Trekk skrev 2012-06-15 18:48:14 följande:
Nej, de faller under krigsstatistiken där de hör hemma. Terrorism är som sagt var utbrytarceller som krigar utan statligt mandat. ETA krigar, de tamilska tigrarna krigar, nynazister krigar, men inte för något lands räkning utan sin egna cause. För den som dödas är det likgiltigt men det är en enormt stor skillnad på en våldshandling som backas av en hel nation och en som bara fördöms av samma nation.
Ingen är för övrigt pro amerika här och om du vill starta en tråd om hur dumma USA är kommer vi alla joina dig i en lång grupprunksringdans ad infinitum där vi spyr galla över Bushregimens brott mot mänskligheten och all skit de gjorde/gör världen över.
Hur understår du dig att påstå att vi rättfärdigar detta?! Fy på dig Digestive, så säger man fan inte! Inte okej alltså. Inte okej alls. Får en "även du min Brutus" känsla av ditt inlägg
Frågan är väl snarare varför du och Halal inte bryr er det minsta om kvinnor som för batterisyra i ansiktet,
den indonesiske man som får fängelse för att ha förnekat att Allah är stor på facebook
det faktum att det inte är okej att kräva att de tre små grisarna förbjuds och att hundar inte får vistas i hela städer så som har skett i Haag. Att ni inte bryr er om de kvinnor som i vårt egna land och på vår vakt förtrycks av denna teokratis doktriner bakom vinklade persienner i betongförorter. Du känner förmodligen inte någon av dem personligen, men de är fler än du tror. Nej jag talar inte om de som blivit mördade utan om de 1000 andra som inte blev det men ändå lever i ett helvete,
Jag undrar hur du kan vara likgiltig inför att kvinnor idag i Afghanistan sitter fängslade för "äktenskapsbrottet" att ha blivit våldtagen. Jag förstår inte hur du totalt kan sakna intresse för att hjälpa dina medmänniskor att lyfta detta teokratiska ok från axlarna och kanske, KANSKE få reda på hur tingen i världen egentligen är förskaffade och vila andra sätt att leva på som finns.
Hur har du mage att dra upp USAs dumheter för att sudda ut islams dumheter? Var i ligger logiken i det? Hur gör två fel ett rätt?
Du måste ha levt så förbannat skyddat. Jag har levt med muslimer och med hinduer och katoliker och buddhuster och det var enorma skillnader mellan hur de påverkades av sina doktriner och islam och hinduismen innehöll mycket kvinnofientliga attityder som jag bevittnade på många tråkiga sätt och det jag såg var inte ens toppen av en snöflinga på ett gigantiskt isberg.
Det som gör mig så förbannad är ditt kalla avfärdande av islams alla skadliga effekter och ditt blinda försvar av islam.
Hur kan du tro att islam är harmlöst? Hur kan du tro att religiösa doktriner är harmlösa? Hur kan du inte anse att kvinnlig emanicipation och öppen, allmän folkutbildning enligt vetenskaplig epistemisk modell är den väg som kan vända på steken för många fattiga länder där befolkningen lever fångade i ofrivillig okunskap om hur mycket bättre saker och ting potentiellt kan bli?
Varför är de så viktigt för dig att alla ideer, doktriner, tankesätt och världsbilder är precis jämlika i de resultat de producerar?
Det handlar om att förstå
oOHalalOo:s perspektiv (inte att nödvändigtvis hålla med det) och hon förklarar att resultatet av våldsaktionerna världen över uppfattas ojämnt på grund av dessa rubriceringar, då människor stirrar sig blinda på rubriken terrorism och vad den innehåller.
Jag har varken uppfattat någon som pro-amerikan eller menat på att någon av er skulle ha en sådan ställning.
Har aldrig påstått att ni rättfärdigar någonting - utan jag pratar om det här..
"Jaha du försöker med det kortet du? Som om det på något vis skulle fria islamistisk terror från alla skuld.
Som om 9/11 attacken och den i London nu helt plötsligt är legitim."
..där
du menar att
oOHalalOo försöker rättfärdiga någonting.
Med andra ord: "Hur understår du dig att påstå att
hon rättfärdigar detta?! Fy på dig
Trekk, så säger man fan inte! Inte okej alltså. Inte okej alls."
Jag har som 80-tallist växt upp i den stadsdel som under större delen av 80- samt 90-talet var Sveriges mest invandrartätaste och som ligger i den stad som vi idag har 2 offentliga moskéer i om 50 000 människor (jämför med Göteborg som har 3 offentliga moskéer om 500 000 människor). Min uppväxt har med andra ord inte varit "skyddad" för ämnesrelaterande fenomen på något vis.
"Det som gör mig så förbannad är ditt kalla avfärdande av islams alla skadliga effekter och ditt blinda försvar av islam. Hur kan du tro att islam är harmlöst? Hur kan du tro att religiösa doktriner är harmlösa? Hur kan du inte anse att kvinnlig emanicipation och öppen, allmän folkutbildning enligt vetenskaplig epistemisk modell är den väg som kan vända på steken för många fattiga länder där befolkningen lever fångade i ofrivillig okunskap om hur mycket bättre saker och ting potentiellt kan bli?"
Har aldrig påstått något sådant och dina fantastiska frågor visar upp tydligt att du inte förstår mycket av min diskussion. Jag försvarar individen och religion som blott ett medel att nå upplysning genom - resten tolkar du så vackert in på egen hand.
Vill du fortsätta att fördumma dig själv, min Brutus? Diskussionsnivåer lika tragiska som åsnan Ior bygger hus, var det.