• Mosaik

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Hej.
    Finns det fler där ute som hoppas på att komma in på sjuksköterskeprogrammet till hösten?

Jag har sökt för första gången och är sjukt taggad och sugen på att börja läsa.
    Skövdes högskola är det som gäller för mig.

Vart har ni sökt och hur tror ni att era chanser är?
    Nervösa inför studietiden?

Jag har två barn, 8 och 4 år, lite nervös för hur tiden kommer räcka och hur långa dagar det blir för barnen på dagis/fritids, men mest nervös är jag inför intagningen, vill så gärna komma in.

• Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst
  • 80talist

Jag kom in på mitt förstahandsval, i Linköping. :)

Jag har också fått hem information om nollning och känner mig dels för gammal (28 år) dels för upptagen med två barn och make för att kunna festa. Så mycket aktiviteter som de hade under två veckor är mer än vad jag har hunnit med i hela mitt liv tror jag. Vad säger det om mig?... Obestämd 

Jag är ju nyfiken på vilka som kommer att läsa samtidigt som mig, men jag kommer konsekvent tacka nej till allt vad sittningar heter. Jag är totalt inriktad på studier och inget annat. Hoppas fler tänker så! 

• Emmeliina

Nu kom jag in! :D 

Det blev i Malmö som var mitt tredje handsval. Blev 1 reserv på första och andra hands valet. Men jag nöjer mig med Malmö än så länge.

Känns helt overkligt! 

Nicole 110322 <3
  • Mosaik
    Emmeliina skrev 2012-08-06 18:07:03 följande:
    Nu kom jag in! :D  Det blev i Malmö som var mitt tredje handsval. Blev 1 reserv på första och andra hands valet. Men jag nöjer mig med Malmö än så länge. Känns helt overkligt! 
    Nicole 110322 <3

Kul! Grattis, om du kommer in på de andra vid terminstart, byter du då?
  • Emmeliina

Ja det gör jag. Jag kommer ändå läsa i Malmö, det är bara praktiken som är i antingen trelleborg eller ystad isf så det är ingen större skillnad :)

Nicole 110322 <3
  • Mimsan83

Hej! Här är en som också sökt till syrra! Jag har blivit antagen till Ersta, och står som reserv nr 3 till Röda Korset, och nr 14 på Sophiahemmet! Drömmen är Sophia men det känns rätt kört! Någon annan som också ska börja i Sthlm nu i höst? :)

• Nessie84
    Mimsan83 skrev 2012-08-08 11:49:41 följande:
    Hej! Här är en som också sökt till syrra! Jag har blivit antagen till Ersta, och står som reserv nr 3 till Röda Korset, och nr 14 på Sophiahemmet! Drömmen är Sophia men det känns rätt kört! Någon annan som också ska börja i Sthlm nu i höst? :)

Du har stora chanser att komma in på RKH, i min klass var det flera som slutade redan efter första eller andra veckan :)
  • Mimsan83

Jag får helt enkelt hoppas att det händer samma sak detta år :) Känner några som gått/ går på Ersta och Sophia men har ingen som helst koll på Röda Korset! Hur länge har du läst och hur är skolan?? :)

• EmDi

Jag har också kommit in på Ersta! Och står som reserv nr 3 på Röda Korset! Haha vilket sammanträffande! Dock är jag i BII så du har nog större chans att komma in än mig. Står som nr 6 på Sophia som också är mitt 1a val...

• Mimsan83

Gud så kul! Snacka om sammanträffande! Då kanske vi har samma chans, jag ingår i Bl och HP och ligger på plats 3 i HP-gruppen. Platser blir väl lediga om personer hoppar av i respektive grupp? I hp gruppen är det 36 som blivit antagna, om 3 byter så får jag platsen på RKH ;) hur ser din statistik ut?

• EmDi
    Mimsan83 skrev 2012-08-09 07:30:55 följande:
    Gud så kul! Snacka om sammanträffande! Då kanske vi har samma chans, jag ingår i Bl och HP och ligger på plats 3 i HP-gruppen. Platser blir väl lediga om personer hoppar av i respektive grupp? I hp gruppen är det 36 som blivit antagna, om 3 byter så får jag platsen på RKH ;) hur ser din statistik ut?
    Tror det bara är 14st i min urvalsgrupp.. På Sophiahemmet är det 17st i BII.
    Du har nog stor chans att komma in :)
    Pratade med RKH igår och de sa att de bara kommer att ta in reserver t.o.m den 24/8 och inte senare :( Hoppas alla som vill hoppa av gör det i första veckan och inte senare då..
    Imorn får vi reda på om det blir något upprop för reserver (de kommer då kalla 15st reserver), hoppas :)

Jag känner ingen som har gått på någon av skolorna, du kände folk som gått både på Ersta och Sophia? Vad tycker de är bra/dåligt med skolorna och vad är skillnaden egentligen?
    RKH verkar ju ha en internationell inriktning vilket passar mig bra :) Så jag blir lika glad om jag kommer in där eller på Sophia. Vet ingenting om Ersta direkt..
  • Mimsan83

Jag håller tummarna för dig!! Jaha, så de kallar till reservupprop redan imorgon, spännande!! Men oavsett vad så får man ändå vänta till efter den 24 för att få reda på om man får plats eller? Hmm, time will tell :)

Min halvsyster och en vän har gått på Sophia och var nöjda! Min syster går på Ersta med en termin kvar och hon är nöjd! Min svägerska har också gått där och har bara bra saker att säga! Alltså, oavsett vilken skola det blir så blir man nog nöjd! :) Men min dröm har alltid varit, sen den dagen jag bestämde mig för att bli sjuksyrra, att gå på Sophiahemmet! :) Är övertygad om att reserv 14 på Sophia inte kommer att gå, men kanske kan byta dit sen! Hoppas på det!

• EmDi

Jag tror RKH har för-registrering innan uppropet, typ nästa v som Ersta har. Så om inte alla registrerar sig kallar de reserver som kommer in till uppropet. Om folk hoppar av efter registreringen eller uppropet kallar de in reserver som kommer in första veckan bara.
    På både rkh och Sophiahemmets hemsida står det att man inte längre kommer att kunna byta över till dem när programmet har börjat :( Förut kunde man ju byta över till T2 eller T3, det hade jag hoppats på att kunna göra men nope det verkar de ha tagit bort för oss som börjar ht12....

Din syster som gick på Ersta.. Hon är möjligtvis inte din tvillingsyster?? I så fall är världen himla liten.. :)

• Mimsan83

Haha jo det är min tvillingsyster:) hur visste du det? Världen ÄR liten!

Okej jag som trodde man kunde byta! Damn! Då är det bara att gilla läget helt enkelt!!

• EmDi
    Mimsan83 skrev 2012-08-09 18:02:05 följande:
    Haha jo det är min tvillingsyster:) hur visste du det? Världen ÄR liten!

Okej jag som trodde man kunde byta! Damn! Då är det bara att gilla läget helt enkelt!!
    Haha vad roligt :)
    Jag vill inte outa några namn här men kunde inte heller skicka ett privat meddelande till dig. Tror du måste lägga till mig eller nått för att jag ska kunna göra det.. Så  kan jag berätta där ist :) Men allt är verkligen ett roligt sammanträffande :)
  • Emmeliina

Hur går det för er där ute? Här ska jag på upprop på måndag, börjar bli nervös nu :)
    Fick mitt studentkort igår så nu börjar saker ordna upp sig också. 

Nicole 110322 <3
  • Vackert

Termin 4 i full gång. Är på psyk nu och ska efter det till kardiologen :) Det är så skönt att ha kommit igång nu :)

Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst