• Anonym (nöjd :))

bukplastik, före och efter!

här kan alla som gjort bukplastik och som vill ladda upp sina före och efterbilder.
    här kommer mina :) 
    första bilden är dagen före bukplastiken och den andra bilden är ca 3 veckor efter. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-06 20:43
    tack för alla fina kommenatarer. såg att jättemånga hade skrivit sedan igår så jag skriver lite här istället!
    Jag har gjort min bukplastik på strandkliniken i stockholm och jag fick betala 50 000. Jag gjorde en full bukplastik och 1 kg hud togs bort från magen. magmusklerna syddes även ihop på grund av att de hade delat sig.
  • Svar på tråden bukplastik, före och efter!
  • mimmi14
    Anonym skrev 2012-06-06 13:32:34 följande:
    Det är inte minskningen av magsäcken som gör att man äter mindre portioner utan att man blir mättare fortare och därför inte vill fortsätta äta.
    Den stora vinster är just minskningen av hunger inte att magsäcken är mindre. 
    Vad menar du nu?

Jo det är just minskningen som gör att du äter mindre får inte plats med mer mat. Man har inte minskad hunger blir hungrig precis som alla andra människor, men våran magsäck blir fortar full.
    Ge kärlek och du får massor tillbaka.
  • Anonym

Hur mycket ska magmusklerna sitta ihop? Alltså, hur delade ska dom vara för att räknas som just delade?? Om jag spänner magen hårt och gör som en "sit-up", så känner jag att magmusklerna spänns, men det är ett litet mellanrum mellan dom.. Men har alla det, eller är dom delade då?

• Beckah82
    Anonym skrev 2012-06-06 12:44:47 följande:
    Har jag skrivit det?
    Ja?

Jag berättade varför han ser ut så, eftersom jag vet varför han ser ut så. Du svarade med att "nej, det är inte därför". Du tror dig, med andra ord, veta bättre än mig. 
    ♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Anonym
    Beckah82 skrev 2012-06-06 14:11:02 följande:
    Ja?

Jag berättade varför han ser ut så, eftersom jag vet varför han ser ut så. Du svarade med att "nej, det är inte därför". Du tror dig, med andra ord, veta bättre än mig. 

Jag vet vad UNS är och att det inte ger mörkat under ögonen.
  • infragilis
    Anonym skrev 2012-06-06 14:07:20 följande:
    Hur mycket ska magmusklerna sitta ihop? Alltså, hur delade ska dom vara för att räknas som just delade?? Om jag spänner magen hårt och gör som en "sit-up", så känner jag att magmusklerna spänns, men det är ett litet mellanrum mellan dom.. Men har alla det, eller är dom delade då?
    Får du in mer än två fingrar i bredd är de delade.
  • Anonym (a)
    Anonym skrev 2012-06-06 14:17:17 följande:
    Förlåt, men är du tappad bakom en vagn? Undervikt kan ge mörka ringar under ögonen, oavsett vad den undervikten beror på. Jag tvivlar på att du ens vet vad UNS betyder. Man kan även ha mörka ringar av ärftliga faktorer, det behöver alltså inte vara något fel. Du borde skämmas som lägger dig i en främmande människas liv på det sättet. Eller hon är kanske inte främmande för dig? Du kanske känner henne men är för feg för att ta upp det IRL? Oavsett, du borde inte ta upp det alls. Jag förstår att du inte vill att hon ska veta vem du är, du är pinsam.
  • vampyria2

Gjorde en bukplastik för 5 veckor sedan men tog faktiskt inga före bilder, ångrar det lite nu faktiskt Obestämd 

Men en fråga ni som har gjort en hade ni jätte ont efter åt? Jag blev så förvånad att jag inte hade det, hade läst överallt att man skulle ha så ont de första dagarna, visst kändes det men ont skulle jag inte vilja kalla det.

• infragilis
    Anonym skrev 2012-06-06 14:17:17 följande:
    UNS är en förkortning för utan närmare specifikation, och kan alltså vara en mängd olika saker, där det enda som finns gemensamt är att ätstörningen inte uppfyller kraven för att diagnosticeras som anorexi, bulimi eller hetsätning.

Du snackar väldigt mycket skit, och ot är det också. Obestämd
  • themix

Först och främst så måste jag säga att era magar ser mycket fina ut! Jag personligen tycker att operationer är lite läskigt men har man problem ska man såklart lösa det, om man har möjlighet. Sen undrar jag vad det är för bild "anonym" hänvisar till? Och varför inte fråga dig i ett "anonymt mail" om hon nu undrade?

Limitless undying love which shines around me like a million suns and callls me on and on across the universe. 💙Lee 2011
  • Maxbox
    Beckah82 skrev 2012-06-05 16:13:38 följande:
    OBS!

Mitt ärr är ovanligt högt upp. Normalt sett finns det ju lite mer hud "att ta av" så man kan dra ner och få snittet lägre, men jag hade inte så mycket extraskinn och kirurgen var lite mesig och vågade inte dra för tight.

Med facit i hand hade han lätt kunnat lägga snittet lägre, för jag kunde stå rak i ryggen efter en vecka och kunde ganska direkt efter det börja sova på mage. Så ska det INTE vara det brukar ta flera veckor innan man kan sträcka ut sig helt, för att det är så tight att huden måste stretchas.

Jag bryr mig dock inte Jag gjorde inte operationen av skönhetsskäl, utan för de delade magmusklerna som skapade en massa problem med smärta osv.

Men just om man ska KÖPA en operation, kanske man vill att det ska bli snyggt också och därför vill jag påpeka att man inte ska skrämmas av mina bilder och mitt höga snitt, för så kommer ditt eget inte se ut mest troligt.

Min operation gjordes dessutom av en helt vanlig kirurg, som gjort en sån här operation EN gång tidigare, lite skillnad mot en plastikkirurg  
    Du skrev tidigare att du hade ett extremt glapp mellan musklera? Hur stort var det? Och vilken typ av smärta kände du? Jag har betydligt mer underhudsfett på magen än vad du hade så kanske är det pga det, men läkaren vid landstinget påstod vid ett besök att jag inte hade ett glapp. Har därefter träffat två plastikkirurger som bekräftade glappet. Insåg då att allmänläkaren inte ens visst hur han skulle undersöka det. Han bad mig stå rak och hosta medan han liksom häll hela handen över magen. Hur har tiden efter operationen varit. För det är väl det jag oroar mig mest för. Tycker bara jag läser om dem som haft det helt galet jobbigt efteråt. Skulle gärna höra av dem som haft en "normal" läkning efter.
Svar på tråden bukplastik, före och efter!