Beckah82 skrev 2012-06-05 16:13:38 följande:
OBS!
Mitt ärr är ovanligt högt upp. Normalt sett finns det ju lite mer hud "att ta av" så man kan dra ner och få snittet lägre, men jag hade inte så mycket extraskinn och kirurgen var lite mesig och vågade inte dra för tight.
Med facit i hand hade han lätt kunnat lägga snittet lägre, för jag kunde stå rak i ryggen efter en vecka och kunde ganska direkt efter det börja sova på mage. Så ska det INTE vara

det brukar ta flera veckor innan man kan sträcka ut sig helt, för att det är så tight att huden måste stretchas.
Jag bryr mig dock inte

Jag gjorde inte operationen av skönhetsskäl, utan för de delade magmusklerna som skapade en massa problem med smärta osv.
Men just om man ska KÖPA en operation, kanske man vill att det ska bli snyggt också och därför vill jag påpeka att man inte ska skrämmas av mina bilder och mitt höga snitt, för så kommer ditt eget inte se ut mest troligt.
Min operation gjordes dessutom av en helt vanlig kirurg, som gjort en sån här operation EN gång tidigare, lite skillnad mot en plastikkirurg
Du skrev tidigare att du hade ett extremt glapp mellan musklera? Hur stort var det? Och vilken typ av smärta kände du? Jag har betydligt mer underhudsfett på magen än vad du hade så kanske är det pga det, men läkaren vid landstinget påstod vid ett besök att jag inte hade ett glapp. Har därefter träffat två plastikkirurger som bekräftade glappet. Insåg då att allmänläkaren inte ens visst hur han skulle undersöka det. Han bad mig stå rak och hosta medan han liksom häll hela handen över magen. Hur har tiden efter operationen varit. För det är väl det jag oroar mig mest för. Tycker bara jag läser om dem som haft det helt galet jobbigt efteråt. Skulle gärna höra av dem som haft en "normal" läkning efter.