• Mosaik

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Hej.
    Finns det fler där ute som hoppas på att komma in på sjuksköterskeprogrammet till hösten?

Jag har sökt för första gången och är sjukt taggad och sugen på att börja läsa.
    Skövdes högskola är det som gäller för mig.

Vart har ni sökt och hur tror ni att era chanser är?
    Nervösa inför studietiden?

Jag har två barn, 8 och 4 år, lite nervös för hur tiden kommer räcka och hur långa dagar det blir för barnen på dagis/fritids, men mest nervös är jag inför intagningen, vill så gärna komma in.

• Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst
  • Mosaik

social 65746048][quote-nick]Emmeliina skrev 2012-07-12 15:27:40 följande:[/quote-nick]Jag kom på reserv :( nr 6 på första, nr 8 på andra och nr 63 på tredje, fjärde, 81 på femte. 

Men grattis till dig mosaik :) [/quote]

Men du har väl ganska stor chans till en reservantagning? Håller tummarna!

• Emmeliina

hoppas på det men jag såg nu att där är bara 4 platser var på de två första jag valt som jag då är reserv 6 och 8 på så jag vet inte om det känns så betryggande ändå :/

Nicole 110322 <3
  • aijo
    Emmeliina skrev 2012-07-12 15:27:40 följande:
    Jag kom på reserv :( nr 6 på första, nr 8 på andra och nr 63 på tredje, fjärde, 81 på femte. 

Men grattis till dig mosaik :) 

Tror du har goda chanser att ta dig in om du står som reserv 6 och 8.
    Det brukar sjunka massor efter att alla svarat på första beskedet. Håller tummarna att du tar dig in på andra nu då!
  • Emmeliina
    aijo skrev 2012-07-12 16:37:29 följande:
    Tror du har goda chanser att ta dig in om du står som reserv 6 och 8.
    Det brukar sjunka massor efter att alla svarat på första beskedet. Håller tummarna att du tar dig in på andra nu då!
    mjo men där är bara 4 platser på varje för dem som sökt med hp. Men jag hoppas på bästa men är inställd på det värsta just nu :P 

Det är synd att man inte kan få veta löpande allt eftersom folk tackar nej, hade varit mer spännande då tycker jag :P 
    Nicole 110322 <3
  • Hanna36

Du har stor chans att komma in, det är många som hoppar av och byter skola de första 2 veckorna även efter skolstart!

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Emmeliina

Måste man då ringa dit eller tar dem kontakt med en då? Efter att skolan börjat menar jag :)

• aijo
    Emmeliina skrev 2012-07-12 20:14:11 följande:
    Måste man då ringa dit eller tar dem kontakt med en då? Efter att skolan börjat menar jag :)

De ringer dig! Jag kom själv in som sen reserv, de ringde mig någon dag innan skolstart bara och erbjöd mig plats.
    Är det få platser överhuvudtaget då eftersom HP-gruppen bara hade 4 platser?? 
  • EmDi

Hej Hej!

Står som reserv nr 1 till mitt 3e val så det borde ju vara rätt stora chanser att man kommer in där.
    Ni andra som har kommit in som reserv, vad hade ni för plats efter första urvalet? Och hur många tog de in i er grupp om ni kommer ihåg?

Jag vill verkligen komma in på mitt 1a eller 2a val och står där som reserv 21 av 15 antagna samt reserv 16 av 13 antagna... Känns ju rätt orealistiskt att komma in på nån av dem :(

• Carro

Hoppar gärna in i tråden om det är ok!

Jag sökte ssk-utbildningen i Lund som första val och Malmö som andra val.
    Till min stora glädje har jag kommit in i Lund! Blev så glad så att glädjetårarna sprutade haha!

Var ngnstans har ni andra sökt utbildningen?    

Sam 061116 & Loa 110210 mina mirakel..
Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst