• perla2010

Mamma snopp

Oh kom just på vad Perla sa för skoj när jag hämtat henne på dagis och vi låg i sängen och läste bok. Helt ut i det blå kom det;

Mamma snopp och pekade på mitt underliv. Nej sa jag, mamma har en slida. Perla snopp sa Perla. Nej Perla har en slida, pappa har en snopp.
    Då ler hon och säger köpa! =))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 14:10
    Seriöst, snälla ni som har en massa klagomål/åsikter om huruvida min dotter vet vilket kön hon har eller hur vi tvättar henne, gör en egen tråd.

Startade denna tråd som en kul grej, inget annat.

Ni som är ute efter bråk eller diskussioner, vänd er någon annanstans.

Ni som har kul saker att dela med er om era barn, hjärtligt välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 15:57
    Såja, jag ger upp! Kan man ta bort en tråd man skapat?
  • Svar på tråden Mamma snopp
  • La Lola
    perla2010 skrev 2012-05-31 18:18:24 följande:
    Hur är det nu, kan man ta bort en tråd?
    Ja.

Om du kan ge en vettig motivering till varför du vill få den borttagen.
    Anmäl den, skriv att den är din och motivera som sagt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Höghus

Jag tänkte bara att det kunde vara bra att ge TS lite koll på läget. I all välmening alltså eftersom TS tidigare i tråden hävdat att "slida/vagina är det anatomiskt korrekta namnet på kvinnans underliv" samt att hon "tvättar sin dotters slida". Något som låter mycket märkligt. Men tydligen var detta väldigt känsligt för TS.

• perla2010
    Lumikki skrev 2012-05-31 19:08:28 följande:
    Jag tänkte bara att det kunde vara bra att ge TS lite koll på läget. I all välmening alltså eftersom TS tidigare i tråden hävdat att "slida/vagina är det anatomiskt korrekta namnet på kvinnans underliv" samt att hon "tvättar sin dotters slida". Något som låter mycket märkligt. Men tydligen var detta väldigt känsligt för TS.
    Jag hoppas innerligt inte du ska hamna som patient på mitt jobb, vi tvättar slidan innan o utanpå med desinfektionsmedel samt klorin med jämna mellanrum. Smörjes även med handsprit då detta även återfuktar. Hamnar du i respirator så ska jag göra mitt yttersta för att inte hälla ner annat än koksalt i din tub eller trach vad det nu kan vara du har.

Ja, du tänker det säkert, så jag skriver det, det är så fruktansvärt synd om patienter som hamnar i mina händer, fy bubblan.

Kan du nu istället för detta trams dela med dig av dina barns roliga saker eller ska vi fortsätta på sandlådenivån?
  • Suzén

Hahaha med högtryckstvätt så läpparna dallrar uppåt av trycket så kommer man åt dom viktiga delarna, funkar även därbak men det gäller att inte spänna skinkorna!

• Audrey

Alltså allvarligt, jag fattar inte varför det ska bli ett sånt ståhej när det gäller Ts tråd!
    Alla har olika namn till snoppar och slidor, va fan spelar det för roll vad det är för ord man använder?? Barn lär sig dom "rätta" orden till stut!

TS: Jag tycker att det va hur kul som helst det din dotter sa Glad. Min son är 3 år och han tycker att "alla mammor har stor rumpa, men killar har liten rumpa" och han frågar mycket om snoppar. Det är inte så att han inte har vetat att han har snopp, utan helt enkelt inte varit speciellt intresserad av det tills nu.

• perla2010
    Betty Ballbreaker skrev 2012-05-31 20:47:45 följande:
    Hur bär du dig åt när du tvättar slidan på utsidan?
    På utsidan använder vi flytande kväve :P
  • perla2010
    Suzén skrev 2012-05-31 20:50:43 följande:
    Hahaha med högtryckstvätt så läpparna dallrar uppåt av trycket så kommer man åt dom viktiga delarna, funkar även därbak men det gäller att inte spänna skinkorna!
    Hehehe och en sån där svamp som sitter på slangen där såpa eller vad sjutton de nu är kommer ut! Rejält med rengöringsmedel ska det vara!!
  • La Lola
    Audrey skrev 2012-05-31 20:59:05 följande:
    Alltså allvarligt, jag fattar inte varför det ska bli ett sånt ståhej när det gäller Ts tråd!
    Alla har olika namn till snoppar och slidor, va fan spelar det för roll vad det är för ord man använder?? Barn lär sig dom "rätta" orden till stut!
    Vad är de rätta orden då?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • perla2010
    Audrey skrev 2012-05-31 20:59:05 följande:

TS: Jag tycker att det va hur kul som helst det din dotter sa Glad. Min son är 3 år och han tycker att "alla mammor har stor rumpa, men killar har liten rumpa" och han frågar mycket om snoppar. Det är inte så att han inte har vetat att han har snopp, utan helt enkelt inte varit speciellt intresserad av det tills nu.
    Nä man kan ju undra. Tyckte de lillflickan sa var kul och ville höra om andras barn men tji fick jag! Nu ska jag lära mig hur man tvättar snippan :P

Hihi vilken rolig kille =) Varför insisterar dom så otroligt mycket på att ha rätt? Tex om jag säger att hunden säger voff nej då säger hon mjau och ger sig inte! Men hon är fullt medveten om att hon driver med mig!!
    Eller om hon fisigt en massa och jag börjar undra om där inte kommit mer, då säger hon bajs och flinar men inte är där något när man kollar =))))
Svar på tråden Mamma snopp