• Anonym (nöjd :))

bukplastik, före och efter!

här kan alla som gjort bukplastik och som vill ladda upp sina före och efterbilder.
    här kommer mina :) 
    första bilden är dagen före bukplastiken och den andra bilden är ca 3 veckor efter. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-06 20:43
    tack för alla fina kommenatarer. såg att jättemånga hade skrivit sedan igår så jag skriver lite här istället!
    Jag har gjort min bukplastik på strandkliniken i stockholm och jag fick betala 50 000. Jag gjorde en full bukplastik och 1 kg hud togs bort från magen. magmusklerna syddes även ihop på grund av att de hade delat sig.
  • Svar på tråden bukplastik, före och efter!
  • Anonym
    infragilis skrev 2012-06-06 14:29:53 följande:
    HAHAHA

Jag förstår att du tycker det är roligt, men tro mig det är det inte för de som drabbas. Läs på lite om UNS så lär du dig vad det är.
  • Knabbo

Åh vilka fina magar ni har!! Funderar också på att göra en bukplastik, har hängande hud sen två täta graviditeter och det går inte att få bort med träning.

Jag är inte så insatt i det hela, jag hade funderingar kring vad som krävs för att få en bekostad av landstinget? Jag har inte gått ner alla kg än fast sonen är ett nu, men det hänger över byxkanten om jag inte "stoppar" in degen satt säga. Sen så hänger huden ovanför naveln med som gjort att min navel numera är ett horisontallt streck i stort sett. Och det vecket kliar, blir rött och svider så fort jag blir varm.

Hur tar man reda på om man har delade magmuskler förresten? Ni har säkert redan svarat på allt det här, jag har itne läst hela tråden än.

• infragilis
    Anonym skrev 2012-06-06 14:40:24 följande:
    Jag förstår att du tycker det är roligt, men tro mig det är det inte för de som drabbas. Läs på lite om UNS så lär du dig vad det är.
    HAHAHAHAHAHA

Du verkar inte ha så bra koll. UNS betyder utan närmare specifikation. Ätstörning som inte uppfyller kraven för någon av de etablerade ätstörningarna, som anorexi och bulimi.

Man behöver INTE tänka en massa på mat och vikt för att ha ätstörning UNS. Att ätstörningskliniken du jobbar på arbetar med nästan-anorektiker och nästan-bulimiker med diagnos ätstörning UNS betyder inte att alla med diagnosen har de problemen. Att ha problem med konsistens och smaker och inte känna hunger vilket leder till undervikt och näringsbrist kan också ge diagnosen ätstörning UNS.

ps. Jag har själv haft både anorexia nervosa och ätstörning UNS som diagnos. Nu är jag frisk, men jag tar mig rätten att skratta åt dig eftersom du tror dig kunna uttala dig om saker du inte har koll på.
  • Anonym
    infragilis skrev 2012-06-06 14:45:32 följande:
    HAHAHAHAHAHA

Du verkar inte ha så bra koll. UNS betyder utan närmare specifikation. Ätstörning som inte uppfyller kraven för någon av de etablerade ätstörningarna, som anorexi och bulimi.

Man behöver INTE tänka en massa på mat och vikt för att ha ätstörning UNS. Att ätstörningskliniken du jobbar på arbetar med nästan-anorektiker och nästan-bulimiker med diagnos ätstörning UNS betyder inte att alla med diagnosen har de problemen. Att ha problem med konsistens och smaker och inte känna hunger vilket leder till undervikt och näringsbrist kan också ge diagnosen ätstörning UNS.

ps. Jag har själv haft både anorexia nervosa och ätstörning UNS som diagnos. Nu är jag frisk, men jag tar mig rätten att skratta åt dig eftersom du tror dig kunna uttala dig om saker du inte har koll på.
    Ja. Jo för att då diagnosen UNS så har man tankar på mat och vikt. Läs på lite istället.
  • Hallonet

Du är verkligen helt socialt inkompetent samt - faktiskt - ganska elak. Och jo, du har sagt att du vet bättre, du skrev det tidigare i tråden när Beckah svarade dig med ett långt utlägg (som hon inte skulle ha behövt göra)  och du skrev då att de saker hon räknade upp inte alls är orsaken. Du är pinsam och vågar inte stå för det du skriver, det är därför du är anonym... Rejält, rejält pinsam. Synd att du inte är intelligent nog att förstå det och slutar upp med dina trakasserier mot Beckah.

Jättefina resultat ni har fått allihop! Jag gick ner rätt mkt i vikt för några år sen men har inte fött några barn och tänkte vänta tills allt sånt är klart, men sen vill jag oxå fixa det som släpar samt ev nytt som tillkommer... Blev grymt imponerad av hur bra resultat ni fått!   Solig
  • lillajag82
    Äsch... lägg av..du är ju patetisk.. hur är det med din sociala kompetens? 
    Jobbar man med människor så håller man inte på så som du gör! DU är pinsam!
    Gå en kurs i vett och etikett... 
  • Anonym (trebarnsamma)
    Beckah82 skrev 2012-06-05 16:13:38 följande:
    OBS!

Mitt ärr är ovanligt högt upp. Normalt sett finns det ju lite mer hud "att ta av" så man kan dra ner och få snittet lägre, men jag hade inte så mycket extraskinn och kirurgen var lite mesig och vågade inte dra för tight.

Med facit i hand hade han lätt kunnat lägga snittet lägre, för jag kunde stå rak i ryggen efter en vecka och kunde ganska direkt efter det börja sova på mage. Så ska det INTE vara det brukar ta flera veckor innan man kan sträcka ut sig helt, för att det är så tight att huden måste stretchas.

Jag bryr mig dock inte Jag gjorde inte operationen av skönhetsskäl, utan för de delade magmusklerna som skapade en massa problem med smärta osv.

Men just om man ska KÖPA en operation, kanske man vill att det ska bli snyggt också och därför vill jag påpeka att man inte ska skrämmas av mina bilder och mitt höga snitt, för så kommer ditt eget inte se ut mest troligt.

Min operation gjordes dessutom av en helt vanlig kirurg, som gjort en sån här operation EN gång tidigare, lite skillnad mot en plastikkirurg  
    Vad hade du för besvär? Gick du via din vårdcentral först?
    Jag har fött 3 barn och den minsta är 10 mån snart och hon blev förlöst med akut snitt. Så mina
    magmuskler är delade. Och jag har i vanliga fall besvär med ryggen (har diskbråck) och
    nu har jag såå fruktansvärt ont i ryggen och benen och jag känner att det beror på att magen är
    hängig. Trots träning så blir inte magen fastare.
    Kan man få op via landstinget? Ska nog ringa vc och boka tid så får de skicka remiss.
  • Maxbox
    Mamma till Philip Nova Elliot skrev 2012-06-05 22:43:27 följande:
    Kan inte lägga in bilder i tråden från telefonen men i mitt galleri finns bilder från före och efter min OP.
    Sååå fin du blev! Jag ser ung. ut som dig på förebilderna. Har tänkt mig en operation när minsta inte vill bli buren längre, så om ca. 1-1,5 år.
  • Anonym
    lillajag82 skrev 2012-06-06 14:52:06 följande:
    Äsch... lägg av..du är ju patetisk.. hur är det med din sociala kompetens? 
    Jobbar man med människor så håller man inte på så som du gör! DU är pinsam!
    Gå en kurs i vett och etikett... 

Märker att du inte vet skillnaden på forum och IRL.
  • infragilis
    Anonym skrev 2012-06-06 14:48:24 följande:
    Ja. Jo för att då diagnosen UNS så har man tankar på mat och vikt. Läs på lite istället.
    Jag har läst på. Du får hemskt gärna länka till källa på att man måste tänka på mat och vikt för att få diagnosen. Om du har rätt har Beckahs sons läkare gjort fel! Förvånad
Svar på tråden bukplastik, före och efter!