• Mosaik

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Hej.
    Finns det fler där ute som hoppas på att komma in på sjuksköterskeprogrammet till hösten?

Jag har sökt för första gången och är sjukt taggad och sugen på att börja läsa.
    Skövdes högskola är det som gäller för mig.

Vart har ni sökt och hur tror ni att era chanser är?
    Nervösa inför studietiden?

Jag har två barn, 8 och 4 år, lite nervös för hur tiden kommer räcka och hur långa dagar det blir för barnen på dagis/fritids, men mest nervös är jag inför intagningen, vill så gärna komma in.

• Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst
  • avocadoo
    avocadoo skrev 2012-07-15 17:35:35 följande:
    Är det någon mer som inte tänker delta i nollning och sådan aktiviteter första veckorna?

Jag har tre småbarn hemma och känner att jag måste prioritera och det känns som det kommer ganska långt ner på priolistan.

Är man världens tråkigaste då? :(  
    Oh no...

Idag damp brev ner i brevlådan om att utbildningen inleds med 2 nätters obligatoriskt internat. Och man åker buss tillsammans dit och hem.

Jag ammar fortfarande min minsting och det är 2,5 timmes resväg till "internatet."

Toppen... 
  • Emmeliina

Oj vad konstigt med internat i början när man går på högskolan :/ jag hade ringt till dem och förklarat läget med att du ammar och godtar dem inte det får man väl sjuka sig isf eller nåt. Lite förståelse får man hoppas dem har, alla börjar ju inte högskolan direkt efter gymnasiet innan man hunnit få barn och dylikt.

• Emmeliina

Förresten så såg jag igår på antagnings hemsida att jag blivit flyttat från reserv 63 i Malmö som var mitt tredje hands val till reserv 10!

Vet ni varför dem gör det nu helt plötsligt? Trodde inte man fick några nya besked förrän den 6 augusti.

• sassaa
    Mosaik skrev 2012-06-03 19:50:37 följande:
    Hej.
    Finns det fler där ute som hoppas på att komma in på sjuksköterskeprogrammet till hösten?

Jag har sökt för första gången och är sjukt taggad och sugen på att börja läsa.
    Skövdes högskola är det som gäller för mig.

Vart har ni sökt och hur tror ni att era chanser är?
    Nervösa inför studietiden?

Jag har två barn, 8 och 4 år, lite nervös för hur tiden kommer räcka och hur långa dagar det blir för barnen på dagis/fritids, men mest nervös är jag inför intagningen, vill så gärna komma in.
    Jag kom vt2011 som nr 11 reserv i första urvalet på ssk i Blekinge. I urval 2 blev jag nr 6 i hp-kvoten. Tre dagar in på utbildningen ringde de mig, jag tackade ja för att sedan tacka nej!! Så iaf nr 7 kom in den vårterminen :)
  • EmDi

Sassaa: Kommer du ihåg hur många de tog in i den urvalsgruppen?

• Vackert

Jag blev antagen i urval 2. Jag var på reservplats 16 i urval 1.

• EmDi

Jag är på reservplats 16 på den skolan jag helst vill komma in på efter urval 1. Men de tar bara in 13st i den urvalsgruppen jag är med i (BII) så känns ju inte som så stor chans att komma in... :(
    Står på reservplats 1 på mitt 3de handsval och där tar de in 14st.

• sassaa
    EmDi skrev 2012-07-20 14:47:03 följande:
    Sassaa: Kommer du ihåg hur många de tog in i den urvalsgruppen?
    Hej EmDi! Jag kommer faktiskt inte ihåg det, tror inte ens jag kollade upp det. Men det kan man ju alltid kolla upp det på vhs.se. Det var väl de vanliga 30-40 % av alla som antas som är hp-kvoten :) 
  • sassaa
    EmDi skrev 2012-07-20 18:06:54 följande:
    Jag är på reservplats 16 på den skolan jag helst vill komma in på efter urval 1. Men de tar bara in 13st i den urvalsgruppen jag är med i (BII) så känns ju inte som så stor chans att komma in... :(
    Står på reservplats 1 på mitt 3de handsval och där tar de in 14st.
    Jag är 99,9 % säker på att du kommer in på din reservplats 1 iaf. Sen vet man aldrig. Men iom att sjuksköterskeprogrammet finns på så många ställen, så kan reservplatserna sjunka dramatiskt.
  • EmDi
    sassaa skrev 2012-07-20 18:40:58 följande:
    Jag är 99,9 % säker på att du kommer in på din reservplats 1 iaf. Sen vet man aldrig. Men iom att sjuksköterskeprogrammet finns på så många ställen, så kan reservplatserna sjunka dramatiskt.
    Hoppas det. Men som sagt så vet man ju aldrig...
Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst