Nej, de faller under krigsstatistiken där de hör hemma. Terrorism är som sagt var utbrytarceller som krigar utan statligt mandat. ETA krigar, de tamilska tigrarna krigar, nynazister krigar, men inte för något lands räkning utan sin egna cause. För den som dödas är det likgiltigt men det är en enormt stor skillnad på en våldshandling som backas av en hel nation och en som bara fördöms av samma nation.

Ingen är för övrigt pro amerika här och om du vill starta en tråd om hur dumma USA är kommer vi alla joina dig i en lång grupprunksringdans ad infinitum där vi spyr galla över Bushregimens brott mot mänskligheten och all skit de gjorde/gör världen över.

Hur understår du dig att påstå att vi rättfärdigar detta?! Fy på dig Digestive, så säger man fan inte! Inte okej alltså. Inte okej alls. Får en "även du min Brutus" känsla av ditt inlägg Rynkar på näsan

Frågan är väl snarare varför du och Halal inte bryr er det minsta om kvinnor som för batterisyra i ansiktet, den indonesiske man som får fängelse för att ha förnekat att Allah är stor på facebook
    det faktum att det inte är okej att kräva att de tre små grisarna förbjuds och att hundar inte får vistas i hela städer så som har skett i Haag. Att ni inte bryr er om de kvinnor som i vårt egna land och på vår vakt förtrycks av denna teokratis doktriner bakom vinklade persienner i betongförorter. Du känner förmodligen inte någon av dem personligen, men de är fler än du tror. Nej jag talar inte om de som blivit mördade utan om de 1000 andra som inte blev det men ändå lever i ett helvete,
    Jag undrar hur du kan vara likgiltig inför att kvinnor idag i Afghanistan sitter fängslade för "äktenskapsbrottet" att ha blivit våldtagen. Jag förstår inte hur du totalt kan sakna intresse för att hjälpa dina medmänniskor att lyfta detta teokratiska ok från axlarna och kanske, KANSKE få reda på hur tingen i världen egentligen är förskaffade och vila andra sätt att leva på som finns.

Hur har du mage att dra upp USAs dumheter för att sudda ut islams dumheter? Var i ligger logiken i det? Hur gör två fel ett rätt?

Du måste ha levt så förbannat skyddat. Jag har levt med muslimer och med hinduer och katoliker och buddhuster och det var enorma skillnader mellan hur de påverkades av sina doktriner och islam och hinduismen innehöll mycket kvinnofientliga attityder som jag bevittnade på många tråkiga sätt och det jag såg var inte ens toppen av en snöflinga på ett gigantiskt isberg.

Det som gör mig så förbannad är ditt kalla avfärdande av islams alla skadliga effekter och ditt blinda försvar av islam. 
    Hur kan du tro att islam är harmlöst? Hur kan du tro att religiösa doktriner är harmlösa? Hur kan du inte anse att kvinnlig emanicipation och öppen, allmän folkutbildning enligt vetenskaplig epistemisk modell är den väg som kan vända på steken för många fattiga länder där befolkningen lever fångade i ofrivillig okunskap om hur mycket bättre saker och ting potentiellt kan bli?

Varför är de så viktigt för dig att alla ideer, doktriner, tankesätt och världsbilder är precis jämlika i de resultat de producerar?
    Det handlar om att förstå oOHalalOo:s perspektiv (inte att nödvändigtvis hålla med det) och hon förklarar att resultatet av våldsaktionerna världen över uppfattas ojämnt på grund av dessa rubriceringar, då människor stirrar sig blinda på rubriken terrorism och vad den innehåller.

Jag har varken uppfattat någon som pro-amerikan eller menat på att någon av er skulle ha en sådan ställning.

Har aldrig påstått att ni rättfärdigar någonting - utan jag pratar om det här..

"Jaha du försöker med det kortet du? Som om det på något vis skulle fria islamistisk terror från alla skuld.
    Som om 9/11 attacken och den i London nu helt plötsligt är legitim."

..där du menar att oOHalalOo försöker rättfärdiga någonting.

Med andra ord: "Hur understår du dig att påstå att hon rättfärdigar detta?! Fy på dig Trekk, så säger man fan inte! Inte okej alltså. Inte okej alls."

Jag har som 80-tallist växt upp i den stadsdel som under större delen av 80- samt 90-talet var Sveriges mest invandrartätaste och som ligger i den stad som vi idag har 2 offentliga moskéer i om 50 000 människor (jämför med Göteborg som har 3 offentliga moskéer om 500 000 människor). Min uppväxt har med andra ord inte varit "skyddad" för ämnesrelaterande fenomen på något vis.

"Det som gör mig så förbannad är ditt kalla avfärdande av islams alla skadliga effekter och ditt blinda försvar av islam. Hur kan du tro att islam är harmlöst? Hur kan du tro att religiösa doktriner är harmlösa? Hur kan du inte anse att kvinnlig emanicipation och öppen, allmän folkutbildning enligt vetenskaplig epistemisk modell är den väg som kan vända på steken för många fattiga länder där befolkningen lever fångade i ofrivillig okunskap om hur mycket bättre saker och ting potentiellt kan bli?"

Har aldrig påstått något sådant och dina fantastiska frågor visar upp tydligt att du inte förstår mycket av min diskussion. Jag försvarar individen och religion som blott ett medel att nå upplysning genom - resten tolkar du så vackert in på egen hand.

Vill du fortsätta att fördumma dig själv, min Brutus? Diskussionsnivåer lika tragiska som åsnan Ior bygger hus, var det.

• Digestive
    Toboas skrev 2012-06-15 18:37:50 följande:
    Du menar sådär som antalet cancerfall inte räknas in i kategorin självmord?
    Det blev dumt formulerat i ren förvirring.
  • Digestive
    Trekk skrev 2012-06-15 20:58:39 följande:
    Halal har förvisso i en annan tråd gjort tydligare avbön från islamistiskt våld, men att börja dra upp vad andra gör så fort kritik riktas som islam och inte bemöta kritiken är frustrerande för den som vill ha svar på frågor.

Halal försöker inte rättfärdiga terrorister, däremot banalisera deras roll in the big picture.

"Med andra ord: "Hur understår du dig att påstå att hon rättfärdigar detta?! Fy på dig Trekk, så säger man fan inte! Inte okej alltså. Inte okej alls.""

Öh? wut?

Jag borde varit tydligare med att jag inte menade här i Sverige där islams inflytande är obefintligt men sak samma, du såg säkerligen en del av konsekvenserna av en totalitär religion då antar jag?

>Har aldrig påstått något sådant och dina fantastiska frågor visar upp tydligt att du inte förstår mycket av min diskussion. Jag försvarar individen och religion som blott ett medel att nå upplysning genom - resten tolkar du så vackert in på egen hand.

Jag har inte sett dig göra mycket annat än att tokförsvara religion hittills. Möjligt att du sett det ur ett individperspektiv vilket ändra det hela då jag talar om ideer och doktriner och inte kritiserar människorna som drabbats av det hela så att säga.

Du säger att religion är ett medel att nå upplysning genom, men du tar ingen hänsyn till dess konsekvenser. Lite som att du sitter här och försvarar drogmissbruk med att många missbrukare tycker om att ta sina droger.

>Vill du fortsätta att fördumma dig själv, min Brutus? Diskussionsnivåer lika tragiska som åsnan Ior bygger hus, var det. 

Åsnan Iors hus? Nu är du obarmhärtig! Kritik och dissar av denna magnitud kan inte bemötas av en vanlig dödlig Gråter
    Men sure, vi kan vandra in i ad hominem land om du så vill. Dessa gossar har sett dina inlägg och de ser inte på dig med blida ögon.
    Hur i hela fridens namn kan det ses som att inte ta hänsyn till "the big picture" när man besvarar en fråga som "- Varför utgör islamrelaterad terrorism så gott som all form av terrorism i modern tid?" med att klargöra att våldsaktioner hade generellt sett sett väldigt annorlunda ut (mer jämt fördelade) om man inte delade upp dem i olika kategorier? Man kan helt enkelt upplysa frågeställaren om att Islam inte utgör en egen nation och därmed peka på det skeva när någon lägger exklusiv vikt på en sådan fråga; i en värld där oskyldiga människor dör till höger och vänster av alla möjliga våldsaktioner som inte har med Islam att göra överhuvudaget. oOHalalOo valde enbart att förklara det skeva annorlunda.

Du skriver att hon tvingas försvara terrorismen; ser du inget samband överhuvudtaget mellan att försvara och på att rättfärdiga? Ge mig ett exempel på när någon ideellt och direkt försvarar X utan att på något vis rättfärdiga X.

Du skriver att hon skulle göra 9/11 och londonattackerna legitima genom sin diskussion; ser du inget samband överhuvudtaget på att legitimera något och på att rättfärdiga något? Ge mig ett exempel på hur X kan ses som legitimerat men samtidigt inte rättfärdigt.

Du skriver att hon skulle fria islamisk terror ifrån all skuld; ser du inget samband överhuvudtaget mellan att befria någonting ifrån all skuld och på att rättfärdiga något? Ge mig ett exempel på när man befriar X ifrån all skuld men samtidigt inte rättfärdigar X.

Självklart såg jag olyckliga och religiöst bundna fenomen under min uppväxt.

"Du säger att religion är ett medel att nå upplysning genom, men du tar ingen hänsyn till dess konsekvenser. Lite som att du sitter här och försvarar drogmissbruk med att många missbrukare tycker om att ta sina droger."

Självklart tar jag hänsyn till dess konsekvenser vid urspårning. En väg mot upplysning ska inte påverka andra än en själv överhuvudtaget. Jag tror inte på ett så kallat förbudssamhälle där saker ska förbjudas eller avvecklas helt för att vissa (eller när när majoriteten) inte klarar av hantera saken i fråga - utan jag tror på en utveckling som lär människor att hantera saker. Jag tror helt enkelt på mänsklig utveckling.
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-15 23:11:44 följande:
    Tjo!

Jaha ja, men ordsallad gillar vi och vi delar kärlek till flum, kan knappast bli bättre.  
    Oroa dig inte, jag håller nästan aldrig med dig i sak ;) 

Vet ej om jag har något att tillägga detta, det känns lite som ett helt eget topic, kanske vore rätt intressant iofs, en av anledningarna till att FL är ett bra tidsfördriv är just för att man erbjuds en väldigt bred sorts interaktion och det som lockar är förstås olikheterna hos människor och deras reaktioner. Jag fullkomligen äter folks reaktioner här.  

Naaah ingen huvudig värkis idag, MashaAllah!      
    Ne, var kanske inte så mycket att ge respons på som sagt. Glad

Haha, känner igen mig i din bild av familjeliv.

Ja, någon ansvarig borde vi leta upp och tacka för detta.
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-15 23:28:19 följande:
    Kanske Allah (kuckelikuu)? Tungan ute
    Jag tror faktiskt att Amatullah och Trekk ansvarar helt och hållet för vädret - så vi kanske borde passa på att tacka dem nu och börja förbereda kommande klagovisor inför nästa passande tillfälle.
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-16 00:43:50 följande:
    Gud vad underbart om detta vore sant. Skulle nästan behöva knäböja då.
    Det går alltid att finna en god anledning till att knäböja!

Vi får nog försöka behärska oss lite innan en moderator dyker upp och piskar vett i oss - och det vill vi ju inte.

• Digestive
    Trekk skrev 2012-06-16 01:50:05 följande:
    > i en värld där oskyldiga människor dör till höger och vänster av alla möjliga våldsaktioner som inte har med Islam att göra överhuvudaget. 

Islam är fredens religon! Case closed! 

>oOHalalOo valde enbart att förklara det skeva annorlunda.

Förlåt Halal och förlåt oskyldiga islam Rynkar på näsan Måste uppenbarligen jobba på mig själv, du är 1000 gånger godare än mig Rynkar på näsan

> Ge mig ett exempel på hur X kan ses som legitimerat men samtidigt inte rättfärdig

Exempel:

A: - Du borde sluta röka, man får cancer av det!
    B: - Äh, man får cancer av allt nu för tiden!

B påstår inte att man inte får cancer av rökning, men avfärdar det med att andra saker med framkallar cancer.

>Självklart såg jag olyckliga och religiöst bundna fenomen under min uppväxt.

Vill inte förminska det på något vis, men jag tycker det är märkligt att du inte blir mer upprörd över stolligheterna om du förstår vad jag menar.

> En väg mot upplysning ska inte påverka andra än en själv överhuvudtaget.

Detta är idealet och absolut möjligt, men ytterst ytterst sällan med organiserad totalitär monoteism.

>Jag tror inte på ett så kallat förbudssamhälle där saker ska förbjudas eller avvecklas helt för att vissa (eller när när majoriteten) inte klarar av hantera saken i fråga  

Det är jag dock, en skillnad mellan oss antar jag. Jag är emot fri tillgång till vapen etc av den anledningen.

>utan jag tror på en utveckling som lär människor att hantera saker.

Jag med, men först när vi är där så att säga

>Jag tror helt enkelt på mänsklig utveckling.

Agreed.

Varför kallar du mig inte för Ior längre? :(
    Hoppar över det rent löjliga.

"Vill inte förminska det på något vis, men jag tycker det är märkligt att du inte blir mer upprörd över stolligheterna om du förstår vad jag menar."

Min intellektuella ställning har ingenting med min emotionella att göra.

"Detta är idealet och absolut möjligt, men ytterst ytterst sällan med organiserad totalitär monoteism."

Det kan jag hålla med om och vi går troligtvis mer isär angående metoderna som ska göra det hela mer möjligt.

"Det är jag dock, en skillnad mellan oss antar jag. Jag är emot fri tillgång till vapen etc av den anledningen."

Även jag ser gränser i saken.

"Jag med, men först när vi är där så att säga"

Håller med dig även här och antar ungefär som ovan att vi snarare går isär i hur utvecklingen ska ske.

"Varför kallar du mig inte för Ior längre? :("

Vissa saker måste man helt enkelt förtjäna och förtjäna på nytt!

• Digestive
    Trekk skrev 2012-06-16 01:57:47 följande:
    Du har hädat mot Trekk bin Kafir (min frid och mina välsignelser vare med mig)!

Jag stör förvisso över vädret, men bara i Ache-provinsen i Indonesien och endast under 1700-talet =(

Haha.. XD
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-16 02:02:54 följande:
    Ska nu anmäla ditt inlägg Flört Tror dock inte det finns någon konsekvens på FL som innefattar pisk.
    Man kan alltid prova och hoppas på det bästa! Tyst
  • Digestive
    J a d e d skrev 2012-06-16 02:18:21 följande:
    Förvånad
    Jag drar allt med dig i fallet så stäng munnen din och börja bita ihop! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Digestive
    Trekk skrev 2012-06-16 02:52:45 följande:
    > Hoppar över det rent löjliga.

Det är inte löjligt. Sarkasm indeed, men inte larv.

>Min intellektuella ställning har ingenting med min emotionella att göra.

Det har min, även om jag ofta påstår att så inte är fallet. Jag känner det samma från dig med, även om dina känslor är annorlunda från mina.

>Det kan jag hålla med om och vi går troligtvis mer isär angående metoderna som ska göra det hela mer möjligt.

Jo jag antar det, för mig har monoteistiska religioner förbrukat sitt förtroende för att förvalta mänskligt välmående.

>Även jag ser gränser i saken.

Oki, så vi har båda gränser men olika nivåer då?

>Håller med dig även här och antar ungefär som ovan att vi snarare går isär i hur utvecklingen ska ske.

Jo, jag är helt klart mer restrektiv än dig

Hårda bud angående Ior, en fin åsna men ingen arkitekt...precis som herren skapt honom 
    Jag finner inte mycket att tillägga.
Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?