• perla2010

Mamma snopp

Oh kom just på vad Perla sa för skoj när jag hämtat henne på dagis och vi låg i sängen och läste bok. Helt ut i det blå kom det;

Mamma snopp och pekade på mitt underliv. Nej sa jag, mamma har en slida. Perla snopp sa Perla. Nej Perla har en slida, pappa har en snopp.
    Då ler hon och säger köpa! =))))

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 14:10
    Seriöst, snälla ni som har en massa klagomål/åsikter om huruvida min dotter vet vilket kön hon har eller hur vi tvättar henne, gör en egen tråd.

Startade denna tråd som en kul grej, inget annat.

Ni som är ute efter bråk eller diskussioner, vänd er någon annanstans.

Ni som har kul saker att dela med er om era barn, hjärtligt välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-31 15:57
    Såja, jag ger upp! Kan man ta bort en tråd man skapat?
  • Svar på tråden Mamma snopp
  • perla2010
    Underbar skrev 2012-05-31 22:34:54 följande:
    By the way, jätterolig kommentar din dotter hade haha.
    Och vem bryr sig om du vill kalla det slida, snippa, vagina eller något annat!
    Jag kan själv tänka mig att använda "vagina" och "penis" men samtidigt förklara att det finns flera ord för våra kön.  
    Ja, jag använder det ord som faller sig naturligt för mig, att inte heller slida är helt korrekt är en annan sak, vet i katten hur vagina skulle låta :P Hmm pratar jag allmänt säger jag underlivet faktiskt, när jag tvättar henne så säger jag; nu ska mamma tvätta dig i underlivet. För mig har det kvinnliga könet aldrig varit något fult eller tabubelagt, liksom en lika naturlig del av kroppen som näsan eller öronen.

Pappa  har ju något som sticker ut som inte hon har, de måste ju vara konstigt då alla andra kroppsdelar är lika=)

Haha, ja jag hade fullt upp med att hålla mig för skratt, hon var ju helt allvarlig. Hon frågade mormor härom veckan när vi var där om en nappflaska men det hade hon inte, då sa hon även då köpa, hon vet att det vi inte har hemma det kan vi köpa, blir kul och berätta för henne när hon är äldre att hon var missnöjd med sitt kön och hellre ville ha en snopp som pappa.
  • izgo

Tråkigt att en eller två personer förstör tråden som började så bra. Vem fan bry sig om man ger kuk, snopp, snorre eller dick? Fitta, pussy, kissimurran, snippa, mus eller annat...? Inte jag iallafall, vi vet alla att man menar underlivet iallafall. Till ts: mycket bra att du sköljer din dotter dagligen, mycket lätt att barn som har blöja och eller inte ka torka sig rintigt kan få in bajs (är det nu jag ska skriva avföring?;) ) i KISSIMURRAN och då får de lätt sjukdomar/infektioner. Jag fick jätteofta sveda eller någon infektion/smärta i underlivet mellan 0-3 år för att jag var svår att sköta underlivet på ( aldrig stilla och bajsade ofta ner mig i blöja givetvis..) Nu fick ni andra lära er något, speciellt du som inte ville att ts skulle tvätta underlivet på sin dotter. Det kommer jag göra med vatten dagligen.

• Vadhänder
    izgo skrev 2012-05-31 23:20:52 följande:
    Tråkigt att en eller två personer förstör tråden som började så bra. Vem fan bry sig om man ger kuk, snopp, snorre eller dick? Fitta, pussy, kissimurran, snippa, mus eller annat...? Inte jag iallafall, vi vet alla att man menar underlivet iallafall. Till ts: mycket bra att du sköljer din dotter dagligen, mycket lätt att barn som har blöja och eller inte ka torka sig rintigt kan få in bajs (är det nu jag ska skriva avföring?;) ) i KISSIMURRAN och då får de lätt sjukdomar/infektioner. Jag fick jätteofta sveda eller någon infektion/smärta i underlivet mellan 0-3 år för att jag var svår att sköta underlivet på ( aldrig stilla och bajsade ofta ner mig i blöja givetvis..) Nu fick ni andra lära er något, speciellt du som inte ville att ts skulle tvätta underlivet på sin dotter. Det kommer jag göra med vatten dagligen.
    Hähäh kissimurran är bäst! Skrattande
  • Underbar
    perla2010 skrev 2012-05-31 22:44:45 följande:
    Ja, jag använder det ord som faller sig naturligt för mig, att inte heller slida är helt korrekt är en annan sak, vet i katten hur vagina skulle låta :P Hmm pratar jag allmänt säger jag underlivet faktiskt, när jag tvättar henne så säger jag; nu ska mamma tvätta dig i underlivet. För mig har det kvinnliga könet aldrig varit något fult eller tabubelagt, liksom en lika naturlig del av kroppen som näsan eller öronen.

Pappa  har ju något som sticker ut som inte hon har, de måste ju vara konstigt då alla andra kroppsdelar är lika=)

Haha, ja jag hade fullt upp med att hålla mig för skratt, hon var ju helt allvarlig. Hon frågade mormor härom veckan när vi var där om en nappflaska men det hade hon inte, då sa hon även då köpa, hon vet att det vi inte har hemma det kan vi köpa, blir kul och berätta för henne när hon är äldre att hon var missnöjd med sitt kön och hellre ville ha en snopp som pappa.
    De lär sig fort de små liven .
  • livhog

Izgo, det är slidan man inte ska tvätta och det var det la lola ( tror jag det var) syftade på. Slidan är själva hålet, gången upp till livmodertappen och där inne ska man inte tvätta. Precis som man inte ska dra tillbaka förhuden på små pojkar för att tvätta där. Yttre och inre blygdläppar samt runt urinöppningen ska man självklart tvätta, men inte i slidan. Det är ingen här som har sagt att man inte ska tvätta flickors underliv.

• Stinen10

Min brors fru fick en rolig inbjudan av sina vänners dotter...

Dottern berättade att hon hade duschat med sin pappa och att han hade en snopp, den så äcklig utSkrattandehahaha

Sen sa hon att svägerskan kunde få titta på hennes pappas snopp om hon ville...Förvånad

Ingenting varken svägerskan eller pappan tyckte var någon vidare bra idé, men roligt var detSkrattande hihihi

• perla2010
    izgo skrev 2012-05-31 23:20:52 följande:
    Yes! Precis. Och nej sköljer ju såklart inte inuti=) Ja, visst är det viktigt, bajs i underlivet ger ju lätt uvi eller annan infektion, inget man vill att dom små liven ska få.

Perla är oxå en sån vilde, ligger INTE stilla är hur svårt som helst att få henne ren i underlivet, får kämpa varje gång som en dåre och hon bara skrattar eller flyr fältet! :P
  • perla2010
    Stinen10 skrev 2012-06-01 08:45:13 följande:
    Min brors fru fick en rolig inbjudan av sina vänners dotter...

Dottern berättade att hon hade duschat med sin pappa och att han hade en snopp, den så äcklig utSkrattandehahaha

Sen sa hon att svägerskan kunde få titta på hennes pappas snopp om hon ville...Förvånad

Ingenting varken svägerskan eller pappan tyckte var någon vidare bra idé, men roligt var detSkrattande hihihi
    Hahahahaha åh vad härligt, hur gammal är flickan?
  • perla2010

I morse satte Perla sig upp och tar upp sitt pekfinger för munnen och säger schhy momo (mormor) nannar =) Måste ha drömt något, de var bara jag och pappa i sängen.

Svar på tråden Mamma snopp