• perla2010

Mamma snopp

Oh kom just på vad Perla sa för skoj när jag hämtat henne på dagis och vi låg i sängen och läste bok. Helt ut i det blå kom det;

Mamma snopp och pekade på mitt underliv. Nej sa jag, mamma har en slida. Perla snopp sa Perla. Nej Perla har en slida, pappa har en snopp.
    Då ler hon och säger köpa! =))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 14:10
    Seriöst, snälla ni som har en massa klagomål/åsikter om huruvida min dotter vet vilket kön hon har eller hur vi tvättar henne, gör en egen tråd.

Startade denna tråd som en kul grej, inget annat.

Ni som är ute efter bråk eller diskussioner, vänd er någon annanstans.

Ni som har kul saker att dela med er om era barn, hjärtligt välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 15:57
    Såja, jag ger upp! Kan man ta bort en tråd man skapat?
  • Svar på tråden Mamma snopp
  • perla2010
    YokohamaNr2 skrev 2012-05-30 11:02:11 följande:
    För att lätta upp stämningen lite kan jag berätta vad min 5-åriga son sa till mig häromdagen. Vi är absolut inte pryda av oss men jag duschar oftast tidigast när han fortfarande sover så han brukar inte se mig naken så ofta men han kom in härom morgonen när jag stod i duschen.

Han tittade på mig lite förvånad och utbrast sen - Mamma you have a hairy bottom (skjärt)

Vi är tvåspråkiga men han pratar mest Engelska, men just snopp är några av de svenska orden som verkligen har fastnat
    Hahaha javisst är det tvåspråkiga roligt! Här är det spanska och svenska =) Än så länge tar Perla orden på det språket hon tycker är lättast som tex agua, hon säger aldrig vatten =)
  • zeppelinmamma

Ett stort grattis till skogsvitter och la lola för att ni lyckas föra in tråkiga typiska FL kommentarer i en supersöt tråd. Till TS vill jag ge ett stort tack för att du delade med dig av en rolig och söt händelse. Kram.

• perla2010
    zeppelinmamma skrev 2012-05-30 19:21:01 följande:
    Ett stort grattis till skogsvitter och la lola för att ni lyckas föra in tråkiga typiska FL kommentarer i en supersöt tråd. Till TS vill jag ge ett stort tack för att du delade med dig av en rolig och söt händelse. Kram.
    Tack så mycket!! Dom orden värmde=))

Kram
  • La Lola
    perla2010 skrev 2012-05-30 19:07:05 följande:
    Kom och hjälp mig och dö...
    Snopp är iallafall slang för penis, likaså ordet kuk.
    Men ordet snippa är i det närmaste en liknelse med en snipa, som du serverar sås ur...
    Slang? Det är ett vedertaget ord. Precis som snippa numer är......
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Tack!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • jwrh

Fy vad tråkiga vissa är. Att ni orkar.

TS vad roligt det måste vara att din lilla tjej börjar komma med lustiga små funderingar :)

• perla2010
    ingelala skrev 2012-05-30 20:31:52 följande:
    Fy vad tråkiga vissa är. Att ni orkar.

TS vad roligt det måste vara att din lilla tjej börjar komma med lustiga små funderingar :)
    Ja verkligen=) Jätte roligt! Ser framemot åren som kommer med spänd förväntan =)
  • YokohamaNr2
    Måste faktiskt hålla med här, ni har båda mycket vettiga saker att säga men just i sådana här lättsamma trådar hör det faktiskt inte hemma - tycker ni båda faktiskt ska tänka till lite på det i all välmenighet
  • Höghus

Hoppas verkligen inte du tvättar din dotters slida/Vagina TS!! Va fan ska du där inne och göra? Och på en så liten? Jag vet ingen, varken vuxen eller barn som tvättar inne i slidan. Den rengör sig själv!

• Fridayyy

Min man har ingen snopp, han har en kissrumpa (precis som vi andra).

Svar på tråden Mamma snopp